انتقاد ازمانع‌تراشی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغالزا


انتقاد ازمانع‌تراشی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغالزا

بروجرد- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مانع‌تراشی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نصراله بازوند ظهر پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی مجموعه ورزشی شهدای کارگر شهرستان بروجرد اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارت مردم است که در دفاع از مردم نهایت تلاش را دارد.

وی تصریح کرد: برای پیشبرد اهداف و اجرایی شدن طرح‌ها در هر استانی باید از اعتبارات استان‌ها استفاده شود چراکه امروز به دلیل انقباضی بودن اعتبارات، بودجه ملی تنها کفایت نمی‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح اشتغال پایدار روستائیان ادامه داد: اگر در اجرای این طرح بانک‌ها همکاری نمی‌کنند مدیران ارشد استانی باید با آن‌ها برخورد کنند چراکه حوزه اشتغال مردم موردبحث است.

بازوند گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌هایی که در وزارت تعاون اختصاص پیداکرده به تائید دولت رسیده درحالی‌که در مقابل بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات مانع‌تراشی می‌کنند و این رویه درست نیست.

وی با تأکید بر نظارت بیشتر بر فعالیت بانک‌های هر استان از سوی مدیران ارشد استانی اظهار داشت: اگر در این زمینه اقدامی انجام نشود این فرصت هم از دست خواهد رفت چراکه در این راستا رسته‌های استانی شناسایی و در شهرستان‌ها اولویت‌بندی و مطالعه شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تمام آسیب‌های طرح‌های قبلی شناسایی‌شده و اجازه تکرار مجدد در طرح‌های جدید داده نمی‌شود چراکه باید به سمتی برویم که آسیب‌های گذشته تکرار نشود.

بازوند با اشاره به‌سلامت مردم و نیاز جامعه کارگری به ورزش تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به سمت ورزش گروهی و جمعی رفته چراکه همه در مقابل مردم و جامعه کارگری درزمینهٔ سلامت روح و جسم آن‌ها مسئول هستیم.

وی یادآور شد: ورزش کارگری ۱۰۰ سال است در دنیا سیستمی و قانونمند شده است و اکثر باشگاه‌های موفق کشور به حوزه کارگری تعلق دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه کارگر سالم مهارت کاری بالایی هم دارد افزود: توسعه مجموعه‌های ورزشی سیاست کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

بازوند ادامه داد: برای مجموعه‌های ورزشی امسال هیچ اعتباری ابلاغ نشده است و در حال حاضر از حوزه‌های دیگر در این زمینه تأمین اعتبارداریم که در اعتبارات سال ۹۷ تلاش می‌شود مشکلات این مجموعه ورزشی حل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس