شهرت جهانی سیب ایرانی از لحاظ طعم، مزه، بو و رنگ


شهرت جهانی سیب ایرانی از لحاظ طعم، مزه، بو و رنگ

نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی ایران با بیان اینکه سیب ایرانی از لحاظ طعم، مزه، بو و رنگ از شهرت جهانی برخوردار است، گفت: ممنوعیت واردات سیب آمریکا در چین فرصتی مغتنم برای جمهوری اسلامی است.

شهرت جهانی سیب ایرانی از لحاظ طعم، مزه، بو و رنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صدرالدین نیاورانی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد با اشاره به این جمله که دولت چین واردات سیب آمریکا را ممنوع کرده است، افزود: ایران از فرصت طلایی پیش آمده باید به نحو احسن استفاده و در کوتاهترین زمان ممکن با توسعه صادرات جای خالی آمریکا را در این بازار پرکند.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی و امور خارجه در تعامل و هم افزایی باید بتوانند این شرایط را به بهترین شکل ممکن برای صادرکنندگان در کشور فراهم کنند.

نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی کشور با بیان اینکه سیب ایران از حیث مرغوبیت و کیفیت بالاتر از سیب آمریکاست، افزود: هم اکنون این محصول در بازار‌های جهانی با قیمت بالاتری نسبت به سیب سایر کشور‌ها مانند آمریکا به فروش می‌رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه سیب ایرانی به لحاظ طعم، مزه، بو و رنگ از شهرت جهانی برخوردار است، گفت: جدا از این باقی ماده سموم و مواد شیمیایی در محصول مزبور بسیارکمتر تولیدات سایر ممالک دنیاست.

نیاورانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان اینکه ایران سومین تولیدکننده سیب در جهان است، افزود: سالانه سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن سیب درختی در سطح کشور تولید می‌شود.

وی گفت: میوه‌ها طول دوره عمر زندگی مختلفی دارند برای مثال میوه گیلاس را می‌توان برای مدت محدودی یعنی به مدت سه تا ۱۵ روز در شرایط خیلی خوب نگهداری کرد.

نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی کشور افزود: در صورتیکه میوه سیب دستکم در شرایط انباری سه ماه، سردخانه شش ماه و کنترل اتمسفر تا یکسال قابل نگهداری است.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی با بیان اینکه مشکل کمبود آب در ایران بسیار جدی است، گفت: رفع این مشکل تنها با مدیریت صحیح مصرف آب در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی امکان پذیر است.

نیاورانی افزود: تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین از جمله راهکار‌های مصرف بهینه و صرفه جویی آب در کشور است.

وی گفت: در حال حاضر از مجموع تولید سیب در کشور سالانه کمتر از ۷۰۰ هزار تن روی ریل صادرات قرار می‌گیرد.

نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی ایران در پاسخ به این پرسش که چرا میزان صادرات سیب در ایران قابل توجه نیست، افزود: متاسفانه مشکلات زیادی بر سر راه توسعه صادرات در حوزه‌های مختلف منجمله کشاورزی وجود دارد که باید این موارد به همت دولتمران برطرف شود.

وی همچنین بابیان اینکه صادرات سیب نیازمند زیر ساخت‌ها و امکانات مناسب است، گفت: دستگاه سورتینگ، کارتن مرغوب، بسته بندی مناسب و ... از جمله این موارد است.

نیاورانی در ادامه بالابودن تعرفه صادرات و مسائل سیاسی را از دیگر مشکلات حوزه صادرات برشمرد و افزود: در حال حاضر سیب ایران با تعرفه گمرکی ۳۳ درصد به هندوستان صادر می‌شود.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با عنوان اینکه صادرات با تعرفه بالا به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست، گفت: کاهش تعرفه واردات این کشور جهت صادرات سیب ایرانی حمایت بی شائبه وزارت امورخارجه ایران را می‌طلبد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !