عمان خواهان خویشتنداری طرف های درگیر در یمن شد


عمان خواهان خویشتنداری طرف های درگیر در یمن شد

دوحه – ایرنا – وزارت امور خارجه عمان با صدور بیانیه ای، خواستار دوری از تنش بیشتر و خویشتنداری طرف های درگیر در یمن شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا در این بیانیه ، با ابراز تاسف از بالا رفتن تنش ها در یمن بر اثر پرتاب موشک بالستیک به سمت پایتخت عربستان ، آمده است ؛ تنش ها درحالی افزایش یافته که تلاش های زیاد و رایزنی های دقیقی برای حل سیاسی جنگ در یمن آغاز شده است.
این بیانیه می افزاید ؛ بالا گرفتن تنش، تمامی تلاش های منطقه ای و بین المللی برای حل مشکل سیاسی را از بین می برد و برقراری صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی را دشوار می سازد.
در پی حمله یکشنبه شب گذشته یگان موشکی یمن به اهدافی در عربستان، مسئولان سعودی اعلام کردند که هفت موشک به سوی شهرهای این کشور شلیک شده است که سه فروند آنها ریاض، پایتخت را هدف گرفته بود.
بر خلاف ادعای مقامات سعودی مبنی بر رهگیری و نابود کردن موشک های شلیک شده ، تحلیل های کارشناسان نظامی نشان داد که این موشک ها به اهداف خود در داخل خاک عربستان اصابت کرده است.
حمله موشکی انصارالله به عربستان در آغاز چهارمین سال تجاوز نظامی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به کشور یمن صورت گرفت.
حمله نظامی به یمن علاوه بر تضعیف زیرساخت های این کشور، تاکنون بیش از 36 هزار نفر کشته و زخمی بر جای گذاشته است که یک سوم آن زن و کودک هستند.
سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان در اولین واکنش به این اقدام گفت که عربستان با هر اقدامی که امنیت این کشور را به خطر اندازد، مقابله خواهد کرد.
ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان هم جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از انصارالله یمن متهم کرد و مدعی شد ؛ ایران از طریق بندر الحدیده موشک به یمن قاچاق می کند.
دولت سعودی با شکایت به شورای امنیت سازمان ملل متحد، ایران را متهم به تامین موشک برای انصارالله یمن کرده است .
این ادعا درحالی مطرح می شود که ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان تمامی مرزهای هوایی ، دریایی و زمینی یمن را محاصره کرده است و حتی مانع ارسال مواد غذایی برای مردم یمن می شوند.
شبد**1508**9122

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار