افزایش 9 درصدی صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه طی سال96


افزایش 9 درصدی صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه طی سال96

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، از افزایش 9 درصدی صادرات کالا از گمرکات و بازارچه های مرزی استان طی سال96 خبر داد.

خلیل حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آمار صادرات صورت گرفته از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه طی سال ۹۶ گفت: در سال گذشته ۲ میلیارد و ۲۳ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۸۴۰ دلار کالا به وزن ۴ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۱۷۰ تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ از نظر ارزش رشد ۹ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: ۹۴۸ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۱۵۲ دلار از کالاهای فوق با وزن دو میلیون و ۶۱۴ هزار و ۱۷۸ تن از در گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده اند.

حیدری ادامه داد: سایر گمرکات نیز در این مدت یک میلیارد و ۷۵ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۶۸۸ دلار کالا را با وزن یک میلیون و ۸۱۸ هزار و ۹۹۱ تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ از نظر ارزش ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را، سیب زمینی محفوظ شده به جز در سرکه یا جوهرسرکه یخ نزده، لوازم خانه داری و پاکیزگی، ظروف ملامین، کاشی و سرامیک، کولرهای آبی، نوارلبه وروکش اوراق فشرده چوبی، گونی پلاستیکی دوخته شده، گرید لوله به صورت پودر، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، نایلون پلاستیکی، انواع ظروف پلاستیکی و سیمان عنوان کرد.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود، گفت: در سال ۱۳۹۶ در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۴۱ کشور صادرات قطعی صورت گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی