هزینه دیوارچینی، آجری و سیمانی چگونه حساب می شوند؟


دیوار یکی از عناصر اصلی ساختمان سازی است. دیوار به منظور ایجاد امنیت فضای داخلی ساختمان نسبت به محیط بیرونی ایجاد می شود. خلق و تقسیم فضاها، ایجاد حریم خصوصی و محافظت در مقابل عوامل جوی از مهم ترین کاربردهای دیوارچینی است. همچنین دیوار می تواند...

دیوار یکی از عناصر اصلی ساختمان سازی است. دیوار به منظور ایجاد امنیت فضای داخلی ساختمان نسبت به محیط بیرونی ایجاد می شود. خلق و تقسیم فضاها، ایجاد حریم خصوصی و محافظت در مقابل عوامل جوی از مهم ترین کاربردهای دیوارچینی است. همچنین دیوار می تواند پوشش مناسبی برای لوله‌ های تاسیسات و سیم‌ های برق باشد. به منظور زیباسازی دیوار می توان بعد از دیوارچینی از مصالحی مانند گچ و سیمان برای یکدست کردن دیوار استفاده کرد تا دیوار یک دست و هموار شود.

هزینه دیوارچینی، آجری و سیمانی چگونه حساب می شوند؟

انواع مصالح برای دیوارچینی

آجر فشاری آجر سفالی بلوک سیمانی یا لیکا

هزینه دیوارچینی، آجری و سیمانی چگونه حساب می شوند؟

هزینه دیوارچینی، آجری و سیمانی چگونه حساب می شوند؟

عوامل تاثیرگذار بر اجرت دیوارچینی

موقعیت پروژه نوع مصالح میزان ساعت کار ارتفاع پروژه متراژ و حجم کار

هزینه دیوارچینی، آجری و سیمانی چگونه حساب می شوند؟

توضیحات و نکات مهم

توجه داشته باشید دیوارچینی باید کاملا قائم باشد و با استفاده از ابزار مناسب در حین کار شاقولی و گونیا شود. بندهای قائم در دیوارچینی باید به صورت یکی در میان با رج پایینی خود برابر و در یک راستا باشند. در دیوارچینی آجری باید قبل از انجام آجرچینی، آجرها را در آب خیس کرد تا چسبندگی ملات به خوبی صورت گیرد. توجه داشته باشید بلوک‌های سفالی هم باید قبل از کار، خیسانده یا به اصطلاح زنجاب شوند. بهتر است قبل از خرید مواد و مصالح برای دیوارچینی از استاد کار ماهر اندازه دقیق را بخواهید تا در زمان نصب با کمبود و یا اضافی مواد و مصالح روبه‌ رو نشوید. توجه داشته باشید هر چه طراحی دیوار خاص و پیچیده باشد، زمان بیش تری برای اجرای آن صرف می شود که همین امر تاثیر مستقیمی بر گران شدن هزینه نهایی دارد. چنانچه پروژه نیاز به زیرسازی خاص و یا تعمیر قسمتی داشته باشد، دستمزد استادکار برای هر قسمت و هر خدمت، جداگانه محاسبه میشود. حتما از یک استادکار با وجدان و با تجربه برای انجام پروژه‌ تان کمک بگیرید تا علاوه بر پرتی کار کم تر، به استحکام و گونیا بودن کار نهایی دست یابید. قبل از انتخاب استادکار ماهر حتما نمونه کارهای او را ببینید. کار اجرا را به استادکاری واگذار کنید که کار خود را ضمانت می کند. در قراردادتان نوع کار، متراژ و مدت زمان اجرا را ذکر کنید. برای کارهای بزرگ و عمده کم ترین قیمت دستمزد محاسبه می شود. هزینه داربست فلزی بر عهده کارفرما می‌باشد. هزینه کارهای خاص با طراحی ویژه به صورت توافقی تعیین می شود.

هزینه دیوارچینی، آجری و سیمانی چگونه حساب می شوند؟

سوالات متداول

در دیوارچینی آجری ضخامت بندها باید چقدر باشد؟
در دیوارچینی آجری ضخامت بندها باید بین ۱۰ میلیمتر تا ۱۲ میلیمتر باشد.

ویژگی محل دیوارچینی به چه صورت باید باشد؟
محل دیوارچینی باید از هر گونه گیاه خالی باشد تا دیوار سست نشود. بهتر است به منظور عدم رویش گیاهان در پی دیوارچینی، پی دیوار را با خاک آهک پوشش دهید.

ریسمان کشی در دیوارچینی به چه منظور انجام می شود؟
به منظور اجرای دقیق دیوارچینی، برای بندهای افقی دیوارچینی از ریسمان در دو سر دیوار استفاده می‌کنند به صورتی که ریسمان به صورت کشیده و بدون قوس باشد و رج های دیوار را با آن تراز می‌ کنند.

اگر دیوارها گونیا و تراز نباشند چه اشکالی بوجود می آید؟
عدم گونیا بودن دیوار سبب می شود در زمان کاشی کاری و گچ کاری دیوار، در قسمت نهایی کار، با مشکل برخورد کنید. علاوه بر آن خطر ریزش دیوار با کوچک ترین تکانی هم وجود دارد.

اجرای دیوارکشی در کدام مرحله از ساختمان سازی صورت می گیرد؟
در مرحله سفت کاری ساختمان، بعد از ستون گذاری و پایان کف سازی کار دیوارچینی شروع می شود.

خسارت پرتی مصالح بر عهده چه کسی است؟
در دیوارچینی معمولا پرتی مصالح برای چیدن بلوک و آجر در انتها و ابتدای دیوار ایجاد می شود. اگر پرتی مصالح بیش تر از حد معمول باشد، خسارت بر عهده استادکار است.

آماده سازی مصالح و وسایل بر عهده چه کسی است؟
آماده سازی مصالح پایه کار و لوازم معمول برعهده کار فرما است. تهیه ابزار آلات تخصصی بر عهده استادکار است.

نحوه اجرای کار در ارتفاع به چه صورت است؟
چنانچه کار شما در ارتفاعی باشد که نتوان از نردبان برای اجرای کار استفاده کرد، باید از داربست برای دسترسی استادکار و بنا استفاده کرد.

هزینه دیوارچینی، آجری و سیمانی چگونه حساب می شوند؟

هزینه تقریبی اجرت دیوارچینی بر حسب مترمربع

کم ترین : ۷ هزار تومان میانگین : ۹ هزار تومان بالاترین : ۲۰ هزار تومان هزینه دیوارکشی : بر حسب نوع ضخامت دیوارچینی متغیر هزینه تقریبی دیوار چینی با آجر فشاری : از ۹ هزار تا ۲۰ هزار تومان هزینه تقریبی دیوارچینی با آجر سفالی : از ۷ هزار تا ۱۰ هزار تومان هزینه تقریبی دیوارچینی با بلوک سیمانی یا لیکا : از ۷ هزار تا ۱۰ هزار تومان هزینه تقریبی دیوارچینی انواع دیوار با بندکشی : از ۳۰ هزار تا ۶۰ هزار تومان

​توجه : مقادیر ارائه شده در این محتوا برحسب قیمت های رایج در بازار می باشد و ممکن است با هزینه هایی خارج از این محدوده ها نیز مواجه شوید.

سفارش رایگان کالا و خدمات در چیدانه

نویسنده : سمیه منوچهری | تحریریه چیدانه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...