روحانی شهید عباس روستایی


روحانی شهید عباس روستایی

خیلی دوست داشت به دانشگاه برود، اما هر چقدر با خودش کلنجار رفت، دید حوزه چیز دیگری است؛ این گونه بود که تحصیل طلبگی را به افتخار دانشگاهی شدن ترجیح داد و در سلک یکی از یاران بی ادعای حضرت حجت (عج)، راه خدمت به دین خدا و خلق او را انتخاب کرد. ]]>

لاله های روحانی؛

روحانی شهید عباس روستایی
خیلی دوست داشت به دانشگاه برود، اما هر چقدر با خودش کلنجار رفت، دید حوزه چیز دیگری است؛ این گونه بود که تحصیل طلبگی را به افتخار دانشگاهی شدن ترجیح داد و در سلک یکی از یاران بی ادعای حضرت حجت (عج)، راه خدمت به دین خدا و خلق او را انتخاب کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روحانی شهید عباس روستایی
روحانی شهید عباس روستایی ، در سوم اردیبهشت ماه سال 45 در تهران پا به عرصه گیتی نهاد. وی تحت سرپرستی والدینی مؤمن و متعهد، تحصیلات ابتدایی تا دبیرستان را به ترتیب در مدارس علم و دین و کمال با موفقیت به پایان رساند و موفق به اخذ دیپلم ریاضی شد.

راه تحصیل در حوزه را پیش گرفت
این شهید والامقام، پس از اخذ مدرک دیپلم، با شرکت در آزمون سراسری دانشگاه در مرحله اول پذیرفته شد، اما به لحاظ علاقه وافری که به کسب معارف عالیه الهی داشت، شرکت در حوزه و تحصیل علوم دینی را به دانشگاه

ترجیح داد و پس از موفقیت در آزمون ورودی مدرسه امام صادق(ع) به حوزه راه یافت. وی پس از مدتی تحصیل در حوزه، با سعی و تلاش چشمگیر به عنوان طلبه موفق و برجسته شهرت یافت. او همواره سایرین را به تقوی و پرهیزکاری و ادای نوافل و شرکت در فریضه جمعه و جماعات توصیه می‌نمود.

در جای دیگر از وصیت این شهید روحانی نیز آمده است؛« نکته دیگر در مورد فسادی می‌باشد که کم و بیش در گوشه و کنار مملکتمان وجود دارد. منظورم در مرحله اول مسئله بدحجابی می‌باشد، ای امت حزب الله همچنان که می‌دانید این شهیدان غرق به خون برای از بین رفتن همین مسائل جان خویش را فدا کردند بنا بر این شما نباید بگذارید این خون های عزیز و شریف به هدر رود و باید که شما جلوی این مسائل را هر چه زودتر بگیرید.»

رهرو راه علی(علیه السلام)
شهید روستایی به اقتدای مولایش علی ابن ابیطالب(ع) در عرصه مبارزه شیر ژیان، در مناجات و رازو نیاز با معبود عارف و زاهدی پارسا و در کمک به مستمندان یار و مددکاری با اخلاص بود.

وی پس از ورود به حوزه نیز به دفعات عازم نبرد شد؛ پس از شرکت در عملیات بدر در تاریخ 24/11/64 با حضور در عملیات والفجر 8، در منطقه عملیاتی فاو، بر اثر اصابت ترکش، عروجی ملکوتی یافت و به وصال معشوق شتافت و بدین سان، پیکر پاک و مطهرش در بهشت زهرا(س) برای همیشه آرام گرفت.



منبع: خبرگزاری رسمی حوزه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوزه علمیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار