فرمول یک ایران– سباستین فتل، رانندهی پیروز تیم فراری بعد از مسابقهی بحرین، در مصاحبهاش گفت که از “کیش و مات مرسدس” ترسیده بود.
آلمانی در بخش اول مسابقه به راحتی رهبر پیست بود. تیم برای او راهبرد دو-پیت استاپ را در نظر گرفت و در اولین راند تعویض لاستیک، او سوپرسافتش را به سافت تغییر داد.
درست پشت او، اشتوتگارتیها تصمیم گرفتند تا والتری بوتاس را با تایرهای مدیوم به پیست بفرستند و با یک پیت استاپ مسابقهی شماره77 را به پایان برسانند.
فتل که از باز کردن فاصلهی مناسب در بخش اول مسابقه ناتوان بود، مسابقه را از دست رفته دید اما تیم تصمیم به قمار خطرناکی گرفت. تایرهای سافت تا پایان مسابقه!
در آخر شماره5 یک شب رویایی را پشت سر گذاشت و با 0.6 ثانیه اختلاف با بوتاس به دومین برد فصل رسید.
ده دور به پایان در رادیو به من گفتند “شرایط مناسب است و همه چیز تحت کنترل من است”
این یک دروغ بود! هیچ چیز تحت کنترل من نبود! وقتی زمانهای والتری را به من گفتند، فکر کردم همه چیز تمام است.
در ماشین داشتم حساب کردم و فهمیدم به من خواهد رسید.
سعی کردم خیلی تمیز دور بزنم. دو مرسدس در استینت آخر خیلی قوی بودند. مخصوصا والتری. وقتی استراتژی ما را متوجه شدند از تایرهای مدیوم استفاده کردند.
وقتی به سمت مدیوم رفتند گفتم کیش و ماتمان خواهند کرد و ما باید دوباره به پیت لین برویم.
برنامهی اصلی هم همین (دو-پیت استاپ) بود اما آن را عوض کردیم و من هم سعی کردم از تایرهایم نگهداری حداکثری کنم. خب همه چیز خوب پیش رفت. البته خیلی نزدیک بود.
فتل قبل از این که همتیمیاش به خاطر یک اشتباه عجیب در پیت استاپ مجبور به کناره گیری بشود، به تیم گفت که چیزی برای از دست دادن ندارد و میخواهد با همین تایرها مسابقه را به پایان برساند.
در آن لحظه فشار زیادی روی ما بود. چیزی برای از دست دادن نداشتیم یا باید میبردیم یا به سومی بسنده میکردیم.
خیلی خوشحالم. برد در این شرایط شیرینی بیشتری دارد!
والتری بوتاس هم بعد از رقابت مصاحبهای کوتاه داشت و گفت:
میدانستم که از ترکیب سختتر تایر استفاده میکنیم و این فتل را در پایان اذیت میکند. اتفاقی که در اواخر مسابقه رخ داد.
سعی کردم هر دور و هر پیچ را به دقت پشت سر بگذارم تا به او برسم اما کافی نبود.
باختن با این فاصلهی کم ناامیدکننده است.