قطار مشاهیر ایران به نیشابور رسید


قطار مشاهیر ایران به نیشابور رسید

مشهد- ایرنا- قطار گردشگری مشاهیر ایران روز شنبه با استقبال شهردار، اعضای شورای شهر و مدیران اجرایی نیشابور وارد این شهر شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: قطار گردشگری مشاهیر ایران همزمان با سالروز مبعث پیامبر اکرم (ص) به مناسب بزرگداشت روز عطار با 108 مسافر از مشهد به مقصد نیشابور حرکت کرد.
ابوالفضل مکرفی فر افزود: مسافران این قطار در قالب تور گردشگری برای مراسم بزرگداشت روز ملی عطار و بازدید از اماکن فرهنگی و دیدنی نیشابور به این شهر سفر کرده اند.
وی بازدید از مجموعه های فرهنگی و تاریخی نیشابور، خانه چوبی، شادیاخ ،کاروانسرای شاه عباسی، حضور در آرامگاه خیام و کمال الملک و گلباران آرامگاه عطار نیشابوری را از برنامه های امروز تور گردشگری نیشابور عنوان کرد.
وی اظهار کرد: در تور گردشگری مشهد به نیشابور جمعی از استادان دانشگاه فردوسی، هنرمندان و خبرنگاران حضور دارند.
شیخ فریدالدین محمد بن ابراهیم عطار نیشابوری، شاعر و عارف نامی حدود سال 540 هجری قمری در کدکن از توابع نیشابور متولد شد و در سال 618 هجری قمری در قتل عام مردم نیشابور توسط مغولان به شهادت رسید.
از آثار وی می توان به منطق الطیر، مصیبت نامه، الهی نامه، اسرارنامه، مختارنامه، مجموعه رباعیات، دیوان قصاید، غزلیات و تذکره الاولیا اشاره کرد.
25 فروردین ماه در سالنامه جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز بزرگداشت عطار نیشابوری نامگذاری شده است.
نیشابور در 130 کیلومتری مشهد قرار دارد.
3027 / 6053

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول