لینوکس در ویندوز 10 : مایکروسافت ابزار جدیدی برای عرضه توزیع های بیشتر لینوکس در ویندوز منتشر کرده است.


لینوکس در ویندوز 10 : مایکروسافت ابزار جدیدی برای عرضه توزیع های بیشتر لینوکس در ویندوز منتشر کرده است.

مایکروسافت ابزار جدیدی را برای تجربه سیستم عامل لینوکس در ویندوز 10 منتشر کرده است تا به پشتیبانان توزیع لینوکس کمک کند توزیع های خود را جهت اجرا در زیر سیستم ویندوز برای لینوکس یا همان WSL به فروشگاه ویندوز عرضه کنند. نوشته لینوکس در ویندوز 10 : مایکروسافت ابزار جدیدی برای عرضه توزیع های بیشتر لینوکس در ویندوز منتشر کرده است. اولین بار...

0

مایکروسافت ابزار جدیدی را برای تجربه سیستم عامل لینوکس در ویندوز ۱۰ منتشر کرده است تا به پشتیبانان توزیع لینوکس کمک کند توزیع های خود را جهت اجرا در زیر سیستم ویندوز برای لینوکس یا همان WSL به فروشگاه ویندوز عرضه کنند.

لینوکس در ویندوز 10 : مایکروسافت ابزار جدیدی برای عرضه توزیع های بیشتر لینوکس در ویندوز منتشر کرده است.

مایکروسافت ابزار اجرای لینوکس در ویندوز ۱۰ را به عنوان “پیاده سازی مرجع برای یک اپلیکیشن نصب کننده ( installer application) زیر سیستم ویندوز برای لینوکس (WSL)” توصیف می کند، که هم توزیع کنندگان و توسعه دهندگان را که مایل به ایجاد توزیع های سفارشی لینوکس برای اجرا در WSL هستند را مورد هدف قرار می دهد.

یکی از اعضای تیم WSL مایکروسافت می گوید: “ما می دانیم که بسیاری از توزیع های لینوکس به طور کامل روی نرم افزار اپن سورس تکیه می کنند، بنابراین ما می خواهیم WSL را به جامعه OSS نزدیک تر کنیم.”

وی اضافه می کند: “ما امیدواریم که اپن سورس بودن این پروژه به عرضه توزیع های بیشتر مورد علاقه شما در فروشگاه مایکروسافت کمک کند.”

WSL به برنامه نویسان کمک می کند تا برای تست کدهای تولید شده، یک محیط توسعه کامل لینوکس در دستگاه ویندوز خود بسازند. همچنین به آنها اجازه می دهد ابزار پوسته لینوکس و زبان های برنامه نویسی محبوب اپن سورس، وب سرور آپاچی، اوراکل و MySQL را اجرا کنند.

بعد از به روز رسانی Fall Creators ویندوز ۱۰ ، هر کسی می تواند از WSL برای نصب و اجرای چندین ابزار رابط خط فرمان توزیع های لینوکس استفاده کند. نکته قابل توجه اینکه WSL از رابط کاربری گرافیکی لینوکس پشتیبانی نمی کند، زیرا این ابزار تنها رابط خط فرمان لینوکس را در محیط ویندوز به توسعه دهندگان ارائه می دهد.

پشتیبانان توزیع لینوکس می توانند با استفاده از اپلیکیشن نصب کننده جدید اپ توزیع لینوکس را بسازند که بتوانند به فروشگاه مایکروسافت ارسال کنند.

بهتر است بدانید توسعه دهندگان نمی توانند توزیع های سفارشی لینوکس را در فروشگاه ویندوز توزیع کنند، اما می توانند از این ابزار برای ایجاد بسته های توزیع لینوکس سفارشی استفاده کنند تا بتواند به دستگاهی که ویندوز ۱۰ را در در حالت توسعه دهنده اجرا می کند، انتقال داده شود.

مایکروسافت امیدوار است که توسعه دهندگان از این ابزار برای عرضه توزیع های لینوکس بیشتری به فروشگاه ویندوز، در کنار Canonical، SUSE، Fedora، Kali Linux, March و Debian استفاده کنند.

از دیگر مزایای توزیع از طریق فروشگاه ویندوز این است که WSL پس از آن می تواند چندین توزیع لینوکس را نصب و اجرا کند.

برای انتشار در فروشگاه مایکروسافت، لازم است پشتیبانان توزیع لینوکس با تیم WSL مایکروسافت کار کنند. بسته های سفارشی توزیع لینوکس اگر توسط یک پشتیبان توزیع ارائه شوند، تنها در فروشگاه مایکروسافت منتشر می شوند.

لینوکس در ویندوز 10 : مایکروسافت ابزار جدیدی برای عرضه توزیع های بیشتر لینوکس در ویندوز منتشر کرده است.لینوکس در ویندوز 10 : مایکروسافت ابزار جدیدی برای عرضه توزیع های بیشتر لینوکس در ویندوز منتشر کرده است. لینوکس در ویندوز 10 : مایکروسافت ابزار جدیدی برای عرضه توزیع های بیشتر لینوکس در ویندوز منتشر کرده است.لینوکس در ویندوز 10 : مایکروسافت ابزار جدیدی برای عرضه توزیع های بیشتر لینوکس در ویندوز منتشر کرده است.
لینوکس در ویندوز 10 : مایکروسافت ابزار جدیدی برای عرضه توزیع های بیشتر لینوکس در ویندوز منتشر کرده است.
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید