طلبه شهید محمود اسدى


طلبه شهید محمود اسدى

طلبه شهید محمود اسدى که دفتر عمرش در سال 1339 گشوده شد، از شهداى انقلاب اسلامى ایران است که در اصفهان متولد شد.او دوره ابتدایى تا دبیرستان را در زادگاهش فراگرفت و چون فردى مومن و تأثیرگذارى بود، توانست در همان دوران طاغوت، کلاس‌هاى موسیقى و شطرنج مدرسه را به تعطیلى بکشاند. ]]>

لاله های روحانی؛

طلبه شهید محمود اسدى
طلبه شهید محمود اسدى که دفتر عمرش در سال 1339 گشوده شد، از شهداى انقلاب اسلامى ایران است که در اصفهان متولد شد.او دوره ابتدایى تا دبیرستان را در زادگاهش فراگرفت و چون فردى مومن و تأثیرگذارى بود، توانست در همان دوران طاغوت، کلاس‌هاى موسیقى و شطرنج مدرسه را به تعطیلى بکشاند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طلبه شهید محمود اسدى
طلبه شهید محمود اسدى که دفتر عمرش در سال 1339 گشوده شد، از شهداى انقلاب اسلامى ایران است که در اصفهان متولد شد. او دوره ابتدایى تا دبیرستان را در زادگاهش فراگرفت و چون فردى مومن و تأثیرگذارى بود، توانست در همان دوران طاغوت، کلاس‌هاى موسیقى و شطرنج مدرسه را به تعطیلى بکشاند.

امر به معروف و نهى از منکرش که چون از دل پاکى برمى‌خاست، چنان در اعضاى کلوپ موسیقى مدرسه اثر کرد که به کلاس‌هاى دینى و جلسات مذهبى روى آوردند. معلمش مى‌گفت: «در حقیقت او معلم ما بود». چنان با دقت به فعالیت‌هاى انقلابى مى‌پرداخت که مأمورین شاه از آن بى‌خبر مى‌ماندند؛ اطلاعات لازم را به دوستان مى‌رساند و کم کم عده‌اى از دوستان دبیرستانى او، به جمع مبارزین ضد رژیم پیوستند.

این مبارز جوان در جمع تظاهرکنندگان حاضر مى‌شد و اعلامیه‌هاى امام را با شهامت، بین جمعیت پخش مى‌کرد. او پس از اتمام دوره دبیرستان وارد دانشگاه نفت شد و ضمن تحصیل در دانشگاه، به جرگه روحانیت پیوست و دروس حوزوى را پى‌گرفت. همراه با درس، به فعالیت سیاسى نیز مى‌پرداخت.

با طلوع خورشید انقلاب، محمود به همراه عده‌اى از دوستانش به استان سیستان و بلوچستان رفت تا در زمینه‌هاى فرهنگى و اجتماعى کمک‌کار آنان باشند. پس از آن روانه مسجد سلیمان شدند؛ همان شهرى که با نفوذ گروهک‌هاى فاسد و منافق، عقیده و مذهب مردم به خصوص جوانان آن منطقه مورد هجوم قرار گرفت.

آنها با پیوستن به آموزش و پرورش، به عنوان معلم دینى وارد مدرسه‌ها شدند و توانستند پس از زحمات فراوان، ادعاهاى دروغین آنان را با بیان حقایق اسلام بر ملا کنند و فضاى شهر را به سلامت برگردانند. پس از حمله صدام جنایتکار به خاک ایران، او بارها عازم جبهه‌ها شد و فعالیت‌هاى مؤثرى چون کار اطلاعاتى و دیده‌بانى و نظارت و تشکیل جلسات دعاى کمیل و اقامه نماز جماعت و غیره انجام مى‌داد.

عاقبت در 20 اردیبهشت سال 1361 در عملیات بیت‌المقدس در حالى که براى شناسایى موقعیت دشمن رفته بود، غزل شهادت سرود و خرقه خاکى‌اش را از روح پاکش جدا نمود و به ملکوت اعلى پیوست.



منبع: وبسایت افق حوزه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوزه علمیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول