حل مشکلات جهان اسلام در گرو وحدت اسلامی وگفتگو بین جهان اسلام است


حل مشکلات جهان اسلام در گرو وحدت اسلامی وگفتگو بین جهان اسلام است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: حل مشکلات جهان اسلام در گرو وحدت اسلامی و گفتگو بین جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سنگال در داکار پایتخت آن کشور دیدار و گفتگو کردند.

در دیدار وزرای امور خارجه ایران و سنگال، وزیر امور خارجه سنگال با اشاره به سابقه چندین دهه روابط بین دو کشور، سفر دکتر ظریف را موجب تحکیم روابط دوجانبه بین تهران و داکار دانست.

وزیر امور خارجه سنگال همچنین در این دیدار برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور در چند ماه آینده را فرصتی برای طرح و پیگیری حوزه های مختلف همکاری مشترک بین دو کشور از جمله نفت و گاز دانست و از اعطای چندین بورس آموزشی از سوی کشورمان به سنگال در زمینه نفت و گاز قدردانی کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به برگزاری همایش اقتصادی بین دو کشور، این همایش را چارچوبی مناسب برای تداوم همکاریها بین دو کشور خواند.

وی با اشاره به اهمیت سنگال درغرب آفریقا و جایگاه این کشور در جهان اسلام و جنبش عدم تعهد، خواستار تحکیم هر چه بیشتر روابط با آن کشور شد.

ظریف در ادامه با اشاره به حضور هیات بلند پایه سیاسی، اقتصادی و تکنولوژیک کشورمان در سنگال، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجارب خود به سنگال به ویژه در حوزه فن آوریهای نوین را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به عملیاتی شدن همکاریهای دو کشور در حوزه تولید خودرو اظهار داشت: همکاری های دو کشور در دیگر حوزه ها همچون نفت، گاز، دارو، بهداشت و آموزش نیز می تواند بین دو کشور گسترش یابد.

ظریف همچنین در این دیدار مهمترین مسئله جهان اسلام را موضوع حقوق مردم فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در قبال آنان دانست و تاکید کرد: حل مشکلات جهان اسلام در گرو وحدت اسلامی و گفتگو بین جهان اسلام است.

در ادامه حضور وزیر خارجه کشورمان و هیات همراه در سنگال قرارداد ساخت فاز اول یک شهرک مسکونی در شهر داکار بین گروه صنایع گیتی پسند از ایران و گروه صالح از سنگال با حضور وزیر امور خارجه امضاء شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش