بیش از 122 هزار قلم داروی قاچاق در کردستان کشف شد


بیش از 122 هزار قلم داروی قاچاق در کردستان کشف شد

سنندج - ایرنا - دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: در فروردین ماه امسال 122 هزار و 568 قلم داروی قاچاق در استان کشف شد که 78 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

fه گزارش خبرنگار ایرنا، رضا میرزایی شامگاه سه شنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: در این مدت، 41 هزار و 755 بطری مشروبات الکلی نیز کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.
وی کشف سه مییلیون و 779 هزار و 240 نخ سیگار با رشد 71 درصدی در مقایسه با سال قبل را از دیگر کشفیات فروردین ماه امسال اعلام کرد و افزود: 168 هزار و 576 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، 299 دستگاه گوشی تلفن همراه، 2 هزار و 37 دستگاه تجهیزات ماهواره، 260 دستگاه لوازم صوتی تصویری و 127 هزار و 973 ثوب البسه از دیگر کشفیات این مدت است.
میرزایی تاکید کرد: همچنین امسال 108 هزار و 400 لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 47 درصد افزایش نشان می دهد.
وی در ادامه تعداد کل پرونده های تشکیل شده در زمینه قاچاق در سال جاری را 419 فقره اعلام کرد و یادآور شد: این آمار در مقایسه با سال گذشته، هشت درصد کاهش دارد.
وی به تعداد افراد دستگیر شده در ارتباط با پدیده قاچاق در استان نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت، 215 نفر دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته 28 درصد کمتر است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان با بیان اینکه در این مدت چهار باند قاچاق در استان متلاشی شد، اضافه کرد: تعداد باندهای متلاشی شده نسبت به فروردین پارسال 100 درصد بیشتر شده است.
میرزایی افزود: امسال طرح مربوط به مبارزه با قاچاق کالا را بومی سازی کرده ایم و از دستگاه هایی که در این زمینه مسئولیت دارند انتظار داریم با جدیت این مساله را دنبال کنند.

** انهدام 54 باند قاچاق در کردستان توسط پلیس
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه سال گذشته توسط نیروهای نظامی و انتظامی اقدامات مناسبی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان انجام شد، گفت: با تلاش های انجام شده سال گذشته 54 باند قاچاق متلاشی شد.
سرهنگ جمال سلمانی اظهار کرد: سال گذشته با همکاری مردم، 120 محموله مشروبات الکلی در استان کشف و ضبط شد که مبدا این محموله ها زنجان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و برخی استان های دیگر بود.
ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز زیر مجموعهٔ نهاد ریاست‌ جمهوری است که ریاست آن با عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری و رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب می‌شود.
این ستاد در پی صدور فرمان مقام معظم رهبری برای مبارزه با قاچاق و اقتصاد پنهان در تیرماه سال 1381 تاسیس شد.
7348/9102

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن