برداشت غیر مجاز اینترنتی در پی سهل انگاری در نگهداری اطلاعات کارت بانکی


برداشت غیر مجاز اینترنتی در پی سهل انگاری در نگهداری اطلاعات کارت بانکی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان همدان از دستگیری فردی که از دوست و همکار خود کلاهبرداری کرده بود، خبر داد و گفت: کارت و رمز کارت خود را تا آنجا که می‌شود، در اختیار دیگران قرار ندهید.

برداشت غیر مجاز اینترنتی در پی سهل انگاری در نگهداری اطلاعات کارت بانکیبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر برداشت اینترنتی غیر مجاز در مراجعه به پلیس فتا، شناسایی عامل یا عاملان برداشت غیرمجاز در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد از حساب بانکی شاکی در قالب خریدهای اینترنتی مبلغ 17 میلیون ریال وجه برداشت شده و شاکی هیچ اطلاعی از نحوه برداشتها نداشته است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: کارشناسان این پلیس با حساسیت نسبت به پیگیری موضوع مطروحه اقدام و با به کارگیری شگردهای خاص پلیسی، مجرم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی نامبرده را دستگیر کردند.

سرهنگ سرخوش‌نهاد اظهار کرد: متهم که از آشنایان و همکار شاکی بوده ابتدا منکر بزه ارتکابی بود و سعی در کتمان حقیقت داشت که با ارائه مستندات علمی لب به اعتراف گشود و به موضوع برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب شاکی اعتراف نمود هدف از این کار کسب منافع مالی بود.

این مقام مسئول متذکر شد: متهم در خصوص نحوه انجام این کلاهبرداری عنوان کرد که با توجه به آشنایی و دوستی که با شاکی داشته و اینکه شاکی به دلیل عدم آشنایی به خدمات بانکداری الکترونیک نمی‌توانست اینگونه فعالیت‌ها را انجام دهد، از وی خواست تا برای کارت بانکی‌اش از طریق دستگاه خودپرداز رمز اینترنتی انتخاب کند.

رئیس پلیس فتای استان همدان با بیان این‌که متاسفانه سهل انگاری در نگهداری کارت و اطلاعات بانکی آن موجب بروز چنین پرونده‌هایی می‌شود، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان کارت بانکی و رمز آن را در اختیار دیگران نگذارید و در صورت ناچاری حتما بعد از دریافت کارت در کوتاهترین زمان ممکن رمز اول و دوم کارت بانکی را تغییر دهید.

وی ادامه داد: سعی کنید از شماره‌هایی که قابل حدس زدن هستند، نظیر سال تولد، شماره شناسنامه یا اول یا آخر شماره تماس یا شماره ملی به عنوان رمز استفاده نکنید.

سرهنگ سرخوش‌نهاد در پایان گفت: همچنین شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران