زمینه فعالیت خیرین سلامت در گلستان تسهیل می شود


زمینه فعالیت خیرین سلامت در گلستان تسهیل می شود

گرگان- مسئول دبیرخانه مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: زمینه فعالیت خیرین سلامت در گلستان تسهیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر عبدالسلام مهیمنی، ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: مؤلفه‌های سلامت یکی از موارد بسیار مهم دنیای امروز به شمار می آید.

وی افزود: محیط‌زیست، فضای سبز، مواد مخدر، فقر، خودکشی، سواد، جنسیت و قومیت ازجمله مواردی هستند که در سلامت انسان می‌تواند تأثیرگذار باشد و از مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت محسوب می‌شوند.

مسئول دبیرخانه مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت است، گفت: ۷۵ درصد حوزه سلامت مربوط به این مؤلفه‌ها است.

وی بروز بیماری‌هایی همچون افسردگی را یک مسئله اجتماعی دانست و تصریح کرد: تقویت حوزه اجتماعی باعث خواهد شد تا آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند که در پی آن بیماری‌ها هم کمتر خواهد شد.

مهیمنی سازمان‌های غیردولتی و مردم‌نهاد سلامت‌محور را از محورهای اصلی این حوزه دانست و اظهار کرد: جذب همکاری با سازمان‌های غیردولتی سلامت‌محور از وظایف این بخش است.

وی با اشاره به بحث خیرین حوزه سلامت و مؤسسات خیریه، افزود: سعی است با همکاری دانشگاه در رفع موانع باعث تسهیل در امور خیرین شویم.

مسئول دبیرخانه مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بابیان اینکه کارهای بسیار بزرگی توسط مجمع خیرین سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گلستان صورت گرفت، گفت: اکنون حوزه اجتماعی تعامل بسیار خوبی با این مجمع دارد که بسیار موردتوجه است.

وی ارتباطات فرا بخشی را یکی دیگر از وظایف حوزه اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی دانست و افزود: برخی از کارها مرتبط با سازمان‌هایی همچون بهداشت و درمان، بهزیستی، شهرداری و محیط‌زیست هست که برای جلوگیری از موازی کاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی راه‌اندازی شد و تصمیمات فرا بخشی توسط این بخش انجام می‌شود.

مهیمنی با اشاره به شعار سال «سلامت برای همه در همه‌جا» توسط سازمان جهانی بهداشت، اظهار کرد: اگر تلاش هایی در بحث مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت صورت گیرد این شعار می‌تواند تحقق پیدا کند.

وی تصریح کرد: با همکاری مجمع خیرین سلامت استان گلستان، توانستیم نسبت به ساخت خانه بهداشت در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه اقدام کنیم.

مسئول دبیرخانه مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از فعالیت کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم، روستاها و حاشیه شهرها خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این کار در مناطق محروم انجام می‌شود پزشکان به‌صورت داوطلبانه در منطقه حاضر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این کلینیک سیار خدماتی همچون جرم‌گیری و پر کردن را در اولویت خود قرار داده و بعد نسبت به کشیدن دندان اقدام می‌کند، افزود: خدمات‌دهی به مادران شیرده، زنان باردار و افراد زیر ۱۳ سال در اولویت قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول