صادرات کالا از گمرک خراسان شمالی 96 درصد افزایش یافت


صادرات کالا از گمرک خراسان شمالی 96 درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل گمرک خراسان شمالی گفت: میزان ارزش صادرات کالا از گمرک این استان در سال گذشته به نسبت سال ماقبل آن، 96 درصد افزایش یافته است.

جواد جعفری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته حدود 239 هزار تن کالا به ارزش 73.5 میلیون دلار از گمرک این استان صادر شده است.
وی افزود: میزان صادرات از گمرک استان در سال گذشته از نظر ارزشی 96 درصد و به لحاظ وزنی 52 درصد به نسبت سال ماقبل رشد داشته است.
جعفری گفت: امسال میزان صادرات از گمرک استان 51.1 میلیون دلار پیش بینی و هدفگذاری شده است که این رقم در مقایسه با سال گذشته 17 درصد رشد دارد.

* صادرات پورد آلومینا از خراسان شمالی 67 درصد کاهش یافت
مدیرکل گمرک خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تک محصولی بودن صادرات استان، آن را آسیب عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت های استان بویژه ظرفیت های بخش کشاورزی برای تنوع بخشیدن به محصولات صادراتی استان استفاده شود.
جعفری گفت: میزان صادرات پورد آلومینا از این استان در فروردین ماه امسال در مقایسه به مدت مشابه پارسال 67 درصد کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات صادراتی استان، محصولات پتروشیمی است و کاهش و افزایش آن در کاهش و افزایش میزان صادرات استان تاثیر گذار است از این رو باید کالاهای صادرتی استان تنوع یابد.
مدیرکل گمرک خراسان شمالی گفت: یکی از ظرفیت های مهم استان برای رونق صادرات کشاورزی، زعفران است که انتظار می رود می رود مورد توجه مسئولان بخش تولید و بازرگانی قرار گیرد.
7185/6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی