مرسدس مشکل تیم در استرالیا را پیدا کرده است


فرمول یک ایران – مرسدس پس از اتمام تحقیقات در خصوص اتفاق پیش آمده در گرندپری استرالیا، در ابزارهای محاسباتی خودروی ایمنی مجازی فرمول یک، توانست یک باگ نرم افزاری بیابد. لوئیس همیلتون در روز یکشنبه دید که سباسیتن فتل یک پیروزی بالقوه در مسابقه شروع فصل را پس از یک توقف در پیت در زمان ماشین ایمنی مجازی از او ربوده است. مرسدس با...

فرمول یک ایران – مرسدس پس از اتمام تحقیقات در خصوص اتفاق پیش آمده در گرندپری استرالیا، در ابزارهای محاسباتی خودروی ایمنی مجازی فرمول یک، توانست یک باگ نرم افزاری بیابد.

لوئیس همیلتون در روز یکشنبه دید که سباسیتن فتل یک پیروزی بالقوه در مسابقه شروع فصل را پس از یک توقف در پیت در زمان ماشین ایمنی مجازی از او ربوده است.

مرسدس با حرکتی که فتل انجام داد غافلگیر شد زیرا که نرم افزار استراتژی مسابقه گزارش داد که همیلتون به اندازه کافی برای عبور از فراری در زمان توقف، نزدیک است.

در ابتدا سوءظن نسبت به برنامه استراتژی مسابقه بوجود آمد اما تیم پس از آن متوجه شد که مشکل بوسیله یک ابزار اندازه گیری آفلاین که برای محاسبه فاصله زمانی بین خودروهایی که در پیست در حرکتند و کسانی که در مراحل مختلف ماشین ایمنی وارد پیست می‌شوند ایجاد شده است.

اندرو شوولین، مدیر مهندسین پیست مرسدس، در آخرین قسمت از برنامه پیور پیتوال، اعلام کرد که اقداماتی برای اینکه دیگر چنین اتفاقاتی پیش نیاید انجام گرفته است.

او توضیح داد:

موضوع واقعا نرم افزاری که برای مسابقه استفاده می‌کنیم، نیست.

این یک ابزار آفلاین بود که آن را با زمانهای دلتا ایجاد کرده‌ایم و در این ابزار ما یک باگی یافتیم که به ما عدد اشتباهی داد.

عددی که ما محاسبه کردیم در حدود 15 ثانیه بود و در واقع عددی که بدست می‌آید کمی کمتر از 13 ثانیه بود به همین دلیل این مشکلات در دلتای ما بوجود آمد.

به همین دلیل ما فکر کردیم که در محدوده ایمن قرار داریم. ما فکر کردیم که حاشیه امنیت را رعایت کرده‌ایم اما در نهایت شما دیدید که چه اتفاقی افتاد.

ما خارج شدیم در حالیکه در رده دوم قرار داشتیم و سبقت گرفتن خیلی سخت بود و نتوانستیم از آن عبور کنیم.

مرسدس مشکل تیم در استرالیا را پیدا کرده استمرسدس مشکل تیم در استرالیا را پیدا کرده است اندرو شوولین – توتو ولف

شوولین گفت که تیم با جدیت با این مشکل برخورد می‌کند و اطمینان می‌دهد در آینده حاشیه امنیت بیشتری را با رقبا ایجاد نماید.

او گفت:

تمامی داده‌ها در حقیقت تمام عواملی هستند که باعث شدند ما چنین اشتباهی کنیم. همیشه یک موضوع باعث چنین اتفاقی نیست.

بنابراین مجموع عوامل زیادی هستند که ما می‌توانیم محاسبات بهتری انجام دهیم اما ما آنها را برای آینده بررسی می‌کنیم.

ما سعی می‌کنیم تا مطمئن شویم که حاشیه امنیت بیشتری خواهیم داشت زیرا ما می‌خواهیم تا خروج‌های حیرت انگیز فتل از پیت و یا توقفهای سریع او را تحت کنترل داشته باشیم.

با توجه به این دلایل، ما هر آنچه که باعث شد تا دچار چنین خطایی شویم بررسی می‌کنیم و به دنبال راه حل آن می‌گردیم و در نهایت تمامی نتایج را جمع آوری کرده تا مطمئن شویم که دیگر آن را تکرار نخواهیم کرد.

حضور ماشین ایمنی مجازی باعث شد تا راننده‌ها اجازه داشته باشند که به سرعت قبل از ماشینهای درون پیت که مجبور به رعایت محدودیت سرعت مسیر پیت بودند، از ماشین ایمنی عبور کنند.

شوولین افزود:

این موضوع اصلا یک المان دقیق علمی نیست. زیرا شما نمی‌دانید که یک ماشین به هنگام خروج از پیت چقدر می‌تواند سریع باشد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه 31 فروردین + فیلم