نماینده سازمان ملل خطاب به اسرائیل: تیراندازی به کودکان را متوقف کنید


نماینده سازمان ملل خطاب به اسرائیل: تیراندازی به کودکان را متوقف کنید

نیکلای ملادنوف، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور صلح خاورمیانه، اسرائیل را به خاطر کشته شدن یک کودک فلسطینی در درگیری‌های روز جمعه مرز اسرائیل- غزه محکوم کرد.

نماینده سازمان ملل خطاب به اسرائیل: تیراندازی به کودکان را متوقف کنید
به گزارش فانوس، ملادنوف در توئیتر نوشت: "تیراندازی به کودکان نفرت‌انگیز است! کشته شدن یک کودک در مرز غزه چه کمکی به صلح می‌کند؟ کمکی نمی‌کند! این واقعه تراژیک باید مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد."

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل در واکنش به این اظهارنظر گفت: "چه زمانی حرفی علیه سازمان تروریستی حماس که کودکان را به یک منطقه مرزی خطرناک می‌فرستد، خواهید زد؟ در حالی که شما یک سازمان تروریستی را تشویق به آسیب رساندن به ما می‌کنید، اسرائیل تمام اقدامات قانونی برای محافظت از مرز خود را انجام خواهد داد. شما مرد دورویی هستید با شغلی غیر ضروری."

دنی دنون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل نیز به تداوم تحریک خشونت حماس علیه اسرائیل واکنش نشان داد و از تمام مقامات سازمان ملل متحد خواست حماس را به خاطر "تشویق به خشونت، ترغیب بی‌ثباتی و اقدام نفرت‌انگیز سوءاستفاده از زنان و کودکان" محکوم کنند.
روز گذشته در درگیری‌های چهارمین هفته راهپیمایی بازگشت، 4 فلسطینی از جمله محمد ابراهیم ایوب 15 ساله بر اثر تیراندازی سربازان اسرائیلی کشته شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟