11 فیلم بخش «زنگ هفتم» جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد


11 فیلم بخش «زنگ هفتم» جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد

در بخش «زنگ هفتم» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر 11 فیلم کوتاه و بلند از ایران و کشورهای مختلف به نمایش در می آید.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم‌های «زنگ هفتم» با مشارکت و همکاری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران از تاریخ ۲۸ فروردین لغایت ۵ اردیبهشت ۹۷ در پردیس‌های سینمایی چند نقطه از شهر تهران نمایش داده می شود.

این فیلم ها که متناسب با سن دانش‌آموزان ایرانی انتخاب شده اند شامل «ال کلاسیکو»، «شازده کوچولو»، «پسر کوچولوی کوهستان»، «شیر»، «۱۵۰ میلی‌گرم» از سینمای جهان و آثار «فیلشاه»، «سلام»، «آلفابت»، «کلاغ پر»، «ماه گفت: قلپ قلپ کمک» و «چشم‌انداز خالی» از سینمای ایران هستند.

فیلم سینمایی «ال کلاسیکو» ساخته هلکوات مصطفی محصول عراق و نروژ در سال ۲۰۱۵ است. ماجرای فیلم از این قرار است که آلن به همراه برادرش به سفر پرمخاطره‌ای می‌روند؛ از کردستان عراق تا اسپانیا آن هم برای دیدن کریستیانو رونالدو.

فیلم سینمایی «شازده کوچولو» به کارگردانی مارک آزبورن محصول کشور فرانسه، کانادا در سال ۲۰۱۴ اقتباسی از داستان معروف «شازده کوچولو» است. این فیلم درباره دختری کوچک است که در دنیای بزرگسال‌ها با مادرش زندگی و سعی می‌کند خودش را برای این دنیا آماده کند. همسایه‌شان یک خلبان است که او را با دنیای عجیبی آشنا می‌کند که در آن هر چیزی ممکن است؛ دنیای شازده کوچولو.

از دیگر آثار حاضر در این بخش فیلم سینمایی «پسر کوچولوی کوهستان» به کارگردانی زاویه کولر محصول کشور سوییس در سال ۲۰۱۵ است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «اورسلا با والدین، حیوانات و بهترین دوستش سرینا که معمولا به ملاقات او می‌آید، زندگی می‌کند. او به معنای واقعی پسر کوهستان است و استعداد خاصی در پرورش و درک حیوانات دارد. با رسیدن تابستانی دیرهنگام، او و والدینش به طرف دامنه کوه به روستا می‌آیند. آنها در مسیر روستا طی یک اتفاق تصادفی همه چیزشان را در یک پرتگاه از دست می‌دهند. آنها در روستا اقدام به معامله با صاحب مغازه‌ای ثروتمند می‌کنند که رفتاری غیردوستانه دارد و آنها را زیر بار قرض می‌برد.»

فیلم سینمایی «شیر» به نویسندگی و کارگردانی گرت دیویس محصول کشور استرالیا ۲۰۱۶ نیز در بخش «زنگ هفتم» برای دانش آموزان به نمایش درمی آید. این فیلم ماجرای ساروی پنج ساله است که در قطاری که او را در هندوستان هزار کیلومتر دورتر از خانه‌اش می‌برد، گم می‌شود.

فیلم دیگر این بخش «۱۵۰ میلی‌گرم» ساخته امانوئل برکو محصول کشور فرانسه در سال ۲۰۱۶ است. ماجرای فیلم از این قرارست که در بیمارستانی در برست فرانسه، یک پزشک متخصص ریه رابطه‌ای مستقیم بین مرگ مشکوک چند نفر و یک داروی معتبر کشف می‌کند.

از فیلمسازان ایرانی که در بخش «زنگ هفتم» حضور دارند، محمدرضا حاج‌غلامی است که با فیلم کوتاه «سلام» محصول سال ۲۰۱۷ در این جشنواره حضور دارد. این فیلم در مورد پسربچه‌ای خجالتی است که فکر می‌کند پدرش در سوریه شهید شده و او برای سلامت پدرش نذر می‌کند به چندین نفر سلام کند.

انیمیشن سینمایی «فیلشاه» ساخته هادی محمدیان که داستانش در یک جنگل و بین فیل ها آغاز می شود نیز در بخش «زنگ هفتم» میزبانان بچه ها خواهد بود.

انیمیشن کوتاه «آلفابت» ساخته کیانوش عابدی محصول ایران در سال ۲۰۱۷ است که برای نوجوانان ایران به نمایش درمی آید. در خلاصه داستان این اثر که جوایز خارجی زیادی در کارنامه دارد آمده است: «دیر زمانی است که مردم این دیار الفبای زیستن را از یاد برده‌اند.»

فیلم کوتاه «کلاغ پر» ساخته ریحانه کاوش محصول ایران در سال ۲۰۱۸ نیز با داستان فانتزی خود در این بخش به نمایش درمی آید. قصه فیلم درباره کلاغی است که خیلی کدو دوست دارد و لانه‌اش را روی سر مترسک مزرعه کدو ساخته است.

همچنین ریحانه کاوش با فیلم کوتاه «ماه گفت: قلپ قلپ کمک» نیز در بخش «زنگ هفتم» حضور دارد که در خلاصه داستان این فیلم محصول سال ۲۰۱۸ آمده است: «نهنگ عاشق ماه شده است. شب‌ها برای رسیدن به ماه سعی می‌کند بالا و بالاتر بپرد، ولی رسیدن به این آرزو محال است. تا اینکه یک شب همراه با صدای مهیبی متوجه می‌شود ماه داخل دریا افتاده است.»

دیگر فیلم حاضر در بخش «زنگ هفتم» فیلم کوتاه «چشم‌انداز خالی» ساخته علی زارع قنات نوی محصول ایران در سال ۲۰۱۷ درباره مادری است که در انتظار فرزند به جنگ رفته اش است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق