شعر طنز اثرگذار باید قواعد و خط قرمزها را رعایت کند


شعر طنز اثرگذار باید قواعد و خط قرمزها را رعایت کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: شعر طنز خوب، شعری است که قواعد را به خوبی رعایت کند و در عین حال خط قرمزها را نیز در نظر داشته باشد.

شعر طنز اثرگذار باید قواعد و خط قرمزها را رعایت کند
به گزارش فانوس، سی و دومین محفل طنز قمپز «ویژه برنامه نخستین قمپز سال 97» با محوریت شعار سال؛ حمایت از کالای ایرانی با حضور شروین سلیمانی، عباس احمدی از جمله طنزپردازان مطرح کشور و دیگر طنزپردازان قم به همت حوزه هنری قم شامگاه چهارشنبه در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم که خود نیز در عرصه شعر دستی بر آتش دارد و شعر می‌سراید در این محفل، اشعار طنز خود را برای حضار خواند.

سید موسی حسینی کاشانی همچنین در سخنانی گفت: شعر طنز خوب، شعری است که قواعد را به خوبی رعایت کند و در عین حال خط قرمزها را نیز در نظر داشته باشد که در این صورت شعر طنز می‌تواند تأثیرگذاری خوبی در جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر در عرصه شعر طنز اتفاقات خوبی رخ داده و شاعران زیادی ورود کردند، افزود: مقام معظم رهبری نیز در زمینه شعر طنز نظر دارند و شاعران در قالب شعر طنز و در موضوعات اجتماعی در محضر ایشان شعر خواندند و مورد تشویق واقع شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: در برخی مسائل می‌شود تفریحی را دنبال کرد و در این حال مشکلی ایجاد نکرد که شعر طنز از جمله آنها است.

وی ادامه داد: محفل شعر طنز قمپز نیز در سال‌های اخیر توانسته استعدادهای شاعران جوان این عرصه را شکوفا کند و امیدواریم همکاری‌های اداره ارشاد قم و حوزه هنری در این خصوص ادامه یابد.

در ادامه این جلسه شاعران طنزپرداز به خواندن شعرها و نثرهای طنز خود در محور حمایت از کالای ایرانی پرداختند.

در بخش پایانی این محفل نیز از شاعرانی که شعر آنها مورد استقبال قرار گرفت با حضور مجدالدین معلمی رئیس حوزه هنری قم تجلیل به عمل آمد.

محفل طنز قمپز ماهانه به همت حوزه هنری استان قم برگزار می‌شود که مورد استقبال شاعران استان و دیگر شهرهای کشور قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید