پخت باقلاقاتوق,طرز تهیه خورشت باقالا قاتق گیلانی,غذای محلی


پخت باقلاقاتوق,طرز تهیه خورشت باقالا قاتق گیلانی,غذای محلی باقلاقاتق,روش پخت باقلا قاتق,طرز تهیه خورشت باقالا قاتق مجله اینترنتی باعلم: یکی از غذاهای محلی و معروف شمال و مخصوصا استان گیلان...

فهرست سرفصل ها

پخت باقلاقاتوق,طرز تهیه خورشت باقالا قاتق گیلانی,غذای محلی مواد لازم برای تهیه باقالا قاتق گیلانی طرز تهیه باقالا قاتق گیلانی نکاتی برای پختن خورش باقالا قاتق خواص درمانی باقالا مضرات مصرف باقالا
پخت باقلاقاتوق,طرز تهیه خورشت باقالا قاتق گیلانی,غذای محلی
1 رای ، 5 ستاره از 5

پخت باقلاقاتوق,طرز تهیه خورشت باقالا قاتق گیلانی,غذای محلی

پخت باقلاقاتوق,طرز تهیه خورشت باقالا قاتق گیلانی,غذای محلیباقلاقاتق,روش پخت باقلا قاتق,طرز تهیه خورشت باقالا قاتق

مجله اینترنتی باعلم: یکی از غذاهای محلی و معروف شمال و مخصوصا استان گیلان “خورشت باقالا قاتق” می باشد. باقلا خورش به (خورش گل در چمن) هم معروف است. توی همه رستورانهای شهرهای شمالی اسم این غذارو توی لیست منوشون حتما می تونید پیدا کنید. جالبه بدونید این غذا حتی توی رستورانها و غذاخوری های بین راهی هم سرو میشه. یک غذای خوشمزه و کاملا مفید که توی مواد اولیه اون کلی ویتامین مورد نیاز بدن موجوده.

این غذا از لوبیارشتی (پاچ باقلا)،شوید و تخم مرغ تهیه گردیده و معمولاً با برنج که بصورت کته تهیه شده خورده می‌شود. برخی افراد از گوجه فرنگی نیز در طبخ این غذا استفاده می‌کنند.

مواد لازم برای تهیه باقالا قاتق گیلانی

باقالی خشک کشاورزی(پاچ باقلا رشتی) 100 گرم تخم مرغ 2 عدد شوید(شبت) خشک 2 قاشق غذاخوری سیر 3 الی 4 حبه روغن 2 قاشق غذاخوری آب 2 لیوان زردچوبه, نمک وفلفل به میزان دلخواه

طرز تهیه باقالا قاتق گیلانی

ابتدا باقالی را 5 الی 6 ساعت قبل و یا از شب قبل در آب خیس می کنیم تا پوست آن به راحتی جدا شود. سپس پوست آن را جدا کرده و می شوریم. روغن را در یک قابلمه داغ نموده. سپس باقالی و سیر خشک خرد شده یا رنده شده را در آن تفت می دهیم.بعد از کمی تفت دادن شوید خشک ، نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کرده و کاملا هم می زنیم و در روغن تفت می دهیم.

وقتی کاملا بخار جمع شد، 2 لیوان آب ولرم را به قابلمه اضافه کرده و می گذاریم تا باقالی ها پخته شوند.(دقت شود که باقالی له نشود.) در آخر تخم مرغ ها را در خورش می شکنیم و در ظرف را می گذاریم تا خورش یک جوش بخورد و تخم مرغ ها سفت شوند. حتما امتحان کنید چون مطمئنم از پختن و طعم این خورش لذت خواهید برد. در خطه شمال کشور این غذا را به همراه کته(با برنج خوشمزه شمال)، سیر ترشی، ماهی شور و زیتون پرورده سرو می کنند.

نکاتی برای پختن خورش باقالا قاتق تخم مرغ ها را بعد از شکستن در خورش نباید هم زد. کافیست کمی زرده آن را شل کنید تا به همان شکل کامل ببندد. می توان از تخم مرغ به تعداد نفرات در این خورش استفاده کرد. می توان به جای شوید خشک، از شوید تازه خرد شده در این خورش استفاده کرد. عطر و طعم بهتری خواهد داشت. بجای سیر خشک هم می توان از برگ سیر تازه خرد شده استفاده نمود.
مطلب پیشنهادی:آموزش انواع کباب | بهترین روش تهیه اکبرجوجه اصل در خانه
خواص درمانی باقالا

باقالی منبع تامین فیبر مناسبی است. همچنین به دلیل بالا بودن میزان پروتئین، می‌تواند همراه با برنج (باقله پلو) به یک غذای کامل تبدیل شود.کلسیم و پتاسیم موجود در باقله می‌تواند از بروز پوکی استخوان جلوگیری نموده و به کنترل فشارخون بالا کمک می‌کند. برای باقله خواصی در رابطه با سنگ کلیه، رماتیسم، مثانه و نقرس ذکر شده‌است.

مضرات مصرف باقالا

باقله تحریک کننده اصلی بیماری فاویسم بوده که به خاطر آن به این بیماری در فرهنگ عامه باقله‌ای گفته می‌شود. مصرف آن برای مبتلایان می‌تواند به مرگ بیمار منجر گردد در بسیاری از افراد باقالی جواب آزمایش هپاتیت ب را مثبت می‌کند و باعث اشتباه شدن آزمایش خون می‌شود و توصیه می‌شود خانم‌ های باردار به هیچ عنوان مصرف نکنند تا به کودک آسیب وارد نشود.

گردآوری از مجله اینترنتی همراه باعلم

منبع: برترینها

loading...
***
loading...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع خورش و خوراک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی