تاثیر نوسانات ارز برقیمت خودرو/ ظرفیت تولید 100 هزار دستگاه افزایش می‌یابد


تاثیر نوسانات ارز برقیمت خودرو/ ظرفیت تولید 100 هزار دستگاه افزایش می‌یابد

عضو هیات مدیره مدیران خودرو درباره تاثیر نوسانات اخیر نرخ ارز برقیمت محصولات این شرکت، اظهار کرد: به نوسان‌های ناگهانی نرخ ارز عکس‌العمل سریع نشان نمی‌دهیم و در حال بررسی شرایط هستیم.

حسین شریعت در نشست خبری اظهار کرد: سیاست مدیران خودرو و شریک چینی آن این است که محصولات را با قیمت اقتصادی عرضه کنند.

وی با بیان این که برخی واردکنندگان و خودروسازان با نوسانات اخیر نرخ ارز فروش را متوقف کرده‌اند اما فروش مدیران خودرو ادامه دارد، خاطر نشان کرد: به دنبال کاهش و مدیریت هزینه‌ها هستیم تا کمترین افزایش قیمت را داشته باشیم. ضمن آنکه باید ببینیم سیاست دولت در بازار ارز چگونه اجرا شده و چه تاثیری خواهد داشت.

عضو هیات مدیره مدیران خودرو اظهار کرد: در مجموع ما علاقه‌ای به افزایش قیمت نداریم و شرایط آینده بازار و هزینه‌های تولید این موضوع را تعیین می‌کند.

شریعت گفت: به زودی فاز دوم کارخانه تولید خودرو با ظرفیت ۱۰۰ هزار دستگاه به بهره‌برداری می‌رسد به گونه‌ای که ظرفیت کل تولید به ۱۶۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت. ضمن آنکه در خط جدید تولید کیفیت محصولات نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر میزان ساخت داخل محصولات مختلف به طور میانگین بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است، خاطر نشان کرد: این میزان تا پایان سال جاری به بیش از ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

عضو هیات مدیره مدیران خودرو افزود: طبق برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت اگر داخلی سازی خودروهای تولیدی در کشور افزایش نیابد تعرفه واردات قطعات سی کی دی افزایش یافته و به میزان تعرفه واردات خودروی آماده خواهد رسید.

شریعت در پاسخ به سوالی درباره‌ تاثیر افزایش استانداردهای اجباری خودرو به ۸۵ استاندارد و محصولات تولیدی این شرکت، اظهار کرد: اکثر محصولات تولیدی ما استانداردهای ۸۵‌گانه جدید را پاس خواهند کرد و مشکلی در این رابطه نخواهیم داشت.

شو - معاون فروش مدیران خودرو - نیز اظهار کرد: تا پایان سال جاری دو محصول جدید که یک خودروی سدان به نام آریزو ۶ و یک شاسی‌ بلند است عرضه خواهد شد.

همچنین جواد اکبری – جانشین معاون فروش مدیران خودرو - در این نشست خبری گفت: با راه‌اندازی خط تولید جدید محصولات که براساس جدیدترین تکنولوژی روز ایجاد شده است کیفیت محصولات تولیدی نیز افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: البته در سال‌های اخیر نیز شاهد روند رو به رشد کیفیت محصولات تولیدی بوده‌ایم به گونه‌ای که گزارش‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از وضعیت رضایتمندی مشتریان از محصولات مدیران خودرو این موضوع را تایید می‌کند.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403