چگونه تسمه تایم پژو 206 را تعویض کنیم ؟


تسمه تایم پژو 206 را چگونه عوض کنیم؟ پژو 206 همچنان خودروی محبوبی است و در خیابان ها دیده می شود و از انجا که بسته به سن و کارکرد ماشین باید هر ده سال یکبار ( یا بعد از کارکرد 140000 تا 160000 مایلی) تسمه تایم آن را عوض کرد. تعوثض تسمه تایم مقداری زمان بر بوده اما کاری سخت و دشوار نیست. همچنین این آموزش میتواند برای خودرو های دیگر هم مورد...

چگونه تسمه تایم پژو 206 را تعویض کنیم ؟

تسمه تایم پژو ۲۰۶ را چگونه عوض کنیم؟ پژو ۲۰۶ همچنان خودروی محبوبی است و در خیابان ها دیده می شود و از انجا که بسته به سن و کارکرد ماشین باید هر ده سال یکبار ( یا بعد از کارکرد ۱۴۰۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰۰ مایلی) تسمه تایم آن را عوض کرد. تعوثض تسمه تایم مقداری زمان بر بوده اما کاری سخت و دشوار نیست. همچنین این آموزش میتواند برای خودرو های دیگر هم مورد استفاده قرار بگیرد چرا که روش کار در بسیاری از خودرا هم مشابه است. ما در نظر گرفتیم که یک مقاله را به این موضوع اختصاص دهیم. زمان توصیه شده برای انجام کار دو ساعت و نیم می باشد.

قبل از انجام کار باید حتما از جدول زمانی تعویض تسمه تایم که سازنده ی خودرو توصیه کرده است اطمینان حاصل کنید. موتور انژکتوری فشار بالای مستقیم ( ۱.۴ HDI) زمانی مختص پژو و سیترون بود. و در سال ۱۹۹۸ طی یک مشارکت انتفاعی بین فورد و PSA طیفی از موتورهای دیزلی جدید تولید شد. این مشارکت انتفاعی متناسب با انواع خودروهای تولیدی شرکت های خودروسازی مختلف نظیر پژو، سیترون، فورد، تویوتا، مزدا و سوزوکی است.

در وهله ی نخست ممکن است تعویض سیستم تسمه تایم دشوار به نظر بیاید اما با اندکی اطلاعات فنی و داشتن ابزار مناسب و کمک از متخصصین به شما ثابت خواهیم کرد که می توانید دست تنها خودتان کار یک مکانیک را انجام داده و هزینه گزاف تعویض تسمه تایم را نپردازید.

موتور مداخله ای

موتوری که در بالا اشاره از نوع مداخله ای است و از این رو زمانی که تسمه تایم کار نمی کند احتمال آسیب رسیدن به موتور بسیار بالا است. مهم این است که یک سیستم تسمه تایم جدید را بر روی موتوری نصب کنید که در دمای اتاق قرار داشته باشد و و همیشه باید حواستان باشد که جهت چرخش موتور را نرمال کنید مگر اینکه شرکت سازنده طور دیگری توصیه کرده باشد. مقادیر توصیه شده برای گشتاور همواره باید استفاده نمایید.

چگونه تسمه تایم پژو 206 را تعویض کنیم ؟

یک رمپ دو پست برای تعویض تسمه تایم ایده آل است و همچنین مهم است که ابزار مناسب را برای تعویض تسمه تایم در اختیار داشته باشید و از آنها استفاده کنید. اگر خودرو مجهز به چرخ های آلومینیومی است ایده ی خوبی است که کلید آداپتور را قبل از استارت زدن پیدا کنید. وقتی خودرو روی رمپ یا سرازیری قرار گرفت به خاطر احتیاط باید سرب باتری منفی را قطع کنید (و این بهترین روش است). چرخ O/S/F و لاینر قوس چرخ O/S/F را بردارید چرا که با این کار به سپر پلاستیکی دسترسی پیدا خواهید کرد که می توانید آن را بر دارید. تسمه کمکی اکنون قابل مشاهدع و دسترسی است.

در صورت نیاز، به خاطر بسپارید که چه چیزی در کجا قرار داشته ، و سپس سفت کن تسمه ی کمکی را در جهت عقربه های ساعت آنقدر بچرخانید تا به موقعیت رها شده برسد و قبل از برداشتن تسمه کمکی و بررسی فرسودگی و پارگی آن را با یک سنجاق قفل کنید – توصیه می شود که این قطعه را هم همزمان با تسمه تایم تعویض کنید.

عملیات صحیح

خودروی پژو ۲۰۶ مجهز به OAP هم هست که باید بررسی شود که خوب کار می کند یا نه و در صورت لزوم آن را باید عوض کرد.. در این مرحله، قلاب سیمکشی را از تسمه ی تایم پایینی که به سنسور میل لنگ می رود باز کنید و از سنسور میل لنگ جدا کنید. همچنین باید سفت کن تسمه کمکی را هم بردارید.

خودرو را تا سطح زمین پایین بیاورید، لوله های سوخت و سیمکشی را از روکش تسمه تایم باز کنید، موتور را پشتیبانی کنید (به وسیله ی میله ی موتور)، ECU را از محفظه ی موتور بردارید و سپس روکش موتور را بردارید. پنج پیچی که در روکش تسمه تایم قرار دارند را باز کنید. خودرو را بالا ببرید، سنجاق قفل کننده ی میل لنگ را از پشت موتور از داخل چرخ طیار که در وسط قرار دارد عبور دهید – چرخ طیار وسیله ی قفل کننده است)

چگونه تسمه تایم پژو 206 را تعویض کنیم ؟

می توانید پیچ مرکزی که روی قرقره میل لنگ قرار دارد را باز کنید و قرقره و سنجاق قفل کننده و نیز سنسور موقعیت میل لنگ و سپر را بردارید. پنج پیچ پایین تسمه تایم را باز کنید و روکش را بردارید. پیچ قرقره میل لنگ را سفت کنید و موتور را آنقدر بچرخانید که میل لنگ، شابلون و پمپ سوخت با هم منطبق شوند. میل لنگ ، شابلون و پمپ سوخت را با سنجاق قفل کنید و سفت کن را شل کنید و آن را قبل از برداشتن تسمه ی تایم بردارید.

چگونه تسمه تایم پژو 206 را تعویض کنیم ؟چگونه تسمه تایم پژو 206 را تعویض کنیم ؟

منطقه ی تسمه تایم را قشنگ و کامل بازرسی کنید (منجمله قرقره ها پمپ آب را) و سپس سف کن تسمه تایم را تعویض کنید و حتما از اینکه به درستی آن را سر جایش قرار داده اید اطمینان حاصل کنید. ما همچنین، پیچ سفت کن، چرخ دلاله و میل شمع را عوض کردیم.

چگونه تسمه تایم پژو 206 را تعویض کنیم ؟

سپس باید تسمه تایم را به ترتیب زیر قرار دهید:

میل لنگ چرخ دلاله میل لنگ پمپ آب پمپ سوخت سفت کن

تسمه را با منطبق کردن علامت هایی که روی پیچ گشتاور و سفت کن وجود دارد سفت کنید. مطابق با دستورالعمل ها، موتور را تا ده بار بچرخانید و تایمینگ و سفتی را بررسی کنید (ما وقتی این کار را انجام دادیم، سنجاق سقف کننده ی پمپ سوخت مرتب نشد، هرچند پس از اینکه موتور را دو بار دیگر چرخاندیم همه شان منطبق شدند و با سنجاق ها قفل شدند).

همه ی قطعات را سفت کنید و سپس سرب باتری را قطع کنید و یادتان باشد که ساعت، کد رادیو، پنجره های الکتریکی و قفل از راه دور را مجددا تنظیم کنید. در آخر، موتور را برای اطمینان از صحت انجام کار روشن کرده و برانید.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
کانال تلگرام هاو کن یو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس