ولایتی: برجام نه یک کلمه کم،‌ نه یک کلمه زیاد


ولایتی: برجام نه یک کلمه کم،‌ نه یک کلمه زیاد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: برجام نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد، هر تغییری دهند ما آن را قبول نداریم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی‌اکبر ولایتی در افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن با اشاره به تبلیغاتی که علیه ایران صورت می‌گیرد، گفت: آنها می‌خواهند از برجام یک پوسته‌ای بدون محتوا بماند، ما این را قبول نداریم. بر اساس یک تحلیل آنها تقسیم نقش کرده‌اند که اروپایی‌ها محکم از برجام دفاع کنند، فرانسوی‌ها مسائل موشکی را مطرح کرده،‌ انگلیس حضور در منطقه داشته باشد اما متوجه نشدند که موضع ایران چیست.

وی تصریح کرد: موضع ایران در منطقه تشکیل جبهه متحده واحده اسلامی است و ایران اجازه نمی‌دهد که آنها مرزها را تغییر دهند. آنها نمی‌توانند کشورهای اسلامی را تجزیه کنند و ایران به عنوان پرچمدار کشورهای اسلامی چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: آنها جنگ بین‌الملل محدود را علیه سوریه به راه انداختند. مگر غزه شبانه‌روز توسط اسرائیل بمباران نمی‌شود؟ چرا کسی برای کمک نمی‌آید؟ اما هیچ کشور اروپایی نیست که داوطلبی از آنها برای کمک به سوریه نیامده باشد. اراذل و اوباش تمام دنیا را جمع کردند،‌ از کیسه بیت‌المال مسلمین به آنها حقوق می‌دهند که آدم بکشند و از اسلام می‌خواهند چهره مشوهی درست کنند در حالی که همین داعشی‌ها را می‌بردند در اسرائیل معالجه می‌کردند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: ما همه اینها را می‌فهمیم که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تقسیم نقش کردند که اروپایی‌ها محکم طرفدار برجام باشند و آمریکایی‌ها هم بگویند ما آن را قبول نداریم لذا متزلزل نگه داشتن کار زیانش برای ایران است و سودش برای آنها، اما اگر آمریکایی‌ها بخواهند برجام را بی‌محتوا کنند فکر نکنند ایران پایبند می‌ماند. هر تغییری دهند ما قبول نداریم.

وی ادامه داد: هدف ما اتحاد کشورهای اسلامی است. مصلحت امت اسلامی در وحدت است. هر کاری دشمنان ما می‌کنند بدانند ما باید برعکس آن را انجام دهیم، باید بنای ما وحدت شیعه و سنی و حفظ تمامیت ارضی کشورهای اسلامی باشد.

ولایتی همچنین با بیان اینکه بیداری اسلامی، احیای مجدد اسلام است، گفت: کشورهای مختلف اسلامی دعوت مجدد به اسلام شدند و حاصلش این شد که امروز می‌بینیم مردم سوریه، افغانستان، لبنان، یمن، عراق و ... به خودشان آمدند و به اسلام مراجعت کردند. بازگشت به اسلام یعنی استقلال ایران. بازگشت به اسلام یعنی مقاومت مردم عراق در برابر آمریکا.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها به افغانستان، لبنان، غزه و سوریه حمله کردند و در همه اینها شکست خوردند. از زمان حمله آنها به افغانستان ۱۷ سال می‌گذرد اما مردم افغانستان همچنان مقاوم ایستاده‌اند. مردم عراق هم که تمام هستی‌شان را آمریکایی‌ها تخریب کردند مقاوم ایستادند و امروز حکومت عراق، حکومت مردمی است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل همچنین بیان کرد: امروز می‌بینیم حکومت سوریه حکومتی است که بازگشت به خویشتن خویش را دارد. سوریه هفت سال مقاومت کرد، امروز ملت و دولت سوریه قوی‌تر از هفت سال گذشته است. آمریکایی‌ها تصور می‌کردند در عراق می‌توانند نایب‌السلطنه تعیین کنند اما عراقی‌های باغیرت با بازگشت به اسلام توانستند آمریکایی‌ها را اخراج کنند و حکومت مستقلی تشکیل دهند.

وی یادآور شد: در جنگ ۳۳ روزه لبنان هم اولین بار اسرائیلی‌ها از یک گروه اما مصمم و مومن و متکی به اسلام شکست خوردند و امروز به برکت بیداری اسلامی، جبهه مقاومت تشکیل شده که از تهران شروع می‌شود و به بغداد، دمشق، بیروت و فلسطین می‌رود و هر روز قدرت بیشتری پیدا می‌کند. دیر یا زود یمن هم به این جبهه می‌پیوندد.

ولایتی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌های تابع آنها و صهیونیست‌ها به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی هستند، گفت: به هم زدن اتحاد کشورهای اسلامی از دیگر اهداف آنها بود، اگر حمایت ایران از مردم عراق نبود، بغداد دست داعش بود. اگر حمایت ایران از سوریه نبود امروز دمشق هم در دست داعش نبود و اگر حمایت ایران از حزب‌الله بود اسرائیلی‌ها تا جنوب بیرون آمده بودند اما در سایه این نهضت مقاومت همه اینها شکست خوردند. به آمریکایی‌ها می‌گوییم اگر فکر می‌کنید با تضعیف کشورهای اسلامی اگر موفق می‌شوید اینگونه نخواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر حمایت ایران از عراق نبود، عراق به سه کشور کرد، عرب سنی و عرب شیعه تقسیم شده بود. همت ملت عراق و حمایت ایران موجب یکپارچگی شد. در شرق فرات نیرو پیاده کرده و پایگاه زدند اما توان ایستادگی در برابر جبهه مقاومت را ندارند.

وی اظهار کرد: اگر امروز فکر می‌کنند می‌توانند به ایران از طریق برجام فشار آورند،؛ همانطور که رهبری فرمودند اگر آمریکا برجام را پاره کند،‌ ایران برجام را آتش می‌زند. آمریکایی‌ها هم بدانند سوریه حتما متحد خواهد بود و این سیاست‌ها ماندگار نیست. عربستان هم اگر یمن را ترک نکند باتلاق او می‌شود مانند ویتنام برای آمریکایی‌ها.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید