موضع آنکارا در خرید سامانه اس-400 از روسیه تغییر نمی‌کند


موضع آنکارا در خرید سامانه اس-400 از روسیه تغییر نمی‌کند

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: موضع ترکیه در خرید سامانه اس- 400 از روسیه علیرغم تحریم های جدید واشنگتن علیه مسکو بدون تغییر خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز شنبه در اظهاراتی اعلام کرد: موضع ترکیه در خرید سامانه اس- ۴۰۰ از روسیه علیرغم تحریم های جدید واشنگتن علیه مسکو بدون تغییر خواهد ماند.

وزیر خارجه ترکیه در این باره تصریح کرد: رئیس جمهور ما (اردوغان) موضع صریح آنکارا در این خصوص را پیشتر نیز اعلام کرده بود.

این در حالیست که دیروز جمعه دولت آمریکا ۳۸ فرد و نهاد روسیه را در فهرست تحریم های خود قرار داد.

طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، «سلیمان کریموف» تاجر روسی و رئیس شرکت «نفتا مسکو» و عضو شورای اتحادیه روسیه، «میخائیل افیموویچ فرادکوف» سیاست‌مدار و اقتصاددان روسی و «سرگئی فارسنکو» تاجر روس در میان افراد تحریم شده قرار دارند.

افزون بر این، کمپانی روسال که به‌عنوان بزرگترین شرکت آلومینیوم جهان شناخته می‌شود، در فهرست این تحریم ها قرار گرفته و علاوه بر آن شرکت های روسی «راشن ماشینز»، «بسیک المنت» و «رنووا گروپ» نیز به وسیله آمریکا تحریم شده اند.

«نیکولای پتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه و «ولادیمیر کولوکولتسف» وزیر کشور روسیه و «میخائیل فرادکوف» رئیس سابق سازمان اطلاعات خارجی روسیه در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته اند.

پیشتر وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که دولت ترامپ تصمیم دارد تحریم های جدیدی علیه روسیه وضع کند که مجموعه ای از سیاستمداران و چهره های نزدیک به حاکمیت و همپیمانان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را هدف قرار دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر