آیت الله شاهرودی: انقلاب اسلامی تفکر عقلانیت را در جهان مطرح کرد


آیت الله شاهرودی: انقلاب اسلامی تفکر عقلانیت را در جهان مطرح کرد
به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز دوشنبه به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی در دیدار کارکنان و هنرمندان حوزه هنری و سازمان بسیج هنرمندان کردستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به عقل بشریت تلنگر زد و انسان هایی بر پایه این انقلاب پرورش یافتند که نمونه هایی بی نظیر در جهان معاصر هستند.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب هر دو نظام شرق و غرب با دین در مبارزه بودند، افزود: تمام مسائل شرق و غرب انسان مدارانه بود و آنها دین را افیون جامعه می دانستند و معتقد بودند باید با آن مبارزه کرد اما تفکر انقلاب در مقابل این تفکرات قرار گرفت.
نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه به ویژگی های هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این هنر بر مبنای تعقل و در سایه فکر، تدبیر و بر پایه های اساسی عقلانیت بنیاد نهاده شده است.
آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه هنر غرب بر احساسات و لذت های مادی بنیانگذاری شده و ماندگاری ندارد، تاکید کرد: هنر انقلاب اسلامی بر مبنای تعهد، آگاهی بخشی و انسان سازی بود که افراد را متعهد بار می آورد.
وی یادآور شد: هنر انقلاب اسلامی آگاهی بخشی است و بر مبنای علم و آگاهی قرار گرفته اما هنرهای مادی غربی ها غفلت آفرین است و انسان را از حالت تعقل خارج می کند.
نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: هنر زبان بسیار گویایی است و هر کسی بخواهد در جامعه اثر گذاری داشته باشد، باید از آن استفاده کند چون هنری که براساس تعقل و تفکر نباشد، به سمت ابتذال گرایش پیدا خواهد کرد.
رئیس حوزه هنری کردستان نیز در این دیدار به عملکرد این نهاد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برگزاری چهاردهمین یادواره عارف نامی کُرد سید بهاالدین شمس قریشی، برگزاری استانی شب شعر عاشورایی در بیجار و نشست تخصصی شعر و داستان با عنوان هوای تازه از جمله برنامه های انجام شده توسط حوزه هنری است.
امین مرادی برگزاری هفتمین جشنواره سراسری دف نوازی دف نوای رحمت و نخستین دوره بین المللی این جشنواره با حضور نمایندگان 27 استان کشور و هنرمندانی از اقلیم کردستان عراق در پردیس سینمایی بهمن سنندج و عمارت خسرو آباد را از دیگر برنامه های سال گذشته این نهاد اعلام کرد.
وی اظهار کرد: همچنین در سال گذشته نمایشگاه گروهی عکس هنرمندان عکاس خبری با عنوان (منفی صفر) زلزله کرمانشاه، برگزاری شب خاطره اولین اعزام و شب خاطره ما 13 نفر و شب خاطره شهید در بیجار، بیش از 40 نمایشگاه تجسمی و نمایشگاه کتاب در مناسبت های مختلف نیز برگزار شد.
پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال 1372، سالروز شهادت این شهید والامقام به پیشنهاد حوزه هنری و با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز هنر انقلاب و 19 تا 25 فروردین به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شد.
7348/9102
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری زنی که مرد مُرده را برای ضامن شدن به بانک آورده بود/ تصاویر