نوسازی تاکسی‌های تهران با تسهیلات ویژه دولت و مدیریت شهری


نوسازی تاکسی‌های تهران با تسهیلات ویژه دولت و مدیریت شهری

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از نوسازی 10 هزار تاکسی در سال 97 خبر داد و گفت: در این بخش تسهیلات ویژه ای از طریق وام از سوی دولت و مدیریت شهری پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا قنادان در نشست خبری خود با اشاره به برنامه‌های آتی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، اظهار کرد: در این دوره از مدیریت شهری مدرن سازی تاکسی در شهر تهران یکی از مأموریت‌‌های اصلی این سازمان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی از جمله سازمان‌هایی است که ارتباط زیادی را با شهروندان دارد و فارغ از اینکه بسیاری از شهروندان این سازمان را به عنوان یک سازمان اقتصادی شهری می‌دانند، اما این سازمان تأثیر بسزایی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: مدرن سازی تاکسی در تهران شعار اصلی این سازمان در این دوره خواهد بود و تلاش ما این است که این موضوع را طی سال‌های آینده این موضوع را محقق کنیم. به گفته قنادان مدرن سازی تاکسیرانی شهر تهران یک برنامه مدونی است که در حال شکل‌گیری است و به زودی این برنامه در اختیار شهروندان، کارشناسان قرار خواهد گرفت و رونمایی می‌شود.

قنادان ادامه داد: برای تحقق مدرن‌سازی خدمات در تاکسیرانی شهر تهران 4 محور اصلی در دستور کار قرار گرفته که از آن جمله می‌‌توان به مدرن‌سازی در حوزه تاکسیرانی، نظام رتبه بندی برای تاکسیرانان، آموزش‌های مهارت‌های ویژه اشاره کرد.

وی با تأکید بر برخورد سازمان تاکسیرانی با تخلفات تاکسیرانان ادامه داد: در حوزه تاکسیرانی تخلفات بسیار زیاد است و این در حالی است که بازرسان این مجموعه مدام در حال برخورد با متخلفان هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به آمار 85 هزار تاکسی در تهران، بیان کرد: متأسفانه در گذشته هیچ توجهی به تاکسیرانان خوب در شهر تهران نشده و این موضوع هم اکنون در دستور کار سازمان تاکسیرانی قرار گرفته است.

قنادان به نوسازی تاکسی‌ها در شهر تهران اشاره کرد و گفت: این موضوع بستگی به همکاری چند بخش دارد که از آن جمله باید دولت حمایت‌های لازم را انجام دهد ضمن اینکه خودروسازان نیز باید تسهیلاتی را در این بخش در اختیار تاکسیرانان قرار بدهند.

وی اظهار امیدواری کرد: در این دوره از مدیریت شهری همکاری فی مابین بخش خصوصی، تاکسیرانان، سازمان تاکسیرانی، دولت و خودروسازان به گونه‌ای باشد که شرایط بهتری برای نوسازی تاکسی‌ها فراهم شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از رقابتی کردن شرکت‌های تاکسی در شهر تهران خبر داد و گفت: این امر مهم باعث ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان خواهد بود.

قنادان ادامه داد: متأسفانه در سال‌های گذشته ذهنیت غلطی در ذهن شرکت‌های خودروسازی ایجاد شده بود به طوری که در این بخش خودروسازان خودروهای بی‌کیفیت خود را در اختیار تاکسیرانی قرار می‌دادند و این در حالی است که در سایر کشورها بهترین خودروهای باکیفیت تاکسی می‌شوند.

وی از رایزنی سازمان تاکسیرانی با دولت، وزارت کشور، شرکت‌های خودروسازی برای نوسازی تاکسی‌ها خبر داد و گفت: متأسفانه در سال گذشته حدود 4 هزار و 500 خودرو نوسازی شدند که این آمار هر ساله باید به حدود 8 هزار خودرو برسد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به عمر متوسط ناوگان تاکسی در شهر تهران گفت: 6.8 سال عمر مفید تاکسی‌ها است که البته این موضوع متوسط به همکاری شرکت‌های خودروسازی است.

قنادان اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که خودروسازان سال گذشته با تاکسیرانی داشتند عدم ارائه تسهیلات به تاکسیران‌ها بود و همین امر باعث بوجود آوردن مشکلاتی برای تاکسیرانان شد.

وی از توقف صدور پیش فاکتور از طریق خودروسازان خبر داد و گفت: علی‌رغم اینکه ثبت‌نام از طریق شرکت تاکسیرانی انجام می‌شود اما این فرآیند با توجه به عدم صدور پیش فاکتور نیمه کاره مانده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه ناوگان تاکسیرانی در شهر تهران یکی از بزرگترین ناوگان‌های تاکسی در منطقه محسوب می‌شود، گفت: ما در تلاش هستیم در این دوره از مدیریت شهری علاوه بر نوسازی تاکسی‌ها خدماتی را به تاکسیرانان ارائه کنیم.

قنادان از حرکت سازمان تاکسیرانی به سمت مدرن کردن خدمات خبر داد و گفت: ما باید خدماتی به مسافران و شهروندان ارائه کنیم که رضایت آنها را در برداشته باشد.

وی در ادامه به خدمات ارائه شده از سوی تاکسی‌های اینترنتی اشاره کرد و گفت: این ظرفیت نیز بسیار مطلوب و قابل قبول است و سازمان تاکیسرانی نیز در پی گسترش آن است و بنا داریم ظرفیت این شرکت را بیشتر کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به موانع و مشکلات موجود تاکسی‌های فرودگاه اعم از فرودگاه مهرآباد و فرودگاه حضرت امام خمینی نیز گفت: در این بخش نیز با مشکلاتی روبرو هستیم این درحالی است که نظارت بر نحوه فعالیت تاکسی‌های فرودگاه برعهده شرکت فرودگاهی است و سازمان تاکسیرانی در این زمینه هیچ دخالتی را ندارد و ما نیز قاعدتا با شرکت فرودگاه همکاری داشته باشیم.

قنادان با اشاره به اینکه حدود 20 الی 25 درصد از ناوگان تاکسیرانی در فرودگاه حضرت امام فعالیت می‌کنند گفت: طبق آمار 1200 ناوگان در فرودگاه حضرت امام فعالیت می‌کنند که براساس آمار 300 تا 350 تاکسی در این بخش فعال هستند و مابقی آن پلاک‌های عمومی است که زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است.

وی از رتبه بندی به رفتار تاکسیرانان خبر داد و گفت: این از مواردی است که به صورت جدی در دستور کار سازمان تاکسیرانی قرار گرفته است و قاعدتا با رتبه بندی به رفتار تاکسیرانان شرایط مناسب‌تری برای ارائه خدمات به مسافران ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اظهار امیدواری کرد: دولت نیز توجه ویژه‌ای را به موضوع تاکسی‌ها در شهر تهران داشته باشد و براساس تعهدات خودش یارانه آنها را پرداخت کند.

قنادان همچنین به نوسازی تاکسی‌های ون اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز تسهیلاتی برای افراد درنظر گرفته شده که از 123 میلیون تومان قیمت ون تاکسی، 16 میلیون تومان توسط ستاد سوخت به صورت معافیت، 20 میلیون از منابع شهرداری به صورت وام و حدود 60 میلیون از طریق شرکت خودروساز تسهیلات به تاکسیرانان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در سال 1395 حدود 12 هزار تاکسی نوسازی شدند که این آمار در سال 96 به 4 هزار و 500 خودرو کاهش تقلیل یافت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 800 هزار تاکسی در شهر تهران فعالیت می‌کنند، گفت: روزانه 4 میلیون و 200 هزار مسافر توسط تاکسی‌ها جابجا می‌شوند که این حدود 22 درصد از جابجایی‌ها در شهر تهران است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا