برگزاری جشنواره تابستانه در کردستان/ کاهش بیکاری باحمایت از تولید


برگزاری جشنواره تابستانه در کردستان/ کاهش بیکاری باحمایت از تولید

سنندج - استاندار کردستان گفت: برگزاری جشنواره تابستانی در استان مدنظر مدیران دستگاه های اجرایی باشد تا از این ظرفیت برای بهبود وضعیت اقتصادی و توسعه استان و جذب گردشگر استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگارمهر، بهمن مرادنیا شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان که درسالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: ما مسئولان برای خدمت به مردم و کار وتلاش در راستای توسعه و آبادانی کشورمان انتخاب شده ایم و باید با تمام وجود خود در راستای عمل به وظایف خود حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را با شعار حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند، عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی کشور بیکاری است که به واسطه عدم تولید و سرمایه گذاری ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه همه افراد جامعه اعم از مسئولان و مردم باید وظیفه خود را در راستای عمل به این شعار انجام دهند، بیان کرد: حمایت از تولیدات داخلی منجر به تقویت تولید کنندگان و در نتیجه کاهش بیکاری خواهد شد.

استاندار کردستان ادامه داد: بیکاری معضلی است که امروز گریبانگیر جامعه ما شده که با درایت مدیران و مشارکت مردم و تحقق شعار امسال می توان امید به رفع این مشکل را داشت.

مرادنیا به مدیران و فرمانداران شهرستان های مختلف استان توصیه کرد در خریدهای خود کالای ایرانی را بر نمونه های خارجی آن ترجیح دهند.

وی اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی بازدید مستمر از واحدهای تولیدی در راستای ارتقای کیفیت آنها و تلاش برای حل مشکلات پیش روی این واحدها را در برنامه های کاری خود در سال جاری قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه داد وضعیت واحدهای تولیدی بدتر ازحال حاضر شود، اظهارداشت: وجود بیکاری وتورم تنها ویژه کشورما نیست و بسیاری از کشورهای دنیا با این مشکلات مواجه هستند.

استاندار کردستان ادامه داد: برخی افراد به عناوین مختلف هجمه هایی علیه دولت وارد ومی خواهند به مردم القا کنند که این دولت ناکارآمد بوده و بی شک چنین برخورد منصفانه نیست چراکه بخش زیادی از مشکلات متعلق به امروز نیست و میراث گذشته است.

وی با اشاره به اینکه در همه جا ضعف هایی وجود دارد، اضافه کرد: ولی درصد ضعف با نقاط قوت قابل قیاس نیست.

مرادنیا بر توجه ویژه به زیر ساخت های استان تاکید کرد و گفت: برگزاری جشنواره تابستانی در استان مدنظر مدیران دستگاه های اجرایی باشد تا ازاین ظرفیت برای بهبود وضعیت اقتصادی و توسعه استان و جذب گردشگر استفاده کنیم.

وی بر تشکیل جلسات شورای برنامه ریزی استان به طورماهیانه و مستمرتاکید کرد و اظهارداشت: جلسه و صورت جلسه مشکلی را حل نمی کنند بلکه پیگیری و توجه به مصوبات و اجرایی کردن آنها است که می تواند در رفع مشکلات موثر واقع شود.

وی بر تهیه برنامه های توسعه شهرستان های استان تاکید کرد وگفت: برنامه ویژه و خاص برای هر شهرستان در سال جاری مشخص تا برمبنای آن حرکت شود.

استاندار کردستان بیان کرد: می طلبد رسانه های استان هم بسیاری از اعتبارات هزینه شده در بخش های مختلف را به درستی منعکس کنند چراکه انعکاس خدمات انجام شده امیدواری و نشاط را در مردم ایجاد می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی