دور رژ‌یم‌های لاغری خودسرانه را خط بکشید


دور رژ‌یم‌های لاغری خودسرانه را خط بکشید

یک متخصص تغذیه در مورد رژیم‌های غذایی نادرست و عواقب هولناک آن برای سلامتی افراد توضیحاتی داد.

دور رژ‌یم‌های لاغری خودسرانه را خط بکشید
به گزارش فانوس، حسن میلانی متخصص تغذیه در خصوص رژیم‌های غذایی خودسرانه و عوارضی که برای فرد دارد، اظهار کرد: تمام کسانی که دچار اضافه وزن هستند حداقل یکبار در عمر خود به فکر رژیم گرفتن افتاده اند؛ آن هم نه زیر نظر پزشک متخصص بلکه به صلاح دید خود که عوارض متعددی برای فرد به همراه دارد.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه برخی افراد از رژیم‌های غذایی خودسر استفاده می‌کنند، مطرح کرد: حذف کردن برخی مواد غذایی مانند نشاسته، سیب زمینی، برنج و ماکارونی اولین موادی است که به ذهن فرد می‌رسد تا از رژیم غذایی خود حذف کند.

میلانی با بیان اینکه افراد نباید به طور خودسر رژیم غذایی خود را تغییر دهند، عنوان کرد: زمانی که در مورد رژیم غذایی صحبت می‌شود قرار نیست هیچ کدام از مواد غذایی، از رژیم غذایی حذف شود یا اینکه تناسب بین گروه‌های غذایی مختل شود؛ این باور غلط وجود دارد که فرد برنج و نان را از رژیم غذایی خود حذف می‌کند تا لاغری اتفاق بیافتد که این کار در نهایت باعث می‌شود، فرد به ناراحتی روحی و عصبی دچار شود.

وی در خصوص رژیم غذایی مطلوب برای سلامتی، خاطر نشان کرد: رژیمی صحیح است که در آن تمام گروه‌های غذایی وجود داشته باشد؛ یعنی ما گروه‌های غذایی مانند سبزیجات، میوه‌جات، گوشت و فرآورده‌های پروتئینی، لبنیات و گروه غلات را باید در گروه غذایی خود جای دهیم و باید رژیمی بگیریم که تمام این مواد غذایی را داشته باشد.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه رژیم‌های خودسر باعث ایجاد بیماری‌هایی در فرد می‌شود، اظهار کرد: بیماری‌هایی مانند ریزش شدید مو، آسیب دیدن پوست، مشکلات گوارشی و غیره از عوارض رژیم‌های نادرستی است که فرد در صورت رعایت نکردن رژیم صحیح، دیر یا زود به آنها دچار می‌شود.

میلانی با بیان اینکه رژیم‌های نادرست عوارض ناگواری برای فرد به همراه دارد، گفت: رژیم‌های نادرست باعث کاهش سریع وزن می‌شود اما در این کاهش وزن، علاوه براینکه چربی کم می‌شود، بافت‌های عضلانی بدن هم از بین می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه در رژیم‌های غذایی صحیح سعی بر این است که متابولیسم پایه را نگه داشت، افزود: باید رژیم غذایی به گونه ای باشد که به بافت عضلانی بدن آسیبی وارد نشود و بدن فقط چربی اضافی را هدف قرار دهد، نه اینکه بافت‌های بدن مانند بافت عضلانی را هم که یکی از بافت‌های فعال است را از بین ببرد.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه برخی عوارض رژیم‌های نادرست برگشت ناپذیر است، خاطر نشان کرد: در رژیم‌های غذایی نامطلوب ممکن است سنگ کیسه صفرا در بدن به وجود آید؛ در این صورت فرد مجبور است آن را عمل کند، اگر فرد رژیمی دارد که در آن کربوهیدرات را حذف کرده است بدن او پروتئینی بیشتر از حد معمول دریافت کرده که عوارضی به همراه دارد.

میلانی در خصوص مشکلاتی که از مصرف زیاد پروتئین در بدن به وجود می‌آید، گفت: پروتئین زیاد روی کبد و کلیه فرد اثر می‌گذارد و در آینده باعث ایجاد عوارض کلیوی و کبدی خاصی در بدن او می‌شود؛ این موارد ممکن است همراه با خطرات پوکی استخوان، خطر افزایش چربی خون و سرطان‌های دستگاه گوارش باشد.

این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه باید حتما باید در رژیم‌های غذایی از سبزیجات استفاده کرد، عنوان کرد: وقتی سبزیجات و میوه‌ها در رژیم غذایی کاسته ‌شود، باعث ایجاد ناراحتی‌های سیستم ایمنی و نقص عملکرد در دستگاه گوارش می‌شود لذا افراد حتما در رژیم غذایی خود باید سبزیجات را جای دهند.

میلانی با بیان اینکه به راحتی می‌توان اضافه وزن را تشخیص داد، مطرح کرد: برای به دست آوردن وزن مناسب، فرد باید وزن خود را تقسیم بر مجذور قد (بر حسب متر) کند؛ در این محاسبه شاخصی به دست می‌آید تحت عنوان توده بدنی یا BMI که این عدد اگر بین 20 الی 24.5 باشد وزن در محدوده طبیعی قرار دارد.

وی با تاکید به اینکه در صورت بالابودن شاخص توده بدنی فرد به اضافه وزن دچار است، یادآور شد: نکته قابل توجه این است که برای از بین بردن اضافه وزن حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کرد و فرد به هیچ عنوان نباید به طور خودسرانه رژیم غذایی بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد