محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل


محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

پس از معرفی پردازنده‌های جدید نسل هشتمی اینتل، دل نیز از محصولات جدیدی که از این پردازنده‌ها بهره می‌برند پرده‌برداری کرده‌ است.

مقاله‌های مرتبط:

اینتل Core i9 معرفی شد؛ قدرتمندترین پردازنده دنیای لپ‌تاپ‌ها لپ تاپ های گیمینگ مبتنی بر پردازنده ۶ هسته‌ای نسل هشتمی اینتل

پس از معرفی جدیدترین پردازنده‌های نسل هشتمی سری Core اینتل که در رایانه‌های رومیزی و دستگاه‌های قابل حمل مورد استفاده قرار می‌گیرد، تمامی تولید‌کنندگان مطرح که با اینتل همکاری می‌کنند نیز در حال متحول ساختن محصولات پیشین خود و ارائه‌ی محصولات جدید هستند. دل نیز یکی از این تولید‌کنندگان است که با وجود تعدد محصولات فعلی خود، چند محصول جدید را هم به آن‌ها افزوده است. امروز دل دست به معرفی مجموعه‌ی گسترده‌ای از دستگاه‌ها زد. در این میان می‌توان به محصولات تجاری دل، نظیر رایانه‌های رومیزی سری Alienware، لپ‌تاپ‌های سری Inspiron و رایانه‌های آل‌این‌وان اشاره کرد. در کنار این محصولات، دل چند مانیتور جدید را هم معرفی کرده است.

دل به سراغ پردازنده‌های نسل هشتم اینتل می‌رود

دل از تولید‌کنندگانی است که محصولات تازه‌ای بر پایه‌ی جدیدترین پردازنده‌های نسل هشتمِ خانواده‌ی Core معرفی کرده‌ است؛ پردازنده‌هایی که خود به‌تازگی معرفی شده‌اند. اصلی‌ترین مزیت پردازنده‌های جدید اینتل، افزایش تعداد هسته‌ها است؛ ضمن این‌که تمام این پردازنده‌ها از نظر توان گرمایشی در همان سطح پیشین قرار دارد. این مسئله به کاربران نوید افزایش کارایی می‌دهد؛ البته به شرطی که تولیدکنندگان توانایی بهره‌گیری از این توان پردازشی را داشته باشند.

با معرفی پردازنده‌های جدید اینتل، محصولات جدیدی نیز توسط تولید‌کنندگان مختلف ارائه شده‌اند. دل نیز این محصولات را عرضه کرده است:

لپ‌تاپ‌های ۱۵ و ۱۷ اینچی سری Alienware دستگاه تبدیل‌شونده‌ی XPS 15 با پردازنده‌ی کبی لیک-جی لپ‌تاپ XPS 15 با پردازنده‌ی کافی‌لیک لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی از سری G دستگاه تبدیل‌شونده‌ی Inspiron 15 سری ۷۰۰۰ نسخه‌ی ویژه رایانه‌های آل‌این‌وان Inspiron مانیتورهای سری S جدید برای سال ۲۰۱۸

اصلی‌ترین بخش در اغلب این محصولات، پردازنده‌های نسل هشتم اینتل هستند. همکاری دل و اینتل به این معنی است که دل از آمادگی بیشتری برای معرفی محصولات جدید در اولین روز ارائه‌ی این پردازنده‌ها برخوردار بود.

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

بزرگ و قدرتمند؛‌ با پردازنده‌ی Core i9 اینتل

مهم‌ترین پردازنده‌ی معرفی‌شده توسط اینتل، پردازنده‌ی Core i9-8950HK است. این پردازنده که برای دستگاه‌های قابل حمل طراحی شده، از ۶ هسته با قابلیت اورکلاکینگ بهره می‌برد؛ حداکثر فرکانس هرکدام از هسته‌های این پردازنده ۴.۶ تا ۴.۸ گیگاهرتز است. این پردازنده از الگوریتم‌های جدید اینتل موسوم به Thermal Velocity Boost استفاده می‌کند؛‌ با کمک این الگوریتم‌ها، زمانی که دمای پردازنده در محدوده‌ی ۵۰ تا ۵۳ درجه است، می‌توان فرکانس پردازنده را به میزان ۱۰۰ تا ۲۰۰ مگاهرتز بیشتر از فرکانس اعلام‌شده افزایش داد. این بدین معنی است که تولید‌کنندگان باید محصولی کارآمد طراحی کنند تا بتوانند از این فرکانس اضافه بهره ببرند. اینتل انتظار دارد این ویژگی اغلب در زمانی که پردازنده تحت فشار بیشتری قرار دارد مورد استفاده قرار گیرد؛ برای مثال در زمان گشت و گذار در صفحات وب، یا به عبارتی زمانی که روان کار کردن دستگاه موجب بهبود تجربه‌ی کاربری می‌شود.

در میان محصولات معرفی‌شده توسط دل، برای هر دو لپ‌تاپ سری Alienware که جهت انجام بازی‌های رایانه‌ای طراحی شده‌اند، پردازنده‌ی Core i9-8950HK به‌عنوان یک گزینه‌ی انتخابی ارائه شده است. ۶ مورد دیگر در میان پردازنده‌های ۴۵ واتی اینتل قرار دارند که از تعداد هسته‌های متفاوتی استفاده می‌کنند و فرکانس کاری آن‌ها نیز متفاوت است. دل در دیگر محصولات خود از این پردازنده‌ها استفاده کرده است.

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

گرافیک بهتر: پردازنده‌های نسل هشتم با پردازنده‌ی گرافیکی Iris Plus

هم در میان پردازنده‌های ارائه‌شده جهت دستگاه‌های همراه که از توان ۱۵ تا ۴۵ وات برخوردار هستند و تجربه‌ی گرافیکی استانداردی ارائه می‌دهند و هم در میان پردازنده‌های رده‌بالای سری کبی لیک-جی، اینتل محصولاتی با پردازنده‌های گرافیکی سری Iris عرضه می‌کند. در این پردازنده‌های گرافیکی از حافظه‌های تصادفی پویا (DRAM) اضافه استفاده شده است که سرعت انجام وظایفی که به حافظه‌ی بیشتری نیاز دارد افزایش می‌دهد. در این پردازنده‌های گرافیکی، توان هسته‌های گرافیکی نیز دو برابر شده است. با توجه به این تغییرات و رابطه‌ی توانایی گرافیکی با محدودیت‌های حافظه، کارایی برخی از این پردازنده‌های گرافیکی تا بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است. در پردازنده‌ی ۲۸ واتی Iris Plus از جدیدترین طراحی کافی‌لیک و گرافیک GT3e استفاده شده که به ۴۸ واحد محاسبه و ۱۲۸ مگابایت حافظه‌ی یک‌پارچه مجهز است. این پردازنده‌ها اغلب در دستگاه‌های کوچکی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به توان پردازش گرافیکی بالاتری نیازمندند؛ اما ضرورت افزایش شارژدهی باتری موجب می‌شود نتوان از پردازنده‌ی گرافیکی مستقل در آن‌ها استفاده کرد.

در میان جدید‌ترین محصولات دل، خبری از دستگاهی با پردازنده‌های گرافیکی Iris Plus نیست؛ اما این شرکت خبر عرضه‌ی رایانه‌هایی قدرتمند XPS 15 با پردازنده‌ی کبی‌لیک-جی داده است که به کارت گرافیک Radeon RX Vega و پردازنده‌ی ۴۵ واتی مجهز هستند.

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

۱۷ پردازنده برای رایانه‌های رومیزی و ۴ تراشه‌ی جدید

اینتل در ماه اکتبر تنها ۶ پردازنده‌ی نسل هشتمی را معرفی کرد. اکنون غول دنیای پردازنده‌ها، دست به معرفی پردازنده‌های جدیدی از سری Core i7، Core i5 و Core i3 زده است. این شرکت تعدادی پردازنده‌ی پنتیوم گولد و سلرون هم معرفی کرده است. توان طراحی حرارتی (TDP) این پردازنده‌ها بین ۳۵ تا ۹۵ وات است و قیمت آن‌هادر محدوده‌ی ۴۲ تا ۳۵۹ دلار قرار دارد.

این پردازنده‌های جدید برای مادربوردهایی که از تراشه‌های سری ۳۰۰ پشتیبانی می‌کنند ارائه شده‌اند. اینتل اطلاعاتی نیز در مورد پردازنده‌های ارزان‌قیمتی که از پلتفرم vPro پشتیبانی می‌کنند منتشر کرده است. یکی از ویژگی‌های اصلی این تراشه‌ها، پشتیبانی از ارتباط بی‌سیم با استاندارد 802.11ac Wave 2 است (که باید توسط تولید‌کنندگان و با هزینه‌ی ۱۵ دلار فعال شود). پشتیبانی پایه از استاندارد یو‌اس‌بی ۳.۱ (با سرعت انتقال ۱۰ گیگابیت بر ثانیه) از دیگر ویژگی‌های این تراشه‌ها است.

دل در دستگاه‌های رومیزی خود از این پردازنده‌ها استفاده کرده است. دستگاه‌های آل‌این‌وان ۲۴ و ۲۷ اینچی سری Inspiron پردازنده‌های کم‌قدرت کلاس T را به‌عنوان یک گزینه‌ی اختیاری ارائه می‌کنند. این پردازنده‌ها دارای ۶ هسته و ۱۲ رشته‌ی اجرایی (thread) هستند. در این رایانه‌ها از کارت گرافیک GTX 1050 استفاده شده است و هر دو به نمایشگر 4K از سری Infinity Edge با حاشیه‌های باریک مجهز هستند.

مهم‌ترین‌های دل

واضح است که دل تلاش داشته در تمام محصولات خود از نمایشگرهای Infinity Edge استفاده کند. به‌طور حتم، ترکیب نمایشگر با کیفیت، بدنه‌ای مناسب و قوی‌ترین پردازنده‌ها می‌تواند منجر به ارائه‌ی محصولات فوق‌العاده‌ای شود. رایانه‌های سری XPS 15 و دستگاه‌های آل‌این‌وان دل ظاهر چشم‌نوازی دارند. لپ‌تاپ‌های جدید سری Alienware که برای بازی‌های رایانه‌ای طراحی شده‌اند نیز قطعا از قدرت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند. باید منتظر باشیم و ببینیم دل چگونه از پردازنده‌های Core i9-8950HK در این دستگاه‌ها استفاده کرده است و نتیجه‌ی اورکلاک این پردازنده‌های ۶ هسته‌ای که در بدنه‌ای کوچک جای گرفته‌اند چگونه خواهد بود.

در ادامه به معرفی کامل محصولات جدید دل پرداخته‌ایم؛ با زومیت همراه باشید.

لپ‌تاپ‌های Alienware مدل 15R4 و 17R5

کار را با محصولات رده‌بالای دل شروع می‌کنیم. دل جدیدترین نسخه‌های لپ‌تاپ Alienware را که برای انجام بازی طراحی شده‌اند 15R4 و 17R5 نام‌گذاری کرده است. این لپ‌تاپ‌های جدید از پردازنده‌ی Core i9 سری K با قابلیت اورکلاکینگ تا حداکثر فرکانس ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. دل ادعا می‌کند که برای اولین بار چنین امکانی را در لپ‌تاپ‌های خود فراهم آورده است. از دیگر تغییراتی که شاهد آن‌ها هستیم، می‌توان به سیستم خنک‌کننده‌ی بازطراحی‌شده برای خنک نگه داشتن پردازنده در زمان اورکلاکینگ و تغییراتی در بدنه و مواد داخلی دستگاه اشاره کرد که باعث شده است ضمن افزایش استقامت، این لپ‌تاپ‌ها حس کالایی باکیفیت را القا کنند. لپ‌تاپ‌های Alienware رده‌های بالا و میانی بازار دستگاه‌های گیمینگ را هدف قرار داده‌اند. امکان انتخاب گزینه‌های مختلفی برای این لپ‌تاپ‌ها وجود دارد؛ مشخصات فنی قابل قبول این دستگاه‌ها در کنار استفاده از پردازنده‌های جدید آن‌ها را به دستگاه‌هایی مناسب برای انجام بازی‌های رایانه‌ای تبدیل می‌کند.

ظاهر این لپ‌تاپ‌ها نسبت به نسل پیشین تغییری ندارد و طراحی زاویه‌دار آن در کنار استفاده از تعداد زیادی ال‌ای‌دی رنگی، نشان می‌دهد که مالک این دستگاه قطعا یکی از خوره‌های بازی‌های رایانه‌ای است؛ اما مواد به‌کاررفته در ساخت این دستگاه دستخوش تغییر شده‌اند. دل در محصول جدیدش از آلومینیوم آنودایز و آلیاژ منیزیوم استفاده کرده است. استفاده از این فلزها، در کنار افزایش استحکام دستگاه، حداکثر ظرافت را نیز به همراه آورده؛ ضمن اینکه کارایی دستگاه تغییری نداشته است. علاوه بر رنگ خاکستری که برای لپ‌تاپ‌های پیشین این مجموعه ارائه می‌شد، لپ‌تاپ‌های جدید با رنگ مشکی نیز ارائه می‌شوند. دسترسی به بخش‌های داخلی دستگاه از طریق یک پنل آلومینیومی نازک در قسمت تحتانی دستگاه امکان‌پذیر است. استفاده از این پنل، ضمن فراهم آوردن دسترسی به قطعات داخلی، باعث شده استقامت دستگاه و ابعاد آن ثابت بماند. سیستم خنک‌کننده‌ی لپ‌تاپ نیز به‌روزرسانی شده است و دل این سیستم جدید را Alienware Crytek v2.0 می‌نامد. در این سیستم از یک محفظه‌ی بخار جدید برای پردازنده و فن‌هایی با تیغه‌های نازک‌تر استفاده شده است که موجب افزایش کارایی این سیستم می‌شود.

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

هردو لپ‌تاپ 15R4 و 17R5 از مشخصات و گزینه‌های اختیاری مشابهی برخوردارند. تنها تفاوت این دو لپ‌تاپ به اندازه‌ی مانیتور و پردازنده‌های انتخابی مربوط می‌شود. هر دو دستگاه انتخاب‌های مشابهی در زمینه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی ارائه می‌دهند که شامل کارت گرافیک AMD Radeon RX 570 و سه کارت گرافیک انویدیا می‌شود (GTX 1060 با ۶ گیگابایت حافظه‌، GTX 1070 با ۸ گیگابایت حافظه‌ و GTX 1080 با ۸ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5X). حافظه‌ی رم دستگاه حداکثر به ۳۲ گیگابایت (۲ حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی) می‌رسد و بهترین حافظه‌ی انتخابی از نوع DDR4-2666 خواهد بود. در هرکدام از این لپ‌تاپ‌ها می‌توان از حداکثر ۳ دستگاه ذخیره‌سازی استفاده کرد؛ استفاده از این تعداد دستگاه ذخیره‌سازی به لطف وجود دو اسلات M.2 و یک محفظه‌ی ۲.۵ اینچی امکان‌پذیر شده است. امکان انتخاب بین دیسک سخت ۱ ترابایتی با سرعت ۷۲۰۰ دور بر دقیقه و SSD یک ترابایتی M.2 وجود خواهد داشت. اگر قصد دارید انتخاب‌های گران‌قیمت‌تری داشته باشید، می‌توانید از حافظه‌ی SSD دو ترابایتی M.2 در کنار دیسک سخت یک ترابایتی با سرعت ۷۲۰۰ دور بر دقیقه استفاده کنید.

ویژگی‌های صوتی و ارتباطی این دو دستگاه نیز یکسان است. دل از دو بلندگو با طراحی جدید استفاده کرده‌ که موجب افزایش حجم صدای تولیدی توسط این لپ‌تاپ‌ها شده است. در کنار آن، به لطف کانال صوتی دیجیتال، امکان انتقال صدا به سیستم‌های صوتی خانگی از طریق درگاه HDMI نیز فراهم شده است. در زمینه‌ی ابزارهای ارتباطی، دل تنها از محصولات سری Killer‌ که توسط شرکت Rivet Networks ارائه می‌شوند استفاده کرده‌ است. امکان اتصال به شبکه از طریق درگاه اترنت Killer e2500 و اتصال بی‌سیم با ماژول وای‌فای Killer 1435 وجود خواهد داشت؛ این ماژول از استاندارد 802.11ac و بلوتوث ۴.۱ پشتیبانی می‌کند. می‌توان این لپ‌تاپ‌ها را با ماژول وای‌فای سریع‌تری نیز سفارش داد؛ ماژول وای‌فای Killer 1550 از سرعت ۱.۷۳ گیگابیت بر ثانیه و بلوتوث ۵.۰ پشتیبانی می‌کند.

تنها تفاوت این دو لپ‌تاپ به پردازنده و ابعاد مانیتور محدود می‌شود. در هر دو مدل 15R4 و 17R5 امکان استفاده از پردازنده‌ی Core i7-8750H (با حداکثر فرکانس ۳.۹ گیگاهرتز در حالت توربو) و پردازنده‌ی Core i9-8950HK (با حداکثر فرکانس ۵ گیگاهرتز در صورت اورکلاک شدن) وجود دارد. در لپ‌تاپ 15R4 امکان انتخاب پردازنده‌ی Core i5-8300HQ (با حداکثر فرکانس ۳.۹ گیگاهرتز در حالت توربو) نیز وجود دارد که از دیگر گزینه‌ها ارزان‌تر است. تمام این پردازنده‌ها گزینه‌های قدرتمندی هستند؛ به‌ویژه پردازنده‌ی i9 که اورکلاک کردن آن از طریق مرکز کنترل جدید دستگاه‌های Alienware امکان پذیر است. این مرکز کنترل با نام Alienware Command Center شناخته می‌شود.

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

دل با به‌روزرسانی طراحی این مرکز کنترل، استفاده از آن را ساده‌تر کرده است. کتاب‌خانه‌ی کاربردی یکپارچه شده‌ی این اپلیکیشن به کاربر اجازه می‌دهد تمام بازی‌ها را برای دسترسی آسان در یک قسمت قرار دهد. کاربران همچنین می‌توانند پروفایل‌های اورکلاکینگ متفاوتی برای هر بازی به‌طور مجزا اعمال کنند. به علاوه، در این اپلیکیشن امکان نظارت بر مشخصات و اجزای مختلف سیستم نظیر دما، ولتاژ‌ها و مدیریت نیرو وجود دارد. چراغ‌های ال‌ای‌دی رنگی استفاده‌شده در لپ‌تاپ‌های Alienware از طریق همین مرکز کنترل قابل مدیریت هستند.

برای این دو لپ‌تاپ امکان انتخاب از میان ۶ مانیتور مختلف فراهم شده است. سه مورد از این مانیتورها از فناوری G-SYNC انویدیا پشتیبانی می‌کنند؛ سه گزینه‌ی دیگر نیز مشخصات مشابهی دارند اما از فناوری G-SYNC پشتیبانی نمی‌کنند. در لپ‌تاپ 15R4، اولین انتخاب یک پنل ۱۵.۶ اینچی IPS با دقت فول‌اچ‌دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و فرکانس ۶۰ هرتز است. دومین انتخاب، یک پنل TN با همان اندازه و دقت است که از حداکثر فرکانس ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند؛ زمان پاسخ‌گویی این پنل ۵ میلی‌ثانیه است. اما سومین گزینه یک پنل 4Kا(۳۸۲۰ در ۲۱۶۰ پیکسل) از نوع IPS و با فرکانس ۶۰ هرتز است. برای لپ‌تاپ 17R5 یک پنل فول‌اچ‌دی ۱۷.۳ اینچی از نوع IPS با فرکانس ۶۰ هرتز به‌عنوان گزینه‌ی پایه ارائه شده است. دومین گزینه، پنلی است از نوع TN+WVA با فرکانس ۱۲۰ هرتز و رزولوشن کواد اچ‌دی (۲۵۶۰ در ۱۴۴۰) که میزان روشنایی آن نیز ۴۰۰ نیت است. این پنل از ویژگی Eye-Tracking هم پشتیبانی می‌کند. آخرین گزینه، پنل IPS با رزولوشن 4K و فرکانس ۶۰ هرتز است؛‌ این پنل هم از ویژگی Eye-Tracking برخوردار است. اگر بالاترین پردازنده‌ی گرافیکی را برای این دستگاه انتخاب کنید، احتمالا می‌توانید برای بازی‌های سنگین از رزولوشن فول اچ‌دی و کواد اچ‌دی بدون مشکل استفاده کنید؛ هرچند برای برخی بازی‌ها شاید مجبور شوید اندکی تنظیمات گرافیکی را کاهش دهید تا به فریم‌ریت دلخواه دست پیدا کنید. اما اگر گزینه‌های موجود شما را راضی نمی‌کنند، این دو لپ‌تاپ از آمپلی‌فایر گرافیکی سری Alienware پشتیبانی می‌کنند. این آمپلی‌فایر اجازه می‌دهد از کارت‌های گرافیک دسکتاپ AMD و انویدیا به‌صورت اکسترنال استفاده کنید.

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

هر دو لپ‌تاپ از درگاه‌های ارتباطی مختلفی برخوردار هستند؛ این درگاه‌ها شامل سه درگاه USB 3.0 (دو درگاه نوع A و یک درگاه نوع C)، یک درگاه تاندربولت ۳ با بالاترین مشخصات، درگاه HDMI 2.0 و خروجی Mini-Display Port 1.2 می‌شوند. خروجی ۳.۵ میلی‌متری صدا برای دستگاه‌های صوتی و هدفون نیز در این لپ‌تاپ‌ها وجود دارد؛ در کنار آن نباید درگاه اتصال آمپلی‌فایر گرافیکی Alienware را هم فراموش کرد. دل صفحه‌کلید TactX خود را هم به‌روزرسانی کرده است. در این صفحه‌کلید جدید ترکیب‌های جدیدی برای کلید fn اضافه شده که اجازه می‌دهد تعداد فرامین واردشده از طریق صفحه‌کلید به ۱۰۸ مورد افزایش پیدا کند. طبق ادعای دل، هر کلید پس از فشرده شدن به میزان ۲.۲ میلی‌متر به سمت پایین حرکت می‌کند؛ این جابه‌جایی ۲.۲ میلی‌متری موجب بهبود پاسخ‌گویی این صفحه کلید شده است. برای افزایش استحکام این صفحه‌کلید از پنل فلزی استفاده شده است؛ به لطف این پنل فلزی هر کلید ۱۰ میلیون ضربه را تحمل خواهد کرد.

پیکربندی‌های محدود این لپ‌تاپ‌ها از ۱۴ فروردین (سوم آوریل) ارائه شده‌اند و عرضه‌ی دیگر گزینه‌ها از ۲۱ فروردین (۱۰ آوریل) شروع خواهد شد. قیمت لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی بدون پشتیبانی از فناوری G-Sync از ۱۴۰۰ دلار شروع خواهد شد و برای لپ‌تاپ‌های ۱۷ اینچی با پشتیبانی از G-Sync نیز باید حداقل ۱۵۵۰ دلار پرداخت کنید. در جدول ذیل می‌توانید مشخصات کامل این لپ‌تاپ‌ها را مشاهده کنید.

مشخصات Alienware 15R4 Alienware 17R5
نوع
Gaming Laptop
پردازنده
i5-8300HQ (4C / 8T - 3.9 GHz Turbo)i7-8750H (6C / 12T - 3.9 GHz Turbo)

i9-8950HK (6C / 12T - Overclocking up to 5 GHz)

i7-8750H (6C / 12T - 3.9 GHz Turbo)i7-8950HK (6C / 12T - Overclocking up to 5 GHz)
حداکثر حافظه‌ی رم 32GB (2x16GB) DDR4 2666
ارتباطات Killer Networks e2500 GbEKiller 1435 802.11ac Dual Band (2T/2R) Up to 867 Mbps, Bluetooth 4.1 (Std>

Killer 1550 802.11ac Dual Band (2T/2R) Up to 1.73 Gbps, Bluetooth 5.0 (Optnl)

حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD

256GB / 512GB / 1TB PCIe M.2

HDD

1TB + 8GB SSD Hybrid

1TB 7200RPM

پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon RX 570 8GB GDDR5NVIDIA GeForce GTX 1060 OC 6GB GDDR5

NVIDIA GeForce GTX 1070 OC 8GB GDDR5

NVIDIA GeForce GTX 1080 8GB GDDR5X

درگاه‌ توسعه N/A N/A
نمایشگر All 15.6-inch:

FHD 60 Hz IPS

FHD 120 Hz TN, 5ms

UHD 60 Hz IPS

FHD 60 Hz IPS, G-Sync

FHD 120 Hz TN, 5ms, G-Sync

UHD 60 Hz IPS, G-Sync

All 17.3-inch:FHD 60 Hz IPS

QHD 120 Hz TN + Tobii

UHD 60 Hz IPS

FHD 60 Hz IPS, G-Sync

QHD 120 Hz TN + Tobii + G-Sync

UHD 60 Hz IPS, G-Sync

درگاه‌ها 1 x Power/DC-in1 x RJ-45 Killer e2500 GbE

2 x USB SS 3.0

1 x USB SS 3.0 w/PowerShare technology

1 x Thunderbolt 3 (USB 3.1 Gen 2 10 Gbps, 40 Gbps TB3, DP)

1 x Alienware Graphics Amplifier port

1 x HDMI (2.0)

1 x Mini-Display Power (1.2 Certified)

1 x Audio out 1/8"

1 x Headphone out 1/8"

ابزارهای ورودی Alienware TactX Keyboard - 4-zone, multi-color RGB
دوربین Alienware FHD Alienware FHDAlienware Windows Hello for system w/Tobii Eye-tracking detection (Optional)
انرژی Lithium Ion 68WhLithium Ion 99Wh (Optional)

180W AC Adapter (Standard)

240W AC Adapter

330W AC Adapter (17R5 Only)

ابعاد 2.54 x 38.86 x 30.48 cm 3.04 x 42.41 x 33.27 cm
وزن 3.49 Kg 4.40 Kg
قیمت $1400+$1450+ (G-Sync only) $1550+$1600+ (G-Sync only)

XPS 15 تبدیل‌شونده

اوایل سال جاری میلادی دل رایانه‌ی تبدیل‌شونده‌ی ۱۵.۶ اینچی خود را برای افرادی که به صفحات نسبتا بزرگ نیاز دارند معرفی کرد. XPS 15 جدید دل با کد ۹۵۷۵ شناخته می‌شود و پردازنده‌های نسل هشتمی Core i5 و Core i7 اینتل را به همراه پردازنده‌ی گرافیکی Radeon RX Vega M GL در سینه‌ی خود جا داده است. این مشخصات و طراحی دستگاه باعث می‌شود بتوان از آن در موقعیت‌های متفاوتی استفاده کرد. دل اکنون اعلام کرده که این محصول آماده‌ی عرضه است و مشخصات و قیمت نهایی این دستگاه نیز اعلام شده است.

مانند لپ‌تاپ استاندارد XPS 15 (فاقد قابلیت تبدیل‌شوندگی)، این دستگاه از بدنه‌ی آلومینیومی ۱۶ میلی‌متری استفاده می‌کند و جایگاه قرارگیری دست از جنس کامپوزیت فیبر کربن است. این دستگاه مانند برادر سنتی خود از نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با روشنایی ۴۰۰ نیت و حاشیه‌های فوق باریک استفاده می‌کند که دل آن را Infinity Edge نامیده است. این نمایشگر IPS با دو رزولوشن فول اچ‌دی و اولترا اچ‌دی عرضه می‌شود و از تمام رنگ‌های طیف sRGB پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر لمسی امکان ۱۰ لمس همزمان را فراهم می‌آورد و با قلم‌های Active دل سازگار است؛ این قلم‌ها از فناوری AES2.0 وکام استفاده می‌کنند. اما تشابه دستگاه تبدیل‌شونده‌ی جدید دل با لپ‌تاپ XPS 15 به همین‌جا ختم می‌شود.

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

XPS 15 تبدیل‌شونده از پردازنده‌های چهارهسته‌ای Core i5 و Core i7 اینتل در کنار پردازنده‌ی گرافیکی Radeon RX Vega M GL با چهار گیگابایت حافظه‌ی HBM2 استفاده می‌کند. این پردازنده‌های گرافیکی در مقایسه با پردازنده‌های GTX 1050 و GTX 1050 Ti استفاده‌شده در لپ‌تاپ XPS 15 از قدرت بیشتری برخوردار هستند؛ از این‌رو این تبدیل‌شونده برای بازی‌های رایانه‌ای مناسب‌تر خواهد بود و تا حدودی به لپ‌تاپ‌های Alienware نزدیک می‌شود. XPS 15 جدید می‌تواند به پردازنده‌های ۶ هسته‌ای Core i7 و Core i9 اینتل مجهز شود و از حافظه‌ی رم ۳۲ گیگابایتی سریع‌تری از نوع DDR4-2666 استفاده می‌کند. افزایش حافظه‌ی رم موجب بهبود کارایی سیستم‌ در بسیاری از سناریوها خواهد شد. برای حافظه‌ی ذخیره‌سازی تنها می‌توان از SSD-های M.2 با ظرفیت‌های ۲۵۶ گیگابایت تا یک ترابایت استفاده کرد. در حال حاضر دیسک‌های سخت هایبریدی به‌عنوان یک انتخاب ارائه نمی‌شوند.

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

از آن‌جا که XPS 15 جدید یک تبدیل‌شونده است، سنسورهایی که معمولا در تبلت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، در این دستگاه هم مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در این زمینه می‌توان به ژیروسکوپ، قطب‌نما و شتاب‌سنج اشاره کرد. اما درگاه‌های ارتباطی این دستگاه شبیه به لپ‌تاپ‌های عادی است. این دستگاه به دو درگاه تاندربولت ۳ (که احتمالا از استاندارد DisplayPort 1.2 پشتیبانی می‌کنند)، دو درگاه USB 3.1 نوع C، کارت‌خوان میکرو اس‌دی و درگاه ۳.۵ میلی‌متری ترکیبی (جهت اتصال بلندگو، هدفون و میکروفون) مجهز است. جالب است بدانید که این دستگاه از همان درگاه‌هایی استفاده می‌کند که در مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی پیدا می‌شود. در زمینه‌ی ارتباط بی‌سیم نیز دو گزینه وجود دارد. گزینه‌ی اول ماژول وای‌فای ۲ در ۲ که محصول Rivet با نام Killer 1435 شناخته می‌شود و از استاندارد 802.11ac و بلوتوث ۴.۱ پشتیبانی می‌کند. گزینه‌ی دوم ، ماژول وای‌فای ۲ در ۲ اینتل از نوع AC 8265 با پشتیبانی از پلتفرم vPro است.

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

این دستگاه در رنگ خاکستری و رنگ دیگری که دل از آن به‌عنوان «عقیق» یاد می‌کند عرضه می‌شود. قیمت این محصول از ۱۵۰۰ دلار شروع شده و حداکثر تا ۲۲۰۰ دلار قابل افزایش است. در ادامه می‌توانید نگاهی داشته باشید به مشخصات کامل این محصول.

مشخصات XPS 15 Core i7-8705G 2 in 1 XPS 15 Core i5-8305G 2 in 1
پردازنده
Core i7-8705G4C/8T

3.1 GHz - 4.1 GHz

8 MB LLC

65 W TDP

Intel Core i5-8305G4C/8T

2.8 GHz - 3.8 GHz

6 MB LLC

65 W TDP

پردازنده‌ی گرافیکی Radeon RX Vega M GL Radeon RX Vega M GL
حافظه‌ی رم 8-16 GB DDR4-2400 RAM (on board)32 GB will be supported post RTS
نمایشگر 15.6" IPS3840×2160

Adobe RGB

400 cd/m² brightness

1500:1 contrast ratio

10-point multi touch

15.6" IPS1920×1080

sRGB

400 cd/m² brightness

1500:1 contrast ratio

10-point multi touch

حافظه‌ی ذخیره‌سازی 256 GB PCIe SSD, 512 GB PCIe SSD, 1 TB PCIe SSD
شبکه Killer 1435 Wireless-AC 2x2 + Bluetooth 4.1Intel Wireless-AC 8265 2x2 + Bluetooth 4.1
درگاه‌ها 2 x USB 3.1 Gen 2 Type-C with PowerShare2 x USB 3.1 Gen 2 Type-C w/Thunderbolt 3 (4 lanes PCIe)

MicroSD card reader

TRRS audio jack

Microphones

720p webcam

حسگرها Gyroscope, eCompass/magnetometer, accelerometer/FFS
ابعاد Height: 9-16 mm | 0.36 - 0.63 inchesWidth: 354 mm | 13.9 inches

Depth: 235 mm | 9.5 inches

وزن 2 kg
باتری 75 Wh
قیمت $1500+

لپ‌تاپ XPS 15 به‌روز‌شده

لپ‌تاپ‌های XPS 15 دل از جمله لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی رده‌بالای بازار هستند و برای مشتریانی طراحی شده‌اند که انتظار بالایی از دستگاه خود دارند و به همین دلیل، دل پیش از دیگر محصولاتش، لپ‌تاپ‌های سری XPS 15 را به‌روزرسانی می‌کند و جدیدترین سخت‌افزار را در این محصولات ارائه می‌دهد. از این رو تعجبی ندارد که همزمان با معرفی پردازنده‌های کافی‌لیک جدید اینتل، دل هم لپ‌تاپ‌های جدیدی از سری XPS 15 با کد ۹۵۷۰ معرفی کرده است.

XPS 15 جدید مانند نمونه‌های قبلی با بدنه‌ی ۱۷ میلی‌متری آلومینیومی ارائه می‌شود و استراحتگاه دست از جنس کامپوزیت فیبر کربن است؛ از این رو از نظر وزن و ظاهر این لپ‌تاپ‌ با نسل‌های پیشین تفاوتی ندارد. اما اصلی‌ترین تغییرات در درون این دستگاه رخ داده است؛ این لپ‌تاپ‌ از پلتفرم سری ۳۰۰ اینتل پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به پردازنده‌های چهار هسته‌ای Core i5-8300H یا ۶‌ هسته‌ای Core i7-8750H مجهز شود. امکان انتخاب پردازنده‌ی Core i9-8950HK نیز برای این لپ‌تاپ وجود دارد.‌ شایان ذکر است که در پردازنده‌ی i9 ارائه‌شده برای این محصول نه‌تنها فرکانس کاری پردازنده محدود نشده است؛ بلکه دل بسیار خوشحال است که با وجود بدنه‌ی باریک دستگاه، امکان اورکلاک کردن پردازنده تا فرکانس ۵ گیگاهرتز وجود دارد.

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

با توجه به پشتیبانی پردازنده‌های جدید از حافظه‌های DDR4-2666، دل نیز در XPS 15 از ۸ الی ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4-2666 استفاده کرده. در عین حال، در زمینه‌ی حافظه‌ی ذخیره‌سازی شاهد تغییر چندانی نیستیم و امکان انتخاب دیسک‌های سخت هایبریدی و حافظه‌های SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت وجود دارد (اطلاعات دقیق‌تر در جدول مشخصات ذکر شده‌اند).

دل برای این محصول نیز از نمایشگر ۱۵.۶ اینچی Infinity Edge استفاده کرده است. امکان انتخاب پنل‌ IPS با دو رزولوشن فول اچ‌دی و 4K وجود دارد. هردو پنل طیف رنگی sRGB را به‌طور کامل پوشش می‌دهند. میزان روشنایی این دو نمایشگر ۴۰۰ نیت است و هردوا از پوشش محافظ چشم بهره‌مند هستند. دل ادعا می‌کند که این پنل‌ها در مقایسه با پنل‌های استفاده‌شده در نسل‌های پیشین انرژی کمتری مصرف می‌کنند؛ به همین دلیل عمر لپ‌تاپ‌های جدید سری XPS 15 که از پنل 4K استفاده می‌کنند در مقایسه با نسل گذشته بهبود یافته است. شایان ذکر است که نوع 4K این نمایشگر از پوشش گوریلا گلس ۴ بهره‌مند است. در بالاترین پیکربندی‌های XPS 15 جدید، امکان استفاده از کارت گرافیک GTX 1050 Ti وجود دارد؛ اما در نمونه‌های ارزان‌تر می‌توان از گرافیک UHD 630 اینتل یا GTX 1050 انویدیا استفاده کرد.

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

وقتی نوبت بررسی توانایی‌های ارتباطی می‌شود، باید یادآوری کنیم که این لپ‌تاپ جدید اشتراکات زیادی با نسل پیشین خود دارد که با کد ۹۵۶۰ شناخته می‌شد. این دستگاه از ماژول وای‌فای Killer 1535 محصول Rivet با استاندارد 802.11ac استفاده می‌کند؛ این ماژول از استانداردهای بلوتوث ۴.۱ و میراکست نیز پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه سرعت اغلب شبکه‌های امروزی به ۸۶۷ مگابیت بر ثانیه محدود می‌شود؛ این ماژول وای‌فای انتخاب بسیار خوبی به‌ نظر می‌رسد. اما اگر قصد انتخاب پردازنده‌های سری کافی‌لیک H برای این لپ‌تاپ داشته باشید، باید از ماژول وای‌فای AC 9560 اینتل استفاده کنید. در چند سال آینده و به‌واسطه‌ی وجود استاندارد 802.11ac و کانال‌های ۱۶۰ مگاهرتزی، شاهد افزایش سرعت شبکه‌ها تا ۱.۷۳ گیگابیت بر ثانیه خواهیم بود و ماژول وای‌فای اینتل از این سرعت‌ها پشتیبانی خواهد کرد. XPS 15 جدید مانند نسل پیشین به دو درگاه USB 3.0 نوع A، یک درگاه تاندربولت ۳ و خروجی HDMI 2.0 در کنار کارت‌خوان SD مجهز است. خبر خوش این است که مسیرهای PCIe 3.0 در سری پیشین XPS 15 به دو مسیر محدود بود، در این محصول جدید به چهار مسیر افزایش یافته است.

از آنجا که بدنه‌ی لپ‌تاپ جدید با نسل پیشین تفاوتی ندارد، در این دستگاه از همان دوربین اچ‌دی قبلی استفاده شده که پایین صفحه نمایش جای گرفته است. دو بلندگوی استریوی ۲ واتی نیز در این لپ‌تاپ جای داده شده‌اند که با بهبودهای نرم‌افزاری دل، موسوم به Wave MaxxAudio Pro همراه شده اند. یک میکروفون دوگانه سیستم صوتی این دستگاه را تکمیل می‌کند.

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

انتخاب‌های کاربران در زمینه‌ی باتری با گذشته تفاوتی نخواهد داشت. در ارزان‌ترین مدل‌ها از باتری ۵۶ وات‌ساعتی استفاده شده و در بالاترین مدل‌ها نیز یک باتری ۹۷ وات‌ساعتی مورد استفاده قرار گرفته است. دل اعلام کرده که در صورت استفاده از باتری ۹۷ وات‌ساعتی امکان استفاده از دستگاه به مدت ۲۱.۵ ساعت بدون اتصال به برق وجود خواهد داشت؛ هرچند کارایی این باتری در دنیای واقعی احتمالا با اعداد و ارقام اعلام‌شده توسط دل تفاوت خواهد داشت به نحوه‌ی استفاده از دستگاه وابسته خواهد بود.

در مجموع، به‌ نظر می‌رسد که XPS 15 جدید یک به‌روزرسانی قابل قبول در مقایسه با نسل پیشین است. چرا که در این دستگاه شاهد استفاده از پردازنده‌های جدیدی با تعداد هسته‌های بیشتر و نمایشگر 4K با مصرف انرژی کمتر هستیم. ویژگی‌های کلی این دستگاه بسیار شبیه به نسل گذشته است و در این میان می‌توان به وزنی بین ۱.۸ تا ۲ کیلوگرم، نمایشگر با کیفیت و دوربینی نه‌چندان عالی اشاره کرد. معمولا دل قیمت لپ‌تاپ‌های جدید را در زمان معرفی اعلام نمی‌کند؛ به همین دلیل نیز این شرکت به اعلام این مسئله که قیمت نمونه‌ی پایه ۹۹۹ دلار خواهد بود بسنده کرده است. در این جدول می‌توانید مشخصات کامل لپ‌تاپ‌های XPS 15 جدید با پردازنده‌های مختلف را مشاهده کنید.

مشخصات XPS 15 9570 Core i9 XPS 15 9570 Core i7 XPS 15 9570 Core i5
پردازنده
Core i9-8950HK6C/12T

2.9 - 4.8 GHz

12 MB LLC

45 W TDP

Core i7-8750H6C/12T

2.2 - 4.2 GHz

9 MB LLC

45 W TDP

Intel Core i5-8300H4C/8T

2.3 GHz - 4 GHz

8 MB LLC

45 W TDP

پردازنده‌ی گرافیکی Intel HD 630 +NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti w/4 GB GDDR5 Intel HD 630 +NVIDIA GeForce GTX 1050 w/4 GB GDDR5 Intel HD 630
حافظه‌ی رم 8-32 GB DDR4-2666 RAMTwo SODIMM slots, 32 GB Max
نمایشگر 15.6" IPS3840×2160

Adobe RGB

400 cd/m² brightness

1500:1 contrast ratio

15.6" IPS1920×1080

sRGB

400 cd/m² brightness

1200:1 contrast ratio

حافظه‌ی ذخیره‌سازی 512/1024 GB PCIe SSD 256 GB PCIe SSD or1 TB SSHD 128 GB SSD + 1 TB HDD
شبکه Killer 1535 Wireless-AC 2x2 + Bluetooth 4.1
درگاه‌ها USB 3.0 x 2 w/PowershareSD Card reader

1 x USB 3.1 Gen 2 Type-C w/Thunderbolt 3 (4 lanes PCIe)

Headset Jack

HDMI 2.0

Microphones

720p webcam

ابعاد 357 x 235 x 11-17 mm
وزن With 56 Wh Battery1.8 kg / 4.0 lbs

With 97 Wh Battery

2 kg / 4.5 lbs

باتری 56/97 Wh 56 Wh
قیمت $999+

لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری G

دل مجموعه‌ای از لپ‌تاپ‌های گیمینگ را برای کاربرانی در سطوح متفاوت و بودجه‌های مختلف ارائه کرده است. در حالی که لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی Alienware بیشتر بخش‌های میانی و بالای بازار را هدف قرار گرفته‌اند، لپ‌تاپ‌های سری G برای کاربرانی که بودجه‌ی محدودتری دارند ارائه شده‌اند. دل چهار لپ‌تاپ سری G جدید را معرفی کرده که در سه خانواده‌ی G3، G5 و G7 جای می‌گیرند. لپ‌تاپ‌های G3 15 و G3 17 ارزان‌ترین نمونه‌های ارائه‌شده هستند و دو لپ‌تاپ G5 15 و G7 15 نیز برای افرادی ارائه شده‌اند که انتظار کارایی بالاتری از دستگاه خود دارند. این لپ‌تاپ‌ها از پردازنده‌های نسل هشتم اینتل استفاده می‌کنند و قدرتمندترین پردازنده‌ی در نظر گرفته شده برای آن‌ها از نوع Core i7 و ۶‌هسته‌ای خواهد بود. این لپ‌تاپ‌ها به کارت‌های گرافیک GeForce محصول انویدیا مجهز می‌شوند و می‌توان نمایشگرهای مختلفی را برای آن‌ها انتخاب کرد. دل در زمان طراحی این لپ‌تاپ تلاش کرده تا کارایی سیستم خنک کننده را افزایش دهد. نرم‌افزاری برای تمرکز بیشتر روی محتوی با نام Dell CinemaStream نیز برای این لپ‌تاپ‌ها ارائه شده است. پنل‌های IPS این سری از لپ‌تاپ‌ها دارای ویژگی محافظت از خیرگی چشم هستند و دل ویژگی‌های دیگری نیز برای این محصولات در نظر گرفته تا در کنار ارائه‌ی قیمت‌های قابل قبول، تجربه‌ی بهتری را برای علاقه‌مندان بازی‌های رایانه‌ای رقم بزند.

لپ‌تاپ‌های G3 15 و G3 17

دو مدل G3 15 و G3 17 ظاهری شبیه به دستگاه‌های اداری دارند و در آن‌ها خبری از ویژگی‌های ظاهری لپ‌تاپ‌های گیمینگ نیست. دل در طراحی این لپ‌تاپ‌ها از ورودی‌ها و خروجی‌های غول‌پیکر هوا و نورپردازی ال‌ای‌دی استفاده نکرده است؛ در عوض تلاش شده تا طراحی این لپ‌تاپ ساده و کاربردی باشد. لپ‌تاپ G3 17 به‌عنوان لپ‌تاپی با نمایشگر ۱۷ اینچی که برای انجام بازی طراحی شده، در رده‌ای متفاوت از لپ‌تاپ‌های فعلی قرار می‌گیرد؛ چرا که معمولا لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت خانواده‌ی Alienware در این اندازه ارائه می‌شوند. دل ادعا می‌کند G3 15 باریک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ موجود در بازار است؛ ضخامت این لپ‌تاپ تنها ۲۳ میلیمتر است. این محصول در سه رنگ مشکی، آبی و سفید ارائه می‌شود؛ اما گونه‌ی ۱۷-اینچی (G3 17) تنها در دو رنگ مشکی و آبی به فروش می‌رسد.

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

به‌جز رنگ‌های ارائه‌شده و اندازه‌ی نمایشگر، تفاوت قابل توجهی میان لپ‌تاپ ۱۷-اینچی G3 17 و گزینه‌ی ۱۵-اینچی یا همان G3 15 وجود ندارد. هردو دستگاه به کاربران اجازه می‌دهند بین دو پردازنده‌ی Core i5-8300HQ یا Core i7-8750HQ یکی را انتخاب کنند. حافظه‌ی رم ارائه‌شده برای این دستگاه از نوع DDR4-2666 با ظرفیتی بین ۴ تا ۱۶ گیگابایت است؛ البته از طریق خرید ماژول رم می‌توان این مقدار را تا ۳۲ گیگابایت افزایش داد. در زمینه‌ی حافظه‌ی ذخیره‌سازی، لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی G3 امکان نصب دو دستگاه درایو را فراهم می‌کنند. گزینه‌های ارائه‌شده از دیسک سخت ۱ ترابایتی با سرعت ۵۴۰۰ دور بر دقیقه شروع می‌شوند و بالاترین گزینه‌ی ارائه‌شده نیز یک حافظه‌ی حالت جامد (SSD) ۵۱۲ گیگابایتی است که می‌تواند فضای نسبتا کافی را برای نصب کردن بازی‌ها فراهم کند. ارتباط با شبکه نیز از طریق درگاه اترنت، ماژول وای‌فای با استاندارد 802.11ac و بلوتوث ۵.۰ فراهم خواهد شد.

لپ‌تاپ‌های سری G3 با نمایشگر فول اچ‌دی از نوع IPS و با ویژگی محافظت از چشم و در دو اندازه‌ی ۱۵ و ۱۷ اینچی ارائه می‌شوند. در زمینه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی نیز امکان انتخاب میان سه گزینه‌ی GTX 1050 (با چهار گیگابایت حافظه‌ی GDDR5)، GTX 1050 Ti (با چهار گیگابایت حافظه‌ی GDDR5) و GTX 1060 Max-Q (با ۶ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5) وجود دارد. بدیهی است که اگر می‌خواهید با رزولوشن فول اچ‌دی، بهترین تجربه‌ی بازی را داشته باشید، راهی جز انتخاب کارت گرافیک GTX 1060 نخواهید داشت.

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

در زمینه‌ی ابزارهای ورودی، لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی G3 به صفحه کلید با کلیدهای عددی مجزا مجهز هستند؛ در ضمن این صفحه کلید در مقابل پاشش مایعات نیز مقاوم است. در برخی کشورها امکان سفارش این لپ‌تاپ‌ها با نور پس‌زمینه‌ی صفحه کلید هم وجود دارد. از نظر درگاه‌های ورودی، شاهد استفاده از درگاه HDMI 2.0، دو درگاه USB 3.0 نوع A با ویژگی PowerShare، یک پورت USB 3.1 نوع C (با امکان انتخاب پشتیبانی از استاندارد تاندربولت ۳)، درگاه اترنت و کارت‌خوان SD هستیم. جک ترکیبی هدفون و میکروفون نیز در این محصول تعبیه شده است؛ دو بلندگوی یک‌پارچه و نرم‌افزار مدیریت صدای Waves MaxxAudio Pro دیگر اجزای تشکیل‌دهنده‌ی واحد صوتی این لپ‌تاپ‌ها هستند.

قیمت لپ‌تاپ G3 15 از ۷۴۹ دلار شروع می‌شود و قیمت پایه‌ی لپ‌تاپ G3 17، اندکی بیشتر و ۷۹۹ دلار است. در حال حاضر این دو محصول با پیکربندی‌های محدودی ارائه می‌شوند و سفارش پیکربندی‌های متنوع‌تر از ۲۷ فروردین (۱۶ آوریل) امکان‌پذیر خواهد شد. در جدول ذیل می‌توانید مشخصات این دو دستگاه را مشاهده کنید.

مشخصات Dell G3 15 Dell G3 17
پردازنده i5-8300HQ (4C / 8T - 3.9 GHz Turbo)

i7-8750HQ (6C / 12T - 3.9 GHz Turbo)

حداکثر حافظه‌ی رم
16GB (2x8GB) DDR4 2666

(32GB maximum, sold separately)

شبکه Gigabit Ethernet

802.11ac, Dual Band, 1T/1R, Bluetooth 5.0

حافظه SSD

256GB

512GB PCIe M.2

HDD

1TB 5400RPM Hybrid

1TB 7200RPM Hard Drive (China Only)

کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1050 4GB GDDR5

NVIDIA GeForce GTX 1050Ti 4GB GDDR5

NVIDIA GeForce GTX 1060 Max-Q 6GB GDDR5

نمایشگر 15.6" FHD (1920x1080) IPS anti-glare LED backlit display 17.3" FHD (1920x1080) IPS anti-glare LED backlit display
درگاه‌ها 1 x HDMI (v2.0)2 x USB 3.0 (1 x with Powershare)

1 x USB 3.1 (optnl Type-C TB3, 40 Gbps TB and DP)

1 x 2-in-1 SD card reader

1 x RJ-45

1 x Headphone/Mic

دوربین Integrated Widescreen HD (720p) with Dual Array Digital Microphone
انرژی 56Wh, 4-cell

130W AC Adapter (w/ 1050 and 1050Ti)

180W AC Adapter (w/ GTX 1060)

ابعاد 2.26 x 37.99 x 25.80 cm 2.48 x 41.52 x 27.91 cm
وزن N/A
قیمت پایه $749 $799

لپ‌تاپ‌های G5 15 و G7 15

لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی G5 و G7، نوید کارایی بهتری در مقایسه با خانواده‌ی G3 می‌دهند. یکی از دلائل این کارایی بالاتر، ارائه‌ی پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای به‌عنوان یکی از گزینه‌های قابل انتخاب در این لپ‌تاپ‌ها است؛ گزینه‌ای که برای لپ‌تاپ‌های G3 ارائه نمی‌شود. هرچند پردازنده‌های گرافیکی ارائه‌شده با خانواده‌ی G3 مشترک هستند، اما در لپ‌تاپ‌های G5 15 و G7 15 امکان انتخاب نمایشگر 4K نیز وجود خواهد داشت. از دیگر تفاوت‌های این دو لپ‌تاپ با خانواده‌ی G3 می‌توان به طراحی متفاوت و ورودی‌های بزرگ‌تر هوا اشاره کرد که موجب بهبود توانایی خنک کنندگی خواهد شد. وجود همین ورودی‌های بزرگ‌تر باعث شده لپ‌تاپ‌های G5 و G7 شباهت بیشتری به لپ‌تاپ‌های گیمینگ داشته باشند. رنگ‌های برگزیده شده برای این دو دستگاه نیز متفاوت هستند. لپ‌تاپ G5 15 در رنگ‌های مشکی و قرمز ارائه می‌شود و لپ‌تاپ G7 15 نیز در دو رنگ مشکی و سفید به فروش می‌رسد.

پردازنده‌های قابل انتخاب برای این دو لپ‌تاپ دارای چهار الی ۶ هسته خواهند بود. در لپ‌تاپ G5 15 امکان انتخاب پردازنده‌ی Core i7-8750HQ وجود دارد؛ برای لپ‌تاپ G7 15 دل اندکی پا را فراتر گذاشته و پردازنده‌ی Core i9-8950HQ را به‌عنوان بهترین گزینه‌ی موجود ارائه کرده است. دل این پردازنده را در مقایسه با پردازنده‌ی i7 روی فرکانس بالاتری تنظیم کرده است. حافظه‌ی رم سیستم حداکثر ۱۶ گیگابایت و از نوع DDR4-2400 خواهد بود؛ ‌اما با خرید ماژول‌های حافظه امکان افزایش حافظه‌ی رم دستگاه تا ۳۲ گیگابایت نیز وجود دارد. در زمینه‌ی حافظه نیز G5 و G7 امکان استفاده از دو درایو را فراهم می‌کنند؛ انتخاب‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد که می‌توان به دیسک سخت ۱ ترابایتی با سرعت ۵۴۰۰ دور در دقیقه (انواع معمولی و هایبریدی) و همچنین حافظه‌ی SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت اشاره کرد. در زمینه‌ی توانایی ارتباطی نیز این دو دستگاه به درگاه اترنت مجهز هستند؛ همچنین از ماژول وای‌فای دو بانده از سری Killer با پشتیبانی از استاندارد 802.11ac در این محصولات استفاده شده است. پشتیبانی از بلوتوث ۵.۰ یکی دیگر از مشخصه‌های این دستگاه است.

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

برای انتخاب نمایشگر، با دو گزینه روبه‌رو خواهید بود: اولین گزینه یک نمایشگر فول اچ‌دی IPS با ویژگی محافظت از چشم است؛ گزینه‌ی دوم، نمایشگری از نوع IPS با رزولوشن 4K و ویژگی محافظت از چشم است که استفاده از آن توان زیادی از پردازنده‌ی گرافیکی طلب خواهد کرد. برای انتخاب پردازنده‌ی گرافیکی به همان سه گزینه‌ی پیشین محدود خواهید بود؛ کارت گرافیک GTX 1050 با ۴ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5، کارت گرافیک GTX 1050 Ti با ۴ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 و کارت گرافیک GTX 1060 Max-Q با ۶ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5. پردازنده‌ی گرافیکی GTX 1060 برای اجرای بازی‌ها با رزولوشن فول‌ اچ‌دی با مشکلی مواجه نخواهد شد؛ اما اگر قصد استفاده از رزولوشن 4K را دارید، شاهد افت خروجی گرافیکی دستگاه خواهید بود. قرار دادن کارت گرافیک GTX 1070 در میان گزینه‌های انتخابی می‌توانست نویددهنده‌ی توانایی گرافیکی بالاتری باشد؛ اما با این‌کار ممکن بود برخی از خریداران بالقوه‌ی لپ‌تاپ‌های سری Alienware به سوی این لپ‌تاپ جذب شوند. یک امکان دیگر، ارائه‌ی نمایشگری با رزولوشن کواد اچ‌دی (۲۵۶۰ در ۱۴۴۰) بود که می‌توانست تجربه‌ی گرافیکی بهتری را در کنار کارت گرافیک GTX 1060 ارائه دهد.

صفحه کلید استاندارد این لپ‌تاپ‌ها در مقابل پاشش مایعات مقاوم است و از بخشی مجزا برای کلیدهای عددی برخوردار است. برای رنگ قرمز لپ‌تاپ G5 15 و رنگ آبی لپ‌تاپ G7 15 امکان سفارش نور پس‌زمینه‌ی صفحه کلید به‌عنوان یک گزینه‌ی اضافه در برخی نقاط جهان فراهم خواهد بود. هر دو لپ‌تاپ به یک درگاه‌ HDMI 2.0، سه درگاه USB 3.0 نوع A با ویژگی PowerShare، یک درگاه USB 3.1 نوع C با پشتیبانی از استاندارد تاندربولت ۳، درگاه اترنت، کارت خوان، و درگاه ترکیبی میکروفون و هدفون مجهز هستند. دو بلندگوی یک‌پارچه با ویژگی نرم‌افزاری Waves MaxxAudio Pro نیز وظیفه‌ی پخش صدا را بر عهده دارند.

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

دل برای G5 15 قیمت پایه‌ی ۷۹۹ دلار را در نظر گرفته است و قیمت G7 15 از ۸۴۹ دلار شروع می‌شود. در حال حاضر این دو لپ‌تاپ با پیکربندی‌ها محدودی ارائه می‌شوند؛ اما از ۲۷ فروردین (۱۶ آوریل) تنوع پیکربندی‌های ارائه‌شده افزایش پیدا خواهد کرد. در جدول پایین می‌تواند مشخصات این دستگاه‌ها را مشاهده کنید.

مشخصات Dell G7 15 Dell G5 15
پردازنده i5-8300HQ (4C / 8T - 3.9 GHz Turbo)

i7-8750HQ (6C / 12T - 3.9 GHz Turbo)

i9-8950HQ (6C / 12T - ?.? Ghz Turbo)

i5-8300HQ (4C / 8T - 3.9 GHz Turbo)

i7-8750HQ (6C / 12T - 3.9 GHz Turbo)

حداکثر حافظه‌ی رم
16GB (2x8GB) DDR4 2666

(32GB maximum, sold separately)

شبکه Gigabit Ethernet

Rivet Networks Killer Wi-Fi 802.11ac, Dual Band, 2T/2R, Bluetooth 4.2

حافظه SSD

256GB

512GB PCIe M.2

HDD

1TB 5400RPM Hybrid

1TB 7200RPM Hard Drive (China Only)

کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1050 4GB GDDR5

NVIDIA GeForce GTX 1050Ti 4GB GDDR5

NVIDIA GeForce GTX 1060 Max-Q 6GB GDDR5

نمایشگر 15" FHD (1920x1080) IPS anti-glare LED backlit display15" 4K UHD (3840x2160) IPS anti-glare LED backlit display
درگاه‌ها 1 x HDMI (v2.0)3 x USB 3.0 (1 x with Powershare)

1 x USB 3.1 Type-C TB3, 40 Gbps TB and DP

1 x 2-in-1 SD card reader

1 x RJ-45

1 x Headphone/Mic

دوربین Integrated Widescreen HD (720p) with Dual Array Digital Microphone
انرژی 56Wh, 4-cell

130W AC Adapter (w/ 1050 and 1050Ti)

180W AC Adapter (w/ GTX 1060)

ابعاد 2.26 x 38.91 x 27.48 cm
وزن N/A
قیمت پایه $849 $799

دستگاه تبدیل‌شونده‌ی Inspiron 15 7000 نسخه‌ی ویژه

دل در به‌روزرسانی بهاره‌ی خود، دستگاه تبدیل‌شونده‌ی Inspiron 15 7000 را هم فراموش نکرده. این دستگاه چندکاره در رنگ مشکی ارائه می‌شود و بهترین پردازنده‌ای که می‌توان برای آن انتخاب کرد یک پردازنده‌ی نسل هشتمی Core i7 است. نمایشگر لمسی اولترا اچ‌دی (به‌عنوان گزینه‌های اختیاری) و پردازنده‌ی گرافیکی مستقل GeForce MX130 محصول انویدیا نیز برای این دستگاه ارائه می‌شوند.

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

برای کارهایی مانند نقاشی، نوشتن و نوت‌برداری می‌توانید روی قلم Active Pen دل که با این دستگاه همراه شده است حساب باز کنید؛ چرا که این قلم از ویژگی Windows Ink پشتیبانی می‌کند. اصلی‌ترین تفاوت نسخه‌ی ویژه، ارائه‌ی رنگ مشکی جدیدی با نام Abyss Black است؛ اما باقی ویژگی‌ها دستخوش تغییرات خاصی نشده‌اند. این دستگاه هم‌اکنون با قیمت پایه‌ی ۱۲۹۹.۹۹ دلار عرضه می‌شود. مشخصات کامل این دستگاه در جدول ذیل درج شده‌اند.

مشخصات Inspiron 15 7000 Inspiron 13 7000
پردازنده
i5-8250U (4C / 8T - 1.6 GHz base, 3.4 GHz Turbo)i7-8550U (4C / 8T - 1.8 GHz base, 4.0 GHz Turbo)
حداکثر حافظه‌ی رم 4-16GB DDR4-2400 (2 x SO-DIMM) 8GB DDR4-240016GB DDR4-2133
شبکه 802.11ac Dual Band (2T/2R)Bluetooth 4.2
حافظه‌ی دخیره‌سازی ** 128GB / 256GB / 512GB SSD128GB / 256Gb / 512GB PCIe NVMe SSD
کارت گرافیک Intel HD Graphics 620NVIDIA GeForce GTX MX130 2 GB Intel HD Graphics 620
نمایشگر 15.6" FHD IPS Truelife LED-backlit Narrow Border Touch Display15.6" 4K UHD IPS Truelife LED-backlit Narrow Border Touch Display

(Supports Pen and Facial Recognition)

13.3" FHD IPS TRuelife LED-bkaclit Narrow Border Touch Display(Supports Pen and Facial Recognition)
درگاه‌ها 3 x USB 3.0 (one w/Powershare)1 x HDMI (2.0)

1 x SD Card Reader

1 x USB 3.0 Type-C

دوربین HD IR webcam (Windows Hello compliant)
انرژی 42Whr 3-Cell56Whr 4-Cell

45W AC Adapter

65W AC Adapter

38Whr 3-Cell45W AC Adapter
ابعاد 36.06 x 24.28 x 1.88 cm 30.98 x 21.59 x 1.54 cm
وزن FHD 2.10 Kg+UHD 2.16 Kg+ 1.45 Kg+
قیمت $999.99 $849.99+

آل‌این‌وان‌های جدید خانواده‌ی Inspiron

دل رایانه‌های رومیزی را هم فراموش نکرده و رایانه‌های آل‌این‌وان محبوب سری Inspiron را به‌روزرسانی کرده است. اولین محصولات به‌روزشده، دو دستگاه خوش‌قیمت ۲۲ و ۲۴ اینچی از سری ۳۰۰۰ هستند. رایانه‌ی ۲۴ اینچی میان‌رده‌ی سری ۵۰۰۰ و پرچم‌دار ۲۷ اینچی سری ۷۰۰۰ این مجموعه نیز دست‌خوش تغییراتی شده‌اند. مدل‌های به‌روزشده از پردازنده‌های نسل هفت و هشت اینتل استفاده می‌کنند، برخی از مدل‌های سری ۳۰۰۰ با پردازنده‌ی AMD هم عرضه می‌شوند. پردازنده‌های گرافیکی این دستگاه نیز با تغییر مواجه شده‌اند. این دستگاه‌ها از نرم‌افزارهای سینمایی دل شامل Cinemastream، Cinemasound و Cinemacolor پشتیبانی می‌کنند؛‌ این ابزارها باعث می‌شوند کاربران تجربه‌ی سینمایی فوق‌العاده‌ای حین تماشای فیلم و استریم ویدئو در این دستگاه‌ها تجربه کنند. هرچند این دستگاه به‌خوبی از پس وظایف دیگر نیز برمی‌آیند؛ اما اخیرا دل تمرکز زیادی روی توانایی‌های چندرسانه‌ای دستگاه‌هایش داشته است.

آل‌این‌وان‌های ۲۲ و ۲۴-اینچی سری ۳۰۰۰

طبق ادعای دل، آل‌این‌وان‌های سری ۳۰۰۰ برای کاربرانی طراحی شده‌اند که می‌خواهند هزینه‌ی کمتری پرداخت کنند؛ اما حاضر نیستند از محصولی با کیفیت پایین استفاده کنند. آل‌این‌وان‌های سری ۳۰۰۰ در چهار مدل ۳۲۷۵، ۳۲۷۷، ۳۴۷۵ و ۳۴۷۷ ارائه می‌شوند. در این شناسه‌ها رقم اول نشان‌دهنده‌ی سری دستگاه، رقم دوم نشان‌دهنده‌ی اندازه‌ی نمایشگر و دو رقم آخر نشان‌دهنده‌ی تولید‌کننده‌ی پردازنده (۷۵ برای AMD و ۷۷ برای اینتل) است. مدل‌هایی که از پردازنده‌ی AMD استفاده می‌کنند از نمونه‌های مشابه با پردازنده‌ی اینتل ارزان‌تر هستند. برای نمونه‌های دارای پردازنده‌ی AMD گزینه‌‌های محدودتری در زمینه‌ی حافظه‌ی رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی دستگاه ارائه شده است.

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

متأسفانه نسخه‌های دارای پردازنده‌ی AMD اغلب از پردازنده‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند و به‌جای پردازنده‌های گرافیکی یک‌پارچه‌ی به‌کاررفته در سری رایزن، از پردازنده‌های گرافیکی یک‌پارچه‌ی Bristol Ridge استفاده شده است که در سال ۲۰۱۶ ارائه شدند. در مجموع امکان انتخاب پردازنده‌ی دو هسته‌ای AMD E2-9000e با کارت گرافیک Readon R2 و پردازنده‌ی A6-9225 با پردازنده‌ی گرافیکی R4 وجود دارد؛ بالاترین انتخاب، پردازنده‌ی A9-9425 با پردازنده‌ی گرافیکی R6 است. پردازنده‌های اینتل ارائه‌شده نیز مربوط به نسل گذشته هستند. دل چهار پردازنده‌ی نسل هفتمی اینتل را در نظر گرفته است که شامل Pentium 4415U، i3-7130U، i5-7200U و i7-7500U می‌شود. در نسخه‌های دارای پردازنده‌ی AMD تنها امکان انتخاب پردازنده‌های گرافیکی یک‌پارچه‌ی سری Radeon وجود دارد؛ اما در نسخه‌های دارای پردازنده‌ی اینتل امکان انتخاب از میان پردازنده‌های گرافیکی یک‌پارچه‌ی HD610 و HD620 و همچنین پردازنده‌ی گرافیکی مجزای GeForce MX110 با دو گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 وجود دارد. حافظه‌ی رم دستگاه نیز حداکثر ۱۶ گیگابایتی و از نوع DDR4-2400 خواهد بود. در زمان انتخاب حافظه باید دقت لازم را به خرج داد؛ چرا که برخی‌ از حافظه‌های رم ارائه شده تک کاناله هستند و در اپلیکیشن‌هایی که به حافظه‌ی رم بیشتر نیاز دارید با مشکل مواجه خواهید شد.

برای هر اندازه دو نمایشگر را می‌توان انتخاب کرد: نمایشگر لمسی با پشتیبانی از ۱۰ لمس همزمان و نمایشگر فاقد پشتیبانی از لمس. هردو نمایشگر نیز دارای رزولوشن فول اچ‌دی و ویژگی محافظت از چشم هستند؛‌ یکی دیگر از ویژگی‌های این نمایشگرها، حاشیه‌های باریک آن‌ها است. حاشیه‌های نمایشگر به‌طور قابل توجهی در مقایسه با نسل پیشین کاهش پیدا کرده‌اند که باعث شده آل‌این‌وان‌های جدید دل ظاهری جذاب‌تر و مدرن‌تر داشته باشند. این دستگاه‌ها در دو رنگ مشکی و سفید ارائه می‌شوند و خریداران چینی امکان انتخاب رنگ طلایی را هم خواهند داشت.

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

در زمینه‌ی حافظه‌ی ذخیره‌سازی گزینه‌های متفاوتی وجود دارد که می‌توان به دیسک‌های سخت ۵۰۰ گیگابایت تا ۲ ترابایتی و حافظه‌های SSD ۵۰۰ گیگابایتی اشاره کرد. دستگاه‌هایی که از پردازنده‌ی AMD استفاده می‌کنند تنها با دیسک سخت ارائه می‌شوند؛ اما امکان خرید دستگاه‌های دارای پردازنده‌ی اینتل با حافظه‌های SSD و دیسک سخت وجود خواهد داشت.

رایانه‌های آل‌این‌وان سری ۳۰۰۰ دارای بلندگوهای استریو هستند و از فناوری Waves MaxxPro Audio دل پشتیبانی می‌کنند. این دستگاه‌ها به یک دوربین جلویی واید با رزولوشن اچ‌دی نیز مجهز شده‌اند. در بدنه‌ی این آل‌این‌وان‌ها یک درگاه USB 2.0، سه درگاه USB 3.0، جک ۳.۵ میلی‌متری ترکیبی، خروجی HDMI و کارت‌خوان سه‌کاره تعبیه شده‌ است. ارتباط با شبکه نیز از طریق درگاه اترنت و ماژول وای‌فای با استاندارد 802.11ac و پشتیبانی از بلوتوث ۴.۱ امکان‌پذیر است.

عرضه‌ی دستگاه‌های سری Inspiron 3000 هم‌اکنون شروع شده و قیمت پایه‌ی آن‌ها ۴۰۰ دلار است. در این جدول می‌توانید مشخصات کامل آن‌ها را مشاهده کنید.

مشخصات Dell 3277 3477 (Intel) Dell 3275 3474 (AMD)
مدت ضمانت
1 Year
پردازنده Pentium 4415U 2C / 4T 2.3 GHzCore i7-7130U 2C / 4T 2.7 GHz

Core i7-7500U 2C / 4T

2.7 GHz Base

3.5 GHz Turbo

E2-9000e 2C / 2T1.5 GHz Base, 2 GHz Turbo

A6-9225 2C / 2T

?.? Base, ?.? Turbo

A9-9425

?.? Base, ?.? Turbo

حافظه‌ی رم 4GB DDR4-2400 (4GB x 1)6GB DDR4-2400

(4GB x1 + 2GB x 1)

8GB DDR4-2400 (8GB x 1)

8GB DDR4-2400 (4GB x 2)

12GB DDR4-2400

(8GB x 1 + 4GB x 1)

16GB DDR4-2400 (16GB x 1)

16GB DDR4-2400 (16GB x 2)

4GB DDR4-2400 (4GB x 1)8GB DDR4-2400 (8GB x 1)

16GB DDR4-2400 (16GB x 1)

شبکه Gigabit Ethernet802.11ac Dual Band (1Tx1R) Wi-Fi

Bluetooth 4.1

حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD

128 GB SATA M.2 SSD

256 GB SATA M.2 SSD

256 GB PCIe NVMe M.2 SSD

512 GB SATA M.2 SSD

128GB SATA M.2 + 1 TB

256GB PCIe NVMe M.2 + 1 TB

16GB Intel Optane accelerated 1TB 5400RPM

HDD

500 GB 5400RPM

1 TB 5400RPM

2 TB 5400RPM

HDD

500 GB 5400RPM

1 TB 5400RPM

2 TB 5400RPM

کارت گرافیک Intel HD 610Intel HD 620

NVIDIA MX110 2GB GDDR5

Integrated Graphics with AMD APU
نمایشگر 21.5" FHD IPS Anti-Glare LED-backlit21.5" FHD IPS Anti-Glare LED-backlit Touch Display

23.8" FHD IPS Anti-Glare LED-backlit

23.8" FHD IPS Anti-Glare LED-backlit Touch Display

درگاه‌ها 1 x USB 2.03 x USB 3.0

1 x HDMI

1 x 3.5mm Univ. Audio Jack

1 x RJ-45 10/100/1000

1 x SD Card Reader (SD/SDHC/SDXC)

2 x USB 2.02 x USB 3.0

1 x HDMI

1 x 3.5mm Univ. Audio Jack

1 x RJ-45 10/100/1000

1 x SD Card Reader (SD/SDHC/SDXC)

دوربین HD (720p) pop-up
انرژی 65W AC Adapter90W AC Adapter (Discrete GPU) 45W AC Adapter (E2 CPU)65W AC Adapter
صدا Stereo Speakers with Waves MaxxAudio
ابعاد 22": 32.76 x 49.78 x 4.06 cm

24": 35.81 x 54.86 x 4.06 cm

وزن 22": 4.26 Kg

24": 4.61 Kg

قیمت پایه $400

آل‌این‌وان‌های ۲۴ اینچی سری ۵۰۰۰ و ۲۷ اینچی سری ۷۰۰۰

دل یک مدل جدید از سری ۵۰۰۰ (با شناسه‌ی ۵۴۷۷) و یک مدل جدید هم از سری ۷۰۰۰ (با شناسه‌ی ۷۷۷۷) ارائه کرده است. این دستگاه‌ها یک سر و گردن بالاتر از سری ۳۰۰۰ قرار می‌گیرند. دل تلاش کرده با ارائه‌ی مشخصات مناسب، این دستگاه‌ها را به‌عنوان ابزارهایی با تجربه‌ی چندرسانه‌ای مناسب معرفی کند. رایانه‌ی ۲۷ اینچی سری ۷۰۰۰ هزار به‌عنوان پرچم‌دار این مجموعه شناخته می‌شود و به نمایشگر 4K مجهز است. این پردازنده‌ها از هشتمین نسل‌ از پردازنده‌های سری Core اینتل استفاده می‌کنند و به کارت‌ گرافیک اختصاصی بهتر و حافظه‌ی رم بیشتر مجهز هستند؛ امکان بهره‌مندی از حافظه‌های ذخیره‌سازی Optane اینتل نیز در این دستگاه‌ها وجود دارد. هردو دستگاه ۲۴ و ۲۷ اینچی از نمایشگر Infinity Edge استفاده می‌کنند و حاشیه‌های آن‌ها از آل‌این‌وان‌های سری ۳۰۰۰ نیز باریک‌تر است.

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

از نظر سخت‌افزاری برای این رایانه‌های پردازنده‌های مختلفی در نظر گرفته شده است و پردازنده‌ی چهارهسته‌ای Core i3-8100T با فرکانس ۴.۶ گیگاهرتز، پردازنده‌ی ۶‌ هسته‌ای Core i5-8400T با فرکانس ۴ گیگاهرتز و پردازنده‌ی Core i7-8700T با فرکانس ۴.۶ گیگاهرتز در میان گزینه‌های انتخابی قرار دارند. در زمینه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی نیز علاوه‌بر پردازنده‌های گرافیکی یک‌پارچه‌ی UHD 630 اینتل، می‌توان کارت گرافیک‌ GTX 1050 را با حافظه‌ی ۴ گیگابایتی GDDR5 انتخاب کرد. به لطف این کارت گرافیک می‌توان بازی‌ها را با وضوح تصویر فول اچ‌دی اجرا کرد؛ اما خبری از پشتیبانی از رزولوشن 4K در بازی‌ها نخواهد بود. حافظه‌ی رم انتخابی نیز بین ۸ تا ۳۲ گیگابایت متغیر و از نوع DDR4-2400 است. در صورت استفاده از پردازنده‌های i5 و i7، امکان انتخاب ماژول‌های رم DDR4-2666 نیز وجود خواهد داشت.

برای ذخیره‌سازی، دل امکان انتخاب دیسک سخت ۱ ترابایتی با سرعت ۷۲۰۰ دور بر دقیقه و حافظه‌ی SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت را فراهم کرده‌ است. در این دستگاه‌ها (و همچنین دستگاه‌های سری ۳۰۰۰) امکان انتخاب حافظه‌های سری Optane اینتل نیز وجود خواهد داشت؛ این حافظه را می‌توان در کنار دیسک سخت ۱ ترابایتی با سرعت ۵۴۰۰ دور بر دقیقه مورد استفاده قرار داد. هرچند ظرفیت این حافظه‌ها چندان بالا نیست، اما برای اغلب کاربران کافی خواهند بود.

برای آل‌این‌وان سری ۵۰۰۰ دو نمایشگر را می‌توان انتخاب کرد. اولین گزینه یک نمایشگر ۲۳.۸۷ اینچی فول‌اچ‌دی IPS با ویژگی محافظت از چشم است که به‌واسطه‌ی حاشیه‌های باریک خود نام Infinity Edge را یدک می‌کشد. گزینه‌ی دوم نیز دارای مشخصات مشابهی است اما از امکان لمس ۱۰ نقطه‌ای نیز پشتیبانی می‌کند. برای آل‌این‌وان جدید سری ۷۰۰۰ نیز سه نمایشگر پیش‌بینی شده است. اولین گزینه یک نمایشگر Infinity Edge از نوع IPS با اندازه‌ی ۲۷ اینچ و رزولوشن فول‌اچ‌دی است. دومین گزینه نیز همین مشخصات را یدک می‌کشد اما از ۱۰ لمس همزمان پشتیبانی می‌کند. سومین و بالارده‌ترین گزینه نیز یک نمایشگر 4K با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است. این نمایشگر Infinity Edge از تکنولوژی IPS بهره می‌برد و از ویژگی محافظت از چشم نیز برخوردار است. گزینه‌های چند‌رسانه‌ای نیز شامل بلندگوهای قدرتمند استریو با فناوری Waves MaxxAudio Pro و میکروفون چهارگانه هستند. وب‌کم دستگاه دارای رزولوشن اچ‌دی است و سیستم تشخیص چهره‌ی مادون قرمز سازگار با Windows Hello (با دوربین فول‌ اچ‌دی) به‌عنوان یک گزینه‌ی اختیاری ارائه می‌شود.

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

دستگاه‌های سری ۵۰۰۰ و ۷۰۰۰ از ویژگی CinemaStream دل بهره می‌برند؛ به لطف این ویژگی در زمان استریم ویدئو، ترافیک شبکه به ویدئوی استریم شده اختصاص می‌یابد که باعث می‌شود استریم ویدئو به‌صورتی روان انجام شود. به‌علاوه، با کمک نرم‌افزار Mobile Connect که توسط دل ارائه شده، امکان اتصال بی‌سیم دستگاه به گوشی‌های هوشمند فراهم خواهد شد. این نرم‌افزار کارآمد اجازه می‌دهد به‌صورت کاملا امن پیام‌های دریافتی را روی رایانه‌ی خود مشاهده کنید و حتی از رایانه‌ی خود اقدام به برقراری تماس کنید.

قیمت پایه‌ی آل‌این‌وان سری ۵۰۰۰ از ۸۵۰ دلار شروع می‌شود و برای آل‌این‌وان سری ۷۰۰۰ نیز قیمت پایه‌ی ۱۰۰۰ دلار در نظر گرفته شده‌ است. این دو دستگاه اواخر ماه می میلادی به بازار عرضه خواهند شد. در جدول زیر می‌توانید مشخصات کامل این دو دستگاه را مشاهده کنید.

مشخصات Dell 7777 7000-series Dell 5477 5000-series
پردازنده i7-8700T (6C / 6T - 2.4 GHz base, 4 GHz Turbo)i5-8400T (6C / 6T - ?.? GHz base, 4.0 GHz Turbo)

i3-8100T (4C / 4T - ?.? GHz base, 3.6 GHz Turbo)

حافظه‌ی رم 32GB DDR4-2400 (2 DIMM slots)
شبکه Gigabit Ethernet
802.11ac Dual Band (1Tx1R and 2T x 2R) Wi-FiBluetooth 4.1
حافظه‌ی ذخیره‌سازی 1 TB 5400RPM HDD

1 TB 7200RPM HDD

128GB SSD + 1 TB 5400RPM HDD

256GB PCIE NVMe SSD + 1 TB 5400RPM HDD

16GB Optane accelerated 1 TB 5400RPM HDD

کارت گرافیک Intel HD Graphics 620NVIDIA GeFroce GTX 1050 4GB GDDR5
نمایشگر 27" FHD IPS anti-glare LED-backlit InfinityEdge27" FHD IPS anti-glare LED-backlit Infinity Edge Touch Screen

27" 4K UHD IPS anti-glare LED-backlit InfinityEdge

23.8" FHD IPS anti-glare LED-backlit InfinityEdge23.8" FHD IPS anti-glare LED-backlit Infinity Edge Touch Screen
درگاه‌ها 2 x USB 2.03 x USB 3.0 (1 w/Powershare)

1 x USB 3.0 Type-C

1 x HDMI-on, HDMI-out (1.4)

1 x RJ-45 10/100/1000

1 x headphone/microphone combo

دوربین HD (720p) Camera, HD IR webcam (Windows Hello compliant)
انرژی 130W AC Adapter (UMA Graphics)180W AC Adapter (Discrete Graphics)
صدا Stereo Speakers with Waves MaxxAudio
ابعاد 24": 41.40 x 54.10 x 5.33 cm

27": 45.46 x 61.46 x 5.76 cm

وزن 10.68 Kg+ 7.85 Kg+
قیمت پایه $849.99+ $849.99+

مانیتورهای سری S ویژه‌ی سال ۲۰۱۸

علاوه بر معرفی رایانه‌های جدید، دل مانیتورهای سری S خود را هم به‌روزرسانی کرده است. این مانیتورهای Infinity Edge حاشیه‌های فوق‌العاده باریکی دارند و به بلندگوهایی با فناوری Waves MaxxAudio مجهز هستند.

این مانیتورهای جدید در سه مدل پایه عرضه می‌شوند:‌ S2319H+، S2419H و S2719H و اندازه‌ی آن‌ها نیز به‌ترتیب ۲۳، ۲۴ و ۲۷ اینچ است. علاوه بر این، دل سه مدل دیگر را با نام‌های S2319NX، S2419NX و S2719NX به محصولات خود اضافه کرده است. این مدل‌ها به پایه‌های تنظیم شونده (با قابلیت چرخش به دو طرف) مجهز هستند. تمام این مدل‌ها دارای رزولوشن فول اچ‌دی بوده و روشنایی آن‌ها نیز ۲۵۰ نیت است. نسبت کنتراست هم در تمام این نمایشگرها ۱۰۰۰:۱ است و فرکانس آن‌ها نیز ۶۰ هرتز می‌باشد. این مانیتورها ۹۹ درصد طیف رنگی RGB را پوشش می‌دهند؛ این میزان کاملا قابل قبول است، چرا که از آن‌ها به‌همراه رایانه‌های ویندوزی استفاده می‌شود. برای اتصال نیز تمام این مانیتورها دارای دو درگاه HDMI هستند؛ اما در مدل S2319NX یک درگاه D-Sub نیز تعبیه شده است.

محصولات جدید دل با پردازنده نسل هشتم اینتل

تمامی مانیتورهای جدید دل در بدنه‌ای جذاب جای گرفته‌اند و پوشش پشتی آن‌ها براق است. یکی از مزایای طراحی این مانیتورها نبود امکان استفاده از آن‌ها با پایه‌های VESA است. شاید بتوان این مورد را با این توضیح توجیه کرد که در همه‌ی مکان‌ها از پایه‌های VESA استفاده نمی‌شود. مانیتورهای ال‌سی‌دی S2319H+، S2419H و S2719H اولین مانیتورهای اداری دل با حاشیه‌های فوق باریک هستند.

مانند بسیاری از مانیتورهای اداری، این محصولات هم به بلندگوهای ۵ واتی CinemaSound با پشتیبانی از فناوری Waves MaxxAudio مجهز هستند. برای افرادی که به بلندگو نیازی ندارند، دل مدل‌های HN را ارائه می‌دهد که فاقد بلندگو هستند.

مانیتورهای جدید دل دارای ضمانت محدود ۳ ساله هستند. قیمت مدل ۲۳ اینچی ۲۱۰ دلار است و برای مدل ۲۴ اینچی قیمت ۲۵۰ دلار و برای مدل ۲۷ اینچی برچسب قیمت ۳۳۰ دلاری در نظر گرفته شده است. نسخه‌های فاقد بلندگو ۱۰ دلار از مدل‌های عادی ارزان‌تر هستند. در پایان می‌توانید مشخصات فنی این نمایشگرها را مشاهده کنید.

مشخصات

S2719H

S2719HN

S2719NX

S2419H

S2419HN

S2419NX

S2319H+

S2319HN

S2319NX

اندازه و نوع پنل
27" IPS 24" IPS 23" IPS
رزولوشن پایه
1920 × 1080
حداکثر فرکانس 60 Hz
زمان واکنش 5 ms
روشنایی 250 cd/m²
کنتراست 1000:1
زوایای دید 178°/178° افقی و عمودی
فاصله‌ی بین پیکسل‌ها ** ** 0.2744 × 0.2744 mm
طیف رنگی 99% sRGB
درگاه‌های ورودی 2 × HDMI 2 × HDMI 2 × HDMI1 × D-Sub (S2319NX)
انرژی Standby: 0.3 W

Max: 20 W

Standby: 0.3 W

Max: 18 W

Standby: 0.3 W

Max: 17 W

نظر شما در رابطه با محصولات جدید دل چیست؟

بیشتر بخوانید:
اینتل نسل جدید پردازنده‌های کم‌مصرف لپ‌تاپ با واحد گرافیکی آیریس پرو را معرفی کرد
لپ تاپ های گیمینگ مبتنی بر پردازنده ۶ هسته‌ای نسل هشتمی اینتل
اینتل Core i9 معرفی شد؛ قدرتمندترین پردازنده دنیای لپ‌تاپ‌ها
اپل از سال ۲۰۲۰ تراشه اختصاصی‌اش را در رایانه‌های مک جایگزین پردازنده اینتل می‌کند
گوشی هوشمندی که با آخرین پردازنده اتم اینتل در MWC به نمایش در آمد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس