ثبت بارش برف کهکشانی در یک شهاب‌سنگ


دانشمندان توانسته‌اند تا تصویری شگفت‌انگیز از بارش برف کهکشانی بر روی سطح یک شهاب‌سنگ برداشت کنند که منظره‌ای…

ثبت بارش برف کهکشانی در یک شهاب‌سنگ

نمادی از زیبایی دنیای ماورای زمین

ثبت بارش برف کهکشانی در یک شهاب‌سنگ
سیناپرس: دانشمندان توانسته‌اند تا تصویری شگفت‌انگیز از بارش برف کهکشانی بر روی سطح یک شهاب‌سنگ برداشت کنند که منظره‌ای شگفت‌انگیز را به نمایش می‌گذارد.

خارج از جو کره زمین، پدیده‌های جوی را به روشی جدید و متفاوت ارائه می‌کند. در خارج از جو زمین دیگر ابرهای باران‌زا و برف زا خبری نیست زیرا عملا اکسیژنی برای ایجاد چنین پدیده‌هایی وجود ندارد. بااین‌حال در فضا نیز پدیده‌ای وجود دارد که با نام برف کهکشانی نامیده می‌شود.

این پدیده که در تصویر این خبر می‌توانید آن را مشاهده کنید، از شهاب‌سنگ 67p/Churyumov-Gerasimenko برداشت شده است. این تصویر که توسط سازمان فضایی اروپا برداشت شده است، نشان می‌دهد که چگونه غبار و ذرات کهکشانی شبیه به بارش برف عمل می‌کنند و می‌تواند منظره‌ای شگفت‌انگیزی را به نمایش بگذارد.

ثبت بارش برف کهکشانی در یک شهاب‌سنگ

این تصویر در حقیقت در سال 2016 میلادی و در روز یکم ژوئن برداشت شده است ولی تا به امروز انتشار آن به تاخیر افتاده بود. تصویر یاد شده برای نخستین بار در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده و به کاربران این شبکه فرصت مشاهده یکی از شگفتی‌های هستی را داد.

در حقیقت این تصویر یکی از آخرین بازمانده‌های پروژه مشهور رزتا است که در سال 2014 به تیتر یک رسانه‌ها بدل شده بود و یک تجربه شگفت‌آور درزمینهٔ کاوش فضایی در جهان به‌حساب می‌آمد. ستاره‌های موجود در پس‌زمینه این تصویر نیز متعلق به خوشه کهکشانی Canis Major تعلق دارد.

منبع: Gizmodo

ترجمه: احمد محمدحسینی

لینک کوتاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هوافضا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا