مجهز نبودن واحدهای تجاری ملکان به امکانات اطفای حریق


مجهز نبودن واحدهای تجاری ملکان به امکانات اطفای حریق

ملکان- فرماندار ملکان از مجهز نبودن واحدهای تجاری ملکان به امکانات اطفای حریق خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر خانی ظهر امروز شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی ملکان از اجرای طرح بازسازی بازار قدیمی این شهر با استفاده از تسهیلات ستاد بازآفرینی کشور خبر داد و افزود: باتوجه به رویکرد محله محوری ستاد بازآفرینی کشور، این طرح با مشارکت اصناف و بازاریان و همکاری دستگاههای مربوطه اجرایی خواهد شد.

وی سپس ادامه داد: این طرح طی چند فاز اجرایی خواهد شد و در فاز اول بازار سرپوشیده ولی عصر (عج) ملکان طی سالجاری نوسازی و بازسازی خواهد شد.

وی افزود: در این طرح تسهیلات ۶ درصد توسط ستاد بازآفرینی به مالکان واحدهای تجاری این بازار پرداخت خواهد شد.

فرماندار ملکان با اشاره به فعالیت صنف پارچه فروشان در بازار ملکان و مجهز نبودن واحدهای تجاری به امکانات اطفا حریق بر تکرار حادثه پلاسکو در این بازار هشدار داد.

وی بازسازی بافت های فرسوده تجاری و اشتغال زایی را از اهداف اجرای این طرح دانست و از دستگاههای دولتی خدمات رسان خواست شهرداری ملکان را در اجرای این طرح یاری کنند.

نوسازی بازار ملکان طی چند سال توسط شهرداری ملکان

شهردار ملکان هم در این جلسه گفت: این طرح در ۷ هکتار در محدوده بازار شهر ملکان اجرا خواهد شد.

وحید بنایی افزود:طرح جامع اقدام مشترک نوسازی بازار ملکان طی چند سال توسط شهرداری ملکان و با همکاری دستگاههای خدماتی و اصناف ملکان اجرا و دهها واحد تجاری طی این طرح نوسازی خواهند شد.

وی افزود: باتوجه به ارزش معماری اسلامی درب ها، مسجد جامع و بافت های تاریخی این محدوده با نظارت اداره میراث فرهنگی ملکان مرمت و نوسازی و واحدهای تجاری جلو مسجد برداشته خواهند شد.

بنایی از اجرای طرح پاتوق های اجتماعی در محدوده بازار ملکان خبر داد و اظهار کرد:همچنین سقف بازار سرپوشیده ملکان با همکاری اصناف بازار تعویض خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان