سه ویژگی مهم استاد موفق


سه ویژگی مهم استاد موفق

گروه دانشگاه ــ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور گفت: ترغیب دانشجویان به کسب علم و دانش و توجه به معنویات مهم ترین وظیفه استاد است.

به گزارش ایکنا؛‌ حجت الاسلام والمسلمین نبوی در آستانه فراررسیدن سالروز گرامیداشت مقام استاد شهید«مرتضی مطهری» ، ضمن تبریک روز معلم، تقارن این روز را با نیمه شعبان و میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج) به فال نیک گرفت و افزود: قرآن مجید نخستین معلم را خداوند متعال و نخستین شاگرد را حضرت آدم می داند که آگاهی از اسرار آفرینش را به او آموخت.

وی با عنوان اینکه بعد از خداوند متعال، شغل معلمی به پیامبران الهی سپرده شده است، شآن و جایگاه این شغل را بسیار ارزشمند و مقدس دانست.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به صفات مهم استاد ، نخستین منظر برای بررسی این صفات را شخصیت استاد عنوان کرد و گفت: استاد موفق، باید از متانت، وقار، آراستگی ظاهری و حسن خلق برخوردار باشد و بتواند با عشق به شغل معلمی بپردازد.

وی اخلاص، شجاعت در بیان، همت، ایثار و فداکاری را از دیگر صفات یک استاد موفق برشمرد و گفت: برای اینکه بتوانیم شغل انبیاء را به درستی ادامه دهیم باید ضمن کسب فضائل بالای اخلاقی ، بهترین الگو برای دانشجویان باشیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ، رابطه استاد و دانشجو را دومین منظر برای بررسی صفات استاد موفق عنوان کرد و گفت: استاد باید در بالندگی و نشاط دانشجویان، با انگیزه برخورد کند و در ترغیب دانشجویان به کسب علم و دانش و توجه به معنویات پیشگام باشد.

وی سعه صدر، استقلال فکری و پرهیز از عصبانیت را لازمه رابطه صحیح بین استاد و دانشجو دانست و گفت: استاد باید بتواند با ابتکار و خلاقیت در علم و دانش و نحوه کلاس داری، انگیزه حضور پررنگ دانشجویان در کلاس درس را ایجاد کند.

وی داشتن تخصص و ابتکار عمل را سومین ویژگی استاد موفق عنوان کرد و یادآور شد: استادی موفق خواهد بود که در به روز رسانی اطلاعات علمی خود اهتمام ورزد و با حضور کامل و منظم در ساعات موظفی خود، به درستی به وظیفه معلمی عمل کرده و منشاء خدمات ارزنده ای باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که استادان با رعایت این سه ویژگی بتوانند ضمن حفظ شآن مقام استاد شهید مرتضی مطهری، در ایجاد دانشگاهی پویا و ارزشمند نقشی ویژه ایفا کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟