با پاک کردن اکانت فیس بوک باز هم اطلاعات شما ردیابی می گردد!


عدم توانایی فیس بوک برای حفظ اطلاعات خصوصی کاربر، موضوع پرونده کمبریج Analytica بود و باعث شد تعدادی از کاربران در اعتراض به این موضوع، صفحات و پروفایل های خود را حذف کنند. به دنبال این رسوایی کمپینی با نام #DeleteFacebook بین کاربران شبکه های اجتماعی راه افتاد و بعد از آن افراد مشهور زیادی از جمله Elon Musk اعلام کرده اند که قصد دارند صفحات...

0

عدم توانایی فیس بوک برای حفظ اطلاعات خصوصی کاربران، موضوع پرونده کمبریج Analytica بود و باعث شد تعدادی از کاربران در اعتراض به این موضوع، صفحات و پروفایل های خود را از فیس بوک حذف کنند. به دنبال این رسوایی کمپینی با نام #DeleteFacebook بین کاربران شبکه های اجتماعی راه افتاد و بعد از آن افراد مشهور زیادی از جمله Elon Musk اعلام کرده اند که قصد دارند صفحات خود را از فیس بوک حذف کنند. اما، با توجه به اعتراف خود فیس بوک بهتر است بدانید که حتی بعد از حذف پروفایل خود از این شبکه اجتماعی، هنوز هم راه هایی وجود دارد تا اطلاعات کاربران سابق یا کاربرانی که حتی اکانت فیس بوک ندارند، ردیابی گردد. اما چطور؟ در ادامه با بررسی این موضوع همراه نت نوشت باشید.

با پاک کردن اکانت فیس بوک باز هم اطلاعات شما ردیابی می گردد!

داستان از چه قرار است؟

هفته گذشته قبل از کنگره، مارک زوکربرگ مدیر عامل فیس بوک سعی کرد سوالات را در مورد اینکه آیا این شبکه اجتماعی اطلاعات را بصورت غیرمستقیم جمع آوری کرده است، رد کند. با این حال، وی بعدا اعتراف کرد که این شبکه اطلاعاتی را برای اهداف امنیتی در مورد افرادی که حتی در فیس بوک ثبت نام نکرده اند یا با شرایط موافقت نکرده اند، جمع آوری می کند.

اما ببینیم چطور این اتفاق ممکن است بیفتد. در یک پست وبلاگ پس از شهادت زوکربرگ، در مورد اینکه اطلاعات دقیقا چه چیز هایی هستند و از کجا می آیند مشخص گردید که منبع اصلی اطلاعات کاربرانی که در فیس بوک ثبت نام نکرده اند، وب سایت ها یا اپلیکیشن هایی است که از سرویس های فیس بوک استفاده می کنند:

مارک زوکربرگ می گوید: “هنگام بازدید از یک سایت یا اپلیکیشنی که از سرویس های ما استفاده می کنند، حتی اگر شما از سیستم خارج شده اید یا اکانت فیس بوک نداشته باشید، ما اطلاعات شما را دریافت می کنیم. این به این دلیل است که اپلیکیشن ها و سایت های دیگر نمی دانند چه کسی از فیس بوک استفاده می کند. این به این معنی است که اگر از یک سایت بازدید کردید که از دکمه Like استفاده کرده است، به احتمال زیاد اطلاعات مربوط به بازدید شما به فیس بوک ارسال می شود. همچنین اگر شما دوستانی دارید که از سایت استفاده می کنند، ممکن است اطلاعات تماس شما را از طریق تلفن خود آپلود کرده باشند تا بدون نیاز به تایپ اسمتان با شما ارتباط برقرار کنند و این اطلاعات را بدون در نظر گرفتن اینکه آیا شما در واقع یک پروفایل دارید یا نه، به اشتراک می گذارند.”

پس کمپین #DeleteFacebook یک حرکت صحیح است، اما با توجه به آنچه که در بالا در رابطه با دستیابی اطلاعات از طریق فیس بوک گفته شد، ممکن است بدین معنی باشد که این کار بیهوده است.

با پاک کردن اکانت فیس بوک باز هم اطلاعات شما ردیابی می گردد! با پاک کردن اکانت فیس بوک باز هم اطلاعات شما ردیابی می گردد!
با پاک کردن اکانت فیس بوک باز هم اطلاعات شما ردیابی می گردد!
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟