اصابت رعد بر سر 594 سارق، جاعل و مال‌خر/ کشف 207 خودروی سرقتی در 48 ساعت گذشته


رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 594 نفر سارق و مال‌خر شامل 77 باند در قالب طرح رعد 10 خبر داد.

اصابت رعد بر سر 594 سارق، جاعل و مال‌خر/ کشف 207 خودروی سرقتی در 48 ساعت گذشتهبه گزارش فانوس، سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح رعد 10 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز نخستین‌ طرح رعد در سال 97 و دهمین طرح از سوی پلیس پیشگیری فرمانده انتظامی تهران بزرگ اجرا شد.

شناسایی ۳۳۱ مخفیگاه سارقان و مال خران در طرح رعد ۱۰/ شناسایی ۲۰۷ خودروی کشف شده در ۴۸ ساعت گذشته

وی اظهار کرد: در این طرح طی 48 ساعت گذشته با همکاری واحد تجسس کلانتری‌ها و واحد مبارزه با مواد مخدر توانستیم‌ اقدامات خوبی انجام داده و شاهد اجرای طرح رعد 10 باشیم.

سردار رحیمی افزود: در این طرح کنترلی، 331 مخفیگاه‌ سارقان، مال‌خران و قاچاقچیان شناسایی‌ شد.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه بیان کرد: 594 نفر سارق و مال‌خر در این طرح دستگیر شدند که شامل‌ 77 باند هستند؛ در واقع 8 باند سارق منزل، 4 باند سارق مغازه، 5 باند سارق خودرو، 20 باند سارقان لوازم خودرو، 5 باند قاچا‌قچیان و 15 باند اماکن خصوصی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: همچنین 18 باند در حوزه مواد مخدر و 7 باند فروشنده مشروبات الکلی‌ و یک باند جاعل‌ مدارک اسناد و مدارک دولتی شناسایی و دستگیر شدند.

شناسایی ۳۳۱ مخفیگاه سارقان و مال خران در طرح رعد ۱۰/ شناسایی ۲۰۷ خودروی کشف شده در ۴۸ ساعت گذشته

سردار رحیمی افزود: در این مرحله 207 خودرو، موتورسیکلت‌ و دوچرخه کشف و ضبط شد که بطور کلی 2 هزار و 371 قلم کشف شده است.
وی ادامه داد: 350 دستگاه تلفن‌ همراه و 463 ضبط‌ خودرو، 198 باند خودرو و 101 باتری خودرو‌ و همچنین 100 حلقه لاستیک خودرو از جمله سایر مکشو‌فات بوده است.

سردار رحیمی افزود: در این مرحله بحث برخورد با قا‌چاقچیان مدنظر‌ قرار گرفت که 277 نفر خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شدند و 61 هزار و 764 قاچاق دارو، پارچه و مشروبات و همچنین لوازم یدکی و خارجی‌ و دخانیات نیز کشف شده است.

وی ادامه داد: 11 هزار و 509 سی‌دی‌های ضد فرهنگی و اطلاعاتی‌ و 7 قبضه‌ سلاح‌ جنگی، 3 قبضه سلاح شکاری و 58 سلاح سرد در این عملیات کشف شده است که بطور کلی ارزش قاچاق مکشوفه‌ اموال بالغ بر 5 میلیارد تومان و ارزش اموال مسروقه‌ نیز 3 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.

سردار رحیمی اظهار کرد: گران‌ترین خودروها در این عملیات، ماکسیما و مگان‌ بوده اند.

وی با اشاره به اینکه هدف ما بازگرداندن اموال به صاحبانشان است، بیان کرد: برخی از این اموال مکشوفه‌ توسط خود مال‌باختگان شناسایی می‌شوند و برخی دیگر نیز توسط سارقان‌ شناسایی و به مال‌باختگان اعلام می‌شود و مابقی‌ نیز که بلاصاحب‌ بوده در گنجینه پلیس آگاهی نگهداری می‌شود تا صاحبان آن مشخص شوند.

سردار رحیمی با بیان اینکه این متهمان سابقه‌دار بوده و تعداد آنها 6 نفر است، گفت: برخی از این افراد در فاصله کوتاهی پس از آزادی از زندان اقدام به سرقت‌ کرده‌اند. همدست‌ برخی از این سارقان زنان بوده اند اما تعداد آنها محدود بوده است. این افراد توزیع گسترده مشروبات الکلی را در دست داشته‌اند. علاوه بر این، برخی از این متهمان جعل اسناد را به صورت خاص انجام می‌دادند و تمام اسناد و حتی سندهای زمین و مجوز آزادی برخی از زندانی‌ها را به صورت تخصصی جعل می‌کردند که خوشبختانه با ورود پلیس‌ آنها دستگیر شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!