لینگومی؛آموزش زبان به کودکان پیش‌دبستانی


لینگومی؛آموزش زبان  به کودکان پیش‌دبستانی

ترجمه و تنظیم‌: فریبا عوض‌زاده | کسب‌و‌کار آموزشی بنیانگذاری‌شده در لندن و کاردیف که روی آموزش زبان انگلیسی به کودکان ۲ تا ۶ ساله تمرکز کرده، موفق به جذب ۱.۲ میلیون پوند سرمایه شده است. این کسب‌و‌کار که توسط توبی ماتیاس و آدیت تریودا بنیانگذاری شده، در سال ۲۰۱۵ کار خود را با عرضه Lingumi شروع کرد. نرم‌افزار لینگومی بستری برای آموزش زبان به کودکان پیش‌دبستانی ایجاد کرده و در نخستین گام زبان انگلیسی را در برنامه کاری خود قرار داده است. برنامه آموزشی لینگومی مجموعه‌ای از ابزارهای فیزیکی شامل مکعب بازی، کارت‌های کلمات‌ و نرم‌افزار است که در قالب درس‌های روزانه سازماندهی شده.
آنچه ‌سرمایه‌گذاران را جذب کرده، طرحی برای آموزش زبان است که بر مبنای افزایش دسترسی به امکان آموزش زبان دوم ایجاد شده و معتقد است که دوران اخیر زندگی کودکان دریچه‌ای جادویی برای انجام این مهم را فراهم می‌سازد. بنیانگذاران این طرح، مفاهیم مورد نظر خود را بر اساس اسباب‌بازی‌های متصل به هم بنا کردند که توسط یک نرم‌افزار آموزشی کنترل می‌شود. این چارچوب البته پس از دریافت نظرات و تقاضای خانواده‌ها دچار تحول شده و به شیوه حق عضویت تغییر یافت. با این تغییر در شیوه کنترل روند آموزش، فرآیند کسب درآمد متحول شده و اسباب‌بازی‌های مربوط به آموزش به صورت جداگانه به فروش خواهند رسید. ابزارهای جانبی و بازی‌های همراه نسخه فعلی لینگومی با آنچه که در سال۲۰۱۶ طراحی شده بود، تفاوت‌های زیادی دارد، اما هدف افزایش دسترسی به امکان آموزش زبان دوم همچنان حفظ شده.
توبی ماتیاس می‌گوید: «ما به شکلی فزاینده مراقب توانایی استثنایی نوزادان برای آموختن زبان دوم از ابتدای کودکی هستیم، اما دسترسی به زبان انگلیسی معمولا برای افراد ثروتمند یا کودکان بالای ۷سال مقدور است که وارد مدرسه شده‌اند‌ و حتی در همین وضعیت هم آموزش نامناسب و نامنظم است. ما روش آموزش را به نحوی ایجاد کرده‌ایم که کم هزینه، قابل استفاده در نخستین سال‌ها‌ و حتی برای والدینی که به انگلیسی صحبت نمی‌کنند، کارآمد و مفید باشد.»
این بستر نرم‌افزاری در صورت مشارکت والدین بهترین عملکرد را دارد و در هر روز یک درس ۲۰دقیقه‌ای را عرضه می‌کند. «کودکان همه چیز را با استفاده از بازی‌های برنامه‌ریزی‌شده به زبان انگلیسی دریافت می‌کنند، اما والدین به زبان مادری خودشان برای همراهی در بازی‌ها با کودکان‌شان آموزش می‌بینند.» این شیوه آموزشی توسط برخی پژوهش‌ها تایید‌شده و در نوع خود منحصر‌به‌فرد است. برخلاف بسیاری از روش‌های دیگر که متکی بر سرگرمی یا خواندن و نوشتن است، زبان‌آموزان بزرگ‌تر را از طریق فیلم آموزش می‌دهد؛ این شیوه آموزشی جدید متمرکز بر زبان انگلیسی طبیعی سالیان اخیر است. در جریان توسعه برنامه آموزشی، گروه طراحان اطلاعات خود را به نحوی با هرکودک تطبیق می‌دهند که مسیر فراگیری را برای آنها بهبود بخشد.
اکنون لینگومی مدعی است که ۱۰هزار عضو دارد و هر خانواده شامل یک یا ۲ نفر از والدین زبان‌آموز نیز هست. مشترکان در بیش از ۴۰کشور ساکن هستند، اما تمرکز اصلی روی اروپای غربی و تایوان است و جالب اینکه تعداد مشتریان از چین در حال افزایش است. چین بازار بزرگی دارد و به همین دلیل آنها نسخه آزمایشی نرم‌افزار را برای کودکستان‌هایی طراحی کردند که علاقه‌مند به شروع آموزش زبان انگلیسی هستند. این تجربه به آنها در ارتقای روش و محتوای آموزشی کمک کرد.
سرمایه‌گذاری جدید به این شرکت امکان می‌دهد که برنامه «زیست‌بوم محصولات دیجیتال و فیزیکی» را توسعه بیشتری دهد و بستر آموزش خود را برای بازارهای جدید مهیا سازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران