وزیر دارایی افغانستان: کشورهای غربی به تعهدات مالی در افغانستان عمل نکرده‌اند


وزیر دارایی افغانستان: کشورهای غربی به تعهدات مالی در افغانستان عمل نکرده‌اند

وزیر دارایی افغانستان در نشست پارلمان این کشور اعلام کرد در حالی که کشورهای کمک کننده غربی در نشست ژنو به ادامه کمک‌های مالی به افغانستان تعهد سپرده بودند اما هرگز به آنها عمل نکرده‌اند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اکلیل حکیمی» وزیر دارایی افغانستان در نشست پاسخگویی به نمایندگان پارلمان این کشور گفت: کشورهای کمک کننده، به تعهدات مالی خودشان در افغانستان عمل نکرده‌اند.

وی افزود: دولت افغانستان به بیش از 70 درصد از تعهداتی که در نشست بروکسل سپرده بود عمل کرده اما کشورهای کمک کننده تعهدات خود را نسبت به افغانستان اجرا نکرده‌اند.

حکیمی اظهار داشت: قرار است آبان ماه سال جاری نشستی برای تجدید تعهدات مالی کشورهای کمک کننده در «ژنو» در سطح وزرای خارجه کشورهای کمک کننده برگزار شود.

وزیر دارایی افغانستان خاطرنشان کرد: در هر دو سال یک بار در نشست بروکسل تعهدات کشورهای کمک کننده و تعهدات متقابل دولت افغانستان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

دو سال پیش در نشست بروکسل، کشورهای کمک کننده تعهد کردند تا در مدت چهار سال بیش از 15 ملیارد دلار به افغانستان کمک کنند تا بخشی از آن نیز در بودجه ملی افغانستان به مصرف برسد.

کارشناسان براین باورند که روند کمک‌های مالی کشورهای غربی به افغانستان شفاف نیست و دولت افغانستان نیز توان نظارت بر این روند را ندارد.

از سوی دیگر کشورهای غربی مدعی هستند که صدها میلیارد دلار به افغانستان کمک کرده‌اند اما دولت افغانستان همواره از مصرف پول از سوی موسسات خارجی در این کشور انتقاد کرده است.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا