اسکن مغزی قبل از دبستان به درمان بیش فعالی کمک می کند


اسکن مغزی قبل از دبستان به درمان بیش فعالی کمک می کند

با تشخیص بموقع بیش فعالی کودک می توان به راحتی بدون استفاده از دارو بیماری را به طور کامل درمان کرد. نوشته اسکن مغزی قبل از دبستان به درمان بیش فعالی کمک می کند اولین بار در نت نوشت پدیدار شد.

0

بیش فعالی یکی از بیماری های کودکان است که در صورت درمان نشدن بموقع خطرات زیادی برای سلامت روانی و جسمی و اخلاقی کودک دارد. تحقیقات جدید نشان داده است در صورتی که بیش فعالی قبل از شروع دوران ابتدایی یعنی قبل از ۶ سالگی تشخیص داده شود والدین به راحتی می توانند با راهنمایی درست یک روانکاو فرزند را درمان کنند و نیازی به دارو درمانی نخواهد بود.

اسکن مغزی قبل از دبستان به درمان بیش فعالی کمک می کند

در نت نوشت امروز در باره آخرین تحقیق در مورد کودکان بیش فعال بخوانید.

والدین سرزنش می شوند

معمولا والدین کودکان بیش فعال هر جا می روند به دلیل رفتار کودکشان شان سرزنش می شوند. بعضی از رفتارهای کودکان بیش فعال بدون آن که والدین مقصر باشند یا به او یاد داده باشند به گونه ای است که باعث شرمندگی پدر و مادر در جمع می شود. کودک بیش فعال بی آن که حتی خود کودک بخواهد دست به کارهایی می زند که همه را کلافه می کند. بچه های بیش فعال بخصوص در جمع تقریبا دست به هر نوع شیطنتی می زنند.

اسکن مغزی قبل از دبستان به درمان بیش فعالی کمک می کند

تحقیقات چه چیزی را نشان می دهد

تحقیقات نشان می دهد مغز کودکان بیش فعال قبل از مدرسه رفتن یعنی در سن ۶ سالگی تغییراتی دارد که اسکن مغزی می تواند این تغییرات را نشان دهد. جامعه عصب شناسی بین المللی اعلام کرد آگاهی از نحوه تغییرات مغزی در کودکان قبل از ۶ تا ۷ سالگی کمک می کند تا کودکان بیش فعال شناسایی شده، آن ها را درمان و تربیت کرد بدون آن که برای خانواده و خود کودک مشکلی بوجود آید.

طی تحقیقی در بالتیمور آمریکا ۹۰ کودک ۴ تا ۵ ساله اسکن مغزی شدند و مشخص شد که ۵۲ نفر از آن ها بیش فعال هستند. بررسی رفتار، تکلم، ضریب هوشی و رفتارهای اجتماعی این کودکان با ۳۸ کودکی که بیش فعال نبودند و به راحتی قابل کنترل بودند، تفاوت بسیار داشت.

اسکن مغزی نشان داد در کودکان بیش فعال بخش هایی از مغز از جمله بخش جلویی یا لوپ پیشانی کوچک تر است و در نتیجه بی آن که خودشان یا والدین شان بخواهند رفتارهای غیرعادی دارند و به اصطلاح قابل کنترل نیستند.

تحقیقات قبلی نشان داده بود در کودکان و نوجوانان بین ۶ تا ۱۶ سالی که بیش فعال بودند میزان اکسیژن، فعالیت و جریان خون در مغز نسبت به کودکان و نوجوانان معمولی تفاوت دارد.

تشخیص بموقع بیش فعالی چه کمکی می کند

در کودکان بیش فعال حتی مشاهده شده است قبل از ۴ سالگی تغییراتی در مغز ایجاد می شود که با تشخیص بموقع می توان بیش فعالی را درمان کرد. مشخص است که هر بیماری وقتی سریع تر تشخیص داده شود نیاز به طول درمان کمتری دارد و درمان کامل تر انجام می شود. کودکان بیش فعال حتی برای چند دقیقه هم نمی توانند آرام باشند یا بر روی چیزی مثل تلویزیون یا کشیدن یک نقاشی، گوش دادن به کتاب داستان تمرکز کنند. در صورتی که بیش فعالی درمان نشود کودک با ورود به مدرسه قادر به تمرکز بر روی دروس و گوش دادن به آموزگار نیست. در نتیجه افت تحصیلی هم خواهد داشت. رفتارهای نابجای اجتماعی از خود نشان می دهد و حتی می تواند به راه ها و کارهای نادرست مثل جذب گروه های خلافکار و اعتیاد کشیده شود.

تفاوت در حجم و نوع فعالیت کودکان بیش فعال نشان داد واکنش های شیمیایی مغز در ماده سفید که عامل ارتباطی بین دو نیمکره مغز و منبع تغذیه آن است، کارآمد و موثر عمل نمی کند.

دکتر ماهون Dr. Mahone سرپرست گروه تحقیق اعلام کرد این که مغز در کودکان بیش فعال چگونه رشد و تغییر می کند درک بهتر و موثرتری از درمان به ما می دهد تا از مشکلات کودک بخصوص در دوران مدرسه و بعد از آن جلوگیری شود.

هر چند اکنون محققان در حال بررسی این مهم هستند که آیا امکان بررسی مغز کودکان در ۲ سالگی وجود دارد یا نه، چرا که حتی نگه داشتن یک کودک ۴ یا ۵ ساله برای ۴۰ دقیقه اسکن مغزی کار مشکلی است. به همین دلیل دانشمندان محقق در حال یافتن راه هایی هستند تا به بهترین شکل ممکن بتوانند در سنین پایین تر اسکن مغزی از کودکان بگیرند و در مراحل اولیه بیش فعالی را درمان کنند. به این ترتیب نه کودک و نه خانواده در معرض مشکلات متعدد ناشی از بیش فعالی قرار نخواهند گرفت.

منبع:

New York Times

اسکن مغزی قبل از دبستان به درمان بیش فعالی کمک می کنداسکن مغزی قبل از دبستان به درمان بیش فعالی کمک می کند اسکن مغزی قبل از دبستان به درمان بیش فعالی کمک می کنداسکن مغزی قبل از دبستان به درمان بیش فعالی کمک می کند
اسکن مغزی قبل از دبستان به درمان بیش فعالی کمک می کند
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس