مضرات تخمه کدو: 9 جدی ترین عوارض تخمه کدو برای سلامتی


مضرات تخمه کدو: 9 جدی ترین عوارض تخمه کدو برای سلامتی

تخمه کدو، که مملو از مواد مغذی قدرتمند است، برای سلامتی بسیار مفید است. با داشتن طیف وسیعی از مواد معدنی و ویتامین‌ها، این خوراکی غنی‌ترین دانه‌ای است که برای درمان مشکلات مربوط به پروستات، آرتروز، و حملات انگلی وجود دارد. تخمه کدو همچنین درمان‌ طبیعی افسردگی است. هرچند مصرف تخمه کدو به میزان یک وعده‌ی (غذایی) بی‌خطر است، اما خوردن آن به مقدار...

تخمه کدو، که مملو از مواد مغذی قدرتمند است، برای سلامتی بسیار مفید است. با داشتن طیف وسیعی از مواد معدنی و ویتامین‌ها، این خوراکی غنی‌ترین دانه‌ای است که برای درمان مشکلات مربوط به پروستات، آرتروز، و حملات انگلی وجود دارد. تخمه کدو همچنین درمان‌ طبیعی افسردگی است. هرچند مصرف تخمه کدو به میزان یک وعده‌ی (غذایی) بی‌خطر است، اما خوردن آن به مقدار دارویی و به صورت درمانی ممکن است خطرناک نیز باشد. بنابراین، در اینجا قصد داریم درباره‌ی عوارض جانبی و مضرات تخمه کدو با شما صحبت کنیم. با ما تا انتهای این نوشتار همراه باشید.

مضرات تخمه کدو: 9 جدی ترین عوارض تخمه کدو برای سلامتی

عوارض جانبی بالقوه‌ای در رابطه با مصرف تخمه کدو وجود دارد. برای دستیابی به اطلاعات مختصری درمورد اثرات جانبی و عوارض و مضرات تخمه کدو ادامه‌ی مطلب را مطالعه کنید:

۱. ممکن است گاهی اوقات معده درد برایتان بیآورد

تخمه کدو وقتی به مقدار بسیار زیاد مصرف شود موجب معده درد می‌شود. این دانه منبعی غنی از اسیدهای چرب است، که در صورت مصرف بیش از سطوح مورد قبول و توصیه شده، می‌تواند بعد از ایجاد گرفتگی و دردد باعث ناراحتی معده شود. فقط سعی کنید هر بار مشتی از این خوراکی را مصرف کنید یا آن را به همراه خوراکی‌های دیگر بخورید تا این عارضه‌ی جانبی را خنثی کند.

مضرات تخمه کدو ۲: باعث کمبود مواد مغذی بدن می شود

اگر به طریق صحیح تخمه کدو مصرف نکنید ممکن است در معرض خطر از دست دادن مواد مغذی مختلف قرار بگیرید. پخت بیش از حد یا کم جویدن آن حقیقتا شما را از فایده‌هایی که برای سلامتی دارد محروم خواهد گذاشت. تخمه کدوی بو داده‌ی ترد عاری از آب – و مواد مغذی محلول مانند ویتامین B، نیاسین، ریبوفلاوین، تیامین، ویتامین B12، و ویتامین C است. اگر تخمه کدو را می‌پزید، حرارت را در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دهید. همچنین، به جای بلعیدن آن را خوب بجوید.

۳. برای کسانی که داروهای ادرار آور مصرف می‌کنند خوب نیست

ورم عموما در کسانی دیده می‌شود که اختلالات کلیوی یا مشکلات قلبی عروقی دارند. مطالعات نشان می‌دهند که تخمه کدو حاوی قدرت‌های ادرار آوری ملایم ذاتی است، که به نوبه‌ی خود می‌تواند با داروهای ادرار آور تداخل پیدا کند، و باعث شود یک پای‌تان همیشه داخل سرویس بهداشتی باشد.

مضرات تخمه کدو ۴: برای کودکان خطرناک است

میزان مطلوبی از تخمه کدو حاوی پروتئین و آهن است، که آن را برای کودکان به خوراکی وسوسه‌انگیزی تبدیل می‌کند. اما، به خاطر مملو بودن از فیبر و اسیدهای چرب، این دانه‌ها برای کودکان توصیه نمی‌شوند چون می‌تواند باعث گرفتگی عضلات شکم، درد، استفراغ، و حتی اسهال شود.

۵. برای زنان باردار و زنان شیرده خطرناک است

هیچ مدرک و شواهد علمی در تایید استفاده یا عدم استفاده‌ی تخمه کدو در دوران بارداری و دوره‌ی شیردهی وجود ندارد. اما، بهتر است که با مصرف مقادیر به اندازه‌ی تخمه کدو از عوارض احتمالی آن در امان بمانید. توصیه می‌شود در طی مرحله‌ی بارداری به خاطر عوارضی که ممکن است در بر داشته باشد از خوردن تخمه کدو خودداری کنید.

مضرات تخمه کدو ۶. باعث آلرژی می شود

در حالی که در مقایسه با سایر انواع دانه‌ها، چندان آلرژی‌زا نیست، اما واکنش‌های آلرژیک خاصی وجود دارند که می‌توانند با مصرف تخمه کدو برانگیخته شوند، و پوست اولین هدف حمله‌ی این حساسیت‌ها است. در قسمت زیر آنچه را می‌توانید در صورت ابتلا به حساسیت تخمه کدو انتظار داشته باشید به شما معرفی می‌کنیم:

– اگزما که از مشخصه‌های آن پوست زبر، گر گرفته، و قرمز رنگ است.
– خارش و کهیر.
– آبریزش بینی همراه با خارش چشم‌ها و گرفتگی بینی و عطسه زدن.
– آسم آلرژیک.
– انسداد ریه.
– سردرد.
– ورم و قرمزی اطراف دهان.
– خارش گلو.
– تنگی نفس.
– سرفه.

برای درمان سریعا از پزشک خود وقت بگیرید و داروهای مناسب مصرف کنید.

۷. برای کسانی که مبتلا به هیپوگلیسمی هستند خطرناک است.

مطالعات انجام شده بر روی فایده‌های تخمه کدو نشان می‌دهد که این دانه‌ها برای دیابتی‌ها یک گزینه‌ی ایده‌آل است چون پتانسیل تنظیم قند خون را دارند. در واقع سطح گلوکز خون را پایین می‌آورد، در نتیجه از افزایش ناخواسته‌ی آن جلوگیری می‌کند. اگر داروهای ضد دیابت مصرف می‌کنید یا اگر هیپوگلیسمی دارید، پس توصیه می‌کنیم بعد از مشورت با پزشک تخمه کدو را نیز به برنامه‌ی غذایی خود اضافه کنید.

مضرات تخمه کدو ۸: می‌تواند باعث افزایش وزن ناخواسته شود

۱۰۰ گرم تخمه کدو میزان قابل توجه ۵۵۹ کالری و ۴۹.۰۵ گرم چربی [۱۶۴٪ میزان مجاز مصرفی روزانه‌ی چربی] به شما می‌دهد. بنابراین مطمئن شوید که به اندازه‌ی مناسب و متعادل از این خوراکی خوشمزه مصرف می‌کنید در غیر این صورت به افزایش وزن دچار خواهید شد. چاقی از دلایل اصلی بسیاری از بیماری‌ها، از جمله فشار خون و دیابت است. پس، بخصوص اگر در پروسه‌ی کاهش وزن هستید قبل از گنجاندن تخمه کدو در رژیم غذایی‌تان با پزشک خود مشورت کنید.

۹. برای کسانی که فشار خون پایین دارند خطرناک است

تخمه کدو ماهیتا سرشار از آنتی‌اکسیدان است. این امر باعث می‌شود که سطح فشار خون را پایین بیاورد. از این رو، اگر از افت فشار خون رنج می‌برید یا داروهای تنظیم فشار خون مصرف می‌کنید، پس توصیه می‌شود بعد از مشورت با پزشک و صحبت درباره‌ی ناراحتی‌ها و خطرات احتمالی مصرف تخمه کدو آن را در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید.

در واقع تخمه کدو خوراکی سالمی است که فایده‌های بسیار زیادی برای سلامتی دارد. اما، این خوراکی خوشمزه سرشار از کالری و چربی نیز هست. پس درباره‌ی میزان مصرف آن کاملا هوشیار و مراقب باشید تا به عوارض جانبی احتمالی دچار نشوید.

آیا هرگز به این عوارض جانبی مصرف تخمه کدو دچار شده‌اید؟ چه گزینه‌های دیگری برای رفع این اثرات پیدا کرد‌ه‌اید؟

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: stylecraze

مضرات تخمه کدو: ۹ جدی ترین عوارض تخمه کدو برای سلامتی

خواص مارچوبه: ۱۷ برترین فواید مارچوبه برای سلامتی و درمان
۴۳ مواد غذایی سرشار از منیزیم
خواص چای سفید: ۲۵ خاصیت شگفت انگیز چای سفید+طرز تهیه و مضرات
ترک کف پا: ۲۲ درمان خانگی ترک پا که واقعا محشر است
خواص فلفل سیاه: ۲۹ فایده فلفل سیاه برای سلامتی، پوست و مو
خواص روغن بادام: ۳۲ فایده روغن بادام برای سلامتی، پوست و مو+مضرات
پنیر بلوچیز: ۱۰ مهمترین خواص پنیر بلوچیز را بدانید
خواص روغن خردل: ۲۱ فایده روغن خردل برای سلامتی، پوست و مو
خواص کرفس: ۳۰ فایده شگفت انگیز کرفس برای سلامتی، پوست و مو
مضرات تخم مرغ: ۵ عوارض جانبی تخم مرغ برای سلامتی
مضرات چای سبز: ۲۴ عارضه جانبی چای سبز که حتما باید بدانید
خواص آرتیشو: ۱۴ فایده آرتیشو برای پوست، مو و سلامتی( کنگر فرنگی)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد