مواضع رئیس جمهوری در مقابل تهدیدات آمریکا شجاعانه است


مواضع رئیس جمهوری در مقابل تهدیدات آمریکا شجاعانه است

سنندج - ایرنا - رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: موضع گیری اخیر رئیس جمهور در مقابل تهدیدات و اقدامات آمریکا علیه ایران و توافق برجام، شجاعانه و همسو با مواضع رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمشید جعفرپور پنجشنبه شب در نودمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان مواضع رئیس جمهوری نسبت به تهدیدات آمریکا را شجاعانه خواند و اظهار کرد: رئیس جمهوری مواضع نظام مقدس اسلامی را اعلام کردند.
وی افزود: ایران در خصوص برجام پای تعهدات خود ایستاده و بر اساس آموزه های اسلامی به قول خود عمل می کند اما آنچه که مهم است اینکه جمهوری اسلامی در این بحث به هیچ عنوان از مواضع خود عقب نشینی نخواهد کرد.
جعفرپور تاکید کرد: تمام آحاد مردم و دولت در راستای منافع کشور پای دستاوردهای نظام ایستاده اند و در این راستا دولت و مجلس تحت فرامین رهبری یکدست هستند.
** کردستان در جنگ بین سیاهی و سفیدی است
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلای با بیان اینکه برای تمام خیابان ها، کوچه های و حتی ذره ذره خاک کردستان خون های بسیاری ریخته شده است، یادآور شد: هم اکنون نیز این استان در جنگ بین سیاهی و سفیدی است.
جعفرپور اضافه کرد: مردم این استان با وجود کاستی های فراوران همچنان خود را وابسته به نظام می دانند از این رو گروه های معاند نیز این خصلت و وفاداری مردم کردستان را تاب نیاورده اند.
وی افزود: از طرفی ما نتوانسته ایم به خوبی وضعیت این استان را ترسیم کنیم و وفاداری و ایثارهایی را که در این استان انجام شده است را به مردم بشناسانیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران دارای رنگین کمانی از اقوام است که وجود همزیستی مسالمت آمیز بین این اقوام از ویژگی های منحصربفرد فرهنگ کشورمان است.
جعفرپور یادآور شد: می توان برای موفقیت در کارهای فرهنگی در کشور با همگرایی بین این رنگین کمان اقوام بهترین استفاده ها را برد.
وی با بیان اینکه مرزی بودن استان کردستان از ظرفیت های آن است، اظهار کرد: از این جهت تبادل افراد و رفت و آمدها در این استان فراوان است و تاثیر و تاثر فرهنگی در آن نسبت به مرکز کشور بیشتر است.
به گفته جعفرپور، برای استفاده از این فرصت باید زمینه ای فراهم شود تا کردستان دست برتر فرهنگی را نسبت به اقلیم کردستان عراق داشته باشد.
وی همچنین بکارگیری نیروهای بومی در استان ها را از اهداف نظام اسلامی اعلام کرد و گفت: بدون شک از نیروهای استان کردستان نیز به نحو شایسته استفاده می شود.
جعفرپور تدریس زبان و ادبیات اقوام را در قانون اسلامی به عنوان پتانسیل موزاییک فرهنگی ایران اعلام کرد و افزود: اقوام در دل فرهنگ ایرانی - اسلامی به عنوان شاکله آن هستند و لازم است که تمام جوانب این موضوع حفظ شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان هم در این نشست با بیان اینکه تفاوت و تنوع فرهنگی ملت‌ها میراث مشترک بشریت است، گفت: برای حفظ بشریت صیانت از لهجه، سنت‌ها و فرهنگ‌های مختلف یک اصل است.
علی محمد مرادی قدرت ایران اسلامی را در فرهنگ آن اعلام و اظهار کرد: هیچ استانی مانند کردستان تنوع فرهنگی ندارد و لازم است که از فرهنگ این استان حفاظت و صیانت شود.
وی یادآور شد: با وجود مزین شدن کردستان به استان فرهنگی، اعتباراتی که برای حوزه فرهنگ آن اختصاص داده شده ناچیز است و این انتظار را داریم که در این زمینه توجه مضاعف به استان کردستان صورت گیرد.
وی افزود: این مساله باعث شده کردستان در زیرساخت‌های فرهنگی کاستی های بزرگی داشته باشد و در برخی شهرستان ‌های استان مانند قروه و دهگلان فضای مناسبی برای برگزاری حتی یک برنامه فرهنگی وجود نداشته باشد.
به گزارش ایرنا، هشت نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این نشست از سوی نماینده ولی فقیه در کردستان برای پیگیری تحقق توسعه فرهنگی به عنوان عضو افتخاری شورای فرهنگ عمومی این استان انتخاب شدند.
اعضای کمیسیون فرهنگی روز پنجشنبه به استان کردستان سفر کردند، در این سفر سه روزه برنامه های مختلفی از جمله بازدید از طرح های عمرانی و فرهنگی، حضور در نمازجمعه شهرستان ها و دیدار با روحانیون، ائمه جمعه و شخصیت های فرهنگی استان در نظر گرفته شده است.
کردستان سومین استانی است که اعضای کمیسیون فرهنگی به آن سفر می کنند، هدف از این سفرها در جریان قرار گرفتن اعضای این کمیسیون از دغدغه ها و مشکلات فرهنگی استان های مختلف است.
3034/9102

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی