جشنواره غذای ایرانی در کراچی برگزار شد


جشنواره غذای ایرانی در کراچی برگزار شد

کراچی - ایرنا - جشنواره غذای ایرانی همزمان با نخستین ماه سال جدید شمسی به همت سرکنسولگری جمهوری اسلامی در شهر کراچی برگزار شد.

به گزارش ایرنا سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان امروز (یکشنبه) همزمان با نخستین روزهای سال جدید و به منظور معرفی آداب و سنن ایرانی و معرفی جشن نوروز، جشنواره غذای ایرانی ویژه بانوان را برگزار کرد.
این جشنواره با حضور همسر سرکنسول کشورمان در این شهر به همراه همسران مقامات عالیرتبه پاکستانی از جمله رییس مجلس ایالتی و جمعی از همسران وزیران دولت محلی، دیپلمات های مقیم کراچی، شخصیت های علمی و فرهنگی این ایالت و ایرانیان مقیم این شهر برگزار شد.
در این مراسم که با استقبال و حضور گسترده محافل سیاسی و دیپلماتیک نیز مواجه شد، در خصوص آداب و رسوم نوروز و آیین های مربوط به آن به ویژه هفت سین مطالبی ارائه شد.
میهمانان این آیین با بیش از 30 نوع غذای ایرانی نظیر 'خورش های ایرانی و برخی غذاهای بومی و محلی کشومان' پذیرایی شدند.
به گزارش ایرنا بر اساس آمارها و نتایج نظرسنجی های رسمی، بیش از 88 درصد گردشگران در جهان، آشنایی با سبک های مختلف آشپزی و خوردن غذاهای سنتی کشورهای مختلف را از مهم ترین فاکتورهای سفر می دانند.
سازمان گردشگری جهانی وابسته به سازمان ملل هم پیش از این اعلام کرده بود، 30 درصد درآمد کل گردشگری جهان وابسته به صنایع غذایی است.
امروزه غذاهای سنتی و محلی که دارای ارزش تاریخی، فرهنگی،غذایی و درمانی هستند نقش مهمی در حوزه گردشگری ایفا می کند و می توان از آن به عنوان ظرفیتی مهم در تنوع بخشی به جاذبه های گردشگری بهره گرفت.
غذا از معیارهای مهم سفر و از اصلی‌ ترین مولفه‌های گردشگری محسوب می شود و در سال‌های اخیر به اهمیت ارتباط میان غذا و جذب گردشگر توجه ویژه ای شده تا جایی که مفهوم جدیدی در حوزه گردشگری با عنوان 'گردشگری غذا' تعریف شده است.
آساق**6125**3404

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟