اطلاعات دارویی قرص فلووکسامین و عوارض جانبی مصرف آن


قرص فلووکسامین در شمار داروهای ضد افسردگی محسوب می شود که توسط روان پزشکان تجویز می گردد. در جامعه پر تنش امروزی عده ای نا گزیر به مصرف داروهای این چنینی می باشند. قرص فلووکسامین چه نوع دارویی می باشد و موارد مصرف آن چیست؟ فلووکسامین یک قرص ضد افسردگی از خانواده مهار کننده های باز جذب سروتونین است...

قرص فلووکسامین در شمار داروهای ضد افسردگی محسوب می شود که توسط روان پزشکان تجویز می گردد. در جامعه پر تنش امروزی عده ای نا گزیر به مصرف داروهای این چنینی می باشند.

قرص فلووکسامین چه نوع دارویی می باشد و موارد مصرف آن چیست؟

فلووکسامین یک قرص ضد افسردگی از خانواده مهار کننده های باز جذب سروتونین است که بیشتر جهت درمان اختلال وسواسی اجباری مورد استفاده قرار می گیرد. این قرص اولین دارو مورد تایید سازمان غذا و دارو ایالات متحده آمریکا در درمان اختلال وسواسی جبری کودکان می باشد. از این قرص در درمان افسردگی، اختلال وسواس جبری، اختلال هراس، فوبیای اجتماعی و اختلال استرس پس از سانحه نیز استفاده می شود.

اشکال دارویی فلووکسامین:

فلووکسامین به شکل قرص خوراکی ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرمی در دسترس عموم موجود می باشد.

اطلاعات دارویی قرص فلووکسامین و عوارض جانبی مصرف آن

عوارض جانبی فلووکسامین:

از عارضه های جانبی قرص فلووکسامین می توان به تهوع، سوء هاضمه، یبوست، اسهال، اضطراب، پریشانی، بی قراری، فراموشی، احساس لرزش و خشکی دهان اشاره کرد.

تداخلات دارویی فلووکسامین:

داروی فلووکسامین را به همراه دیگر داروهای ضد افسردگی، داروهای اعصاب، لیتیوم، تریپتوفان، دیلتیازم، بامازپین، کلوزاپین، متادون، پروپرانولول و دیازپام به طور همزمان مصرف نکنید.

اطلاعات دارویی قرص فلووکسامین و عوارض جانبی مصرف آن

مقدار و نحوه مصرف داروی فلووکسامین:

چون این دارو بر روی دستگاه عصبی تاثیر می گذارد مصرف آن باید به صورت مداوم و تحت نظر پزشک انجام بگیرد. و میزان مصرفی این قرص نیز باید از سمت پزشک تعیین گردد.

گرچه ممکن است در چند هفته اول احساس بهبود در شما پدیدار نشود اما مصرف دارو را قطع نکنید و بر طبق دستور پزشک به طور منظم دارو را مصرف نمایید.

اگر این دارو را یک عدد روزانه برای شما تجویز کرده اند، شما می توانید در هر ساعتی که راحت تر هستید این قرص را بخورید اما باید برای تمام روزها یک ساعت مشخص معین کنید و هر روز در همان ساعت دارو را مصرف کنید. اما به طور معمول مصرف این دارو برای بیماران در هنگام عصر مناسب تر می باشد.

اگر یک وعده مصرف دارو را فراموش کردید به محض یادآوری دارو را استفاده کنید مگر اینکه زمان مصرف وعده بعدی فرا رسیده باشد.

از قطع یک باره و سر خود دارو بپرهیزید زیرا عوارضی همچون تشنج را می تواند برای فرد بیمار به همراه داشته باشد. این دارو باید به تدریج و تحت نظر پزشک قطع شود.

اطلاعات دارویی قرص فلووکسامین و عوارض جانبی مصرف آن

توصیه های مصرفی فلووکسامین:

شاید در آغاز مصرف دارو افکار ناراحت کننده شما بیش از پیش شود، اما جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا این افکار به خاطر شروع دارو و اثر بخشی آن می باشد و رفته رفته برطرف می شود.

در زمان مصرف این دارو از مصرف الکل بپرهیزید زیرا عوارض جانبی این دارو را تشدید می کند.

اشخاصی که مبتلا به دیابت هستند در مصرف این دارو باید بدانند که کنترل سطح قند خون روزانه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا مصرف این دارو سطح قند خون را تغییر می دهد.

مصرف داروهای تضعیف کننده اعصاب و کاربامازپین با قرص فلووکسامین نیازمند بررسی و تنظیم دوز مناسب از سمت پزشک می باشد.

اگر بعد از مصرف این دارو احساس خواب آلودگی، خستگی و ضعف نمودید از انجام کارهایی همچون رانندگی که نیازمند هوشیاری و دقت فراوان است، اجتناب نمایید.

اگر بعد از مصرف این دارو دچار اختلال در خواب، تعرق بیش از اندازه، کاهش اشتها، تغییر وزن ناگهانی، درد، احساس گز گز در انگشتان، مشکلات جنسی، زنگ زدن گوش، ضربان نامنظم، آبریزش و خارش بینی که ادامه دار باشد، گشتید حتما با پزشک خود تماس بگیرید و این علایم را با او در میان بگذارید.

اگر قصد باردار شدن دارید، باردار هستید و یا به کودک خود شیر می دهید، قبل از شروع مصرف این قرص این موارد را به پزشک خود اطلاع دهید.

اطلاعات دارویی قرص فلووکسامین و عوارض جانبی مصرف آن

در مصرف قرص فلووکسامین به اطلاعات دارویی ذکر شده در این مقاله که در بخش سلامت مجله آرگا درج شده است، دقت نمایید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط