بررسی جناب تویوتا لندکروزر 2018


بررسی جناب تویوتا لندکروزر 2018

روابط موفق همواره بر اساس درستی و اعتماد شکل می‌گیرند و تویوتا لندکروزر نیز توانسته است برای مدت 60 سال خود جایگاه را به عنوان یک اتومبیل اسپرت-کاربردی در میان خیل عظیمی از کاربران تثبیت نماید. به لطف ابزارهای سامانه چهار چرخ محرک که شامل یک ترانسفر-کیس دو سرعته و دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود Torsen-type... نوشته بررسی جناب...

روابط موفق همواره بر اساس درستی و اعتماد شکل می‌گیرند و تویوتا لندکروزر نیز توانسته است برای مدت ۶۰ سال خود جایگاه را به عنوان یک اتومبیل اسپرت-کاربردی در میان خیل عظیمی از کاربران تثبیت نماید.

بررسی جناب تویوتا لندکروزر 2018
به لطف ابزارهای سامانه چهار چرخ محرک که شامل یک ترانسفر-کیس دو سرعته و دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود Torsen-type که 60درصد از گشتاور پیشرانه را به سمت چرخ های عقب می فرستند و ۴۰ درصد دیگر را به سوی چرخ‌های جلو گسیل می‌دارد، تویوتا لندکروزر قادر است در هر شرایط آب و هوایی به مسیر خود ادامه دهد؛ در واقع اگر مسیری پیش روی این خودرو باشد پس مانعی برای ورود لندکروزر به آن وجود نخواهد داشت.

بررسی جناب تویوتا لندکروزر 2018
پیشرانه 5.7 لیتری V-8 که به عنوان قلب تپنده این خودرو انجام وظیفه می نماید، قادر است تا نیرویی معادل 381 اسب بخار را تولید نماید. گشتاور حاصل از این پیشرانه در دور موتور 2200 معادله 489 نیوتن متر بوده و در صورت افزایش دور پیشرانه تا 3600rpm، میزان گشتاور حاصل تا 544 نیوتن متر نیز افزایش خواهد یافت. مدت زمان لازم برای این خودرو به جهت رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت، معادل 6.8 ثانیه است؛ هم‌چنین برای دست‌یافتن به سرعت 150 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون به مدت زمان 15.1 ثانیه نیاز دارد. افزایش سرعت تویوتا لندکروزر از 50 به 80 کیلومتربرساعت، در طی 3.8 ثانیه صورت خواهد پذیرفت. این رقم برای عبور از بازه سرعتی 80 تا 112 کیلومتربرساعت معادل 5 ثانیه خواهد بود.

بررسی جناب تویوتا لندکروزر 2018
میزان مصرف سوخت تویوتا لندکروزر در سطح شهر معادله 18.1 لیتربرصد کیلومتر بوده و این رقم برای رانندگی در بزرگراه با سرعت 120 کیلومتربرساعت برابر 13.1 واحد است.

بررسی جناب تویوتا لندکروزر 2018
ظرفیت مخزن سوخت تویوتا لندکروزر برابر 93.1 لیتر است که زمینه را برای مسافرت‌های به نسبت طولانی با این خودرو فراهم می آورد.
آنهایی که تویوتا لندکروز را به مسیرهای نامتعارف می‌برند، بایستی ممنون سیستم کمکی حرکت در سربالایی، میله‌های تعادل قطع شونده به طور خودکار و بسیاری از صفحاتی که رادیاتور و بخش های زیرین خودرو را محافظت می نمایند، باشند.

بررسی جناب تویوتا لندکروزر 2018
در این خودرو به صورت استاندارد از لاستیک‌های چهار فصل دانلوپ Grandtrek AT23 استفاده شده که علی رغم عدم برخورداری از آج کافی جهت گذشتن از مسیرهای صعب العبور، بر روی آسفالت چسبندگی کافی را برای لندکروزر ایجاد نموده و رکورد 0.74 جی را در این زمینه ثبت نموده است.


همچنین مسافت لازم برای توقف تویوتا لندکروزر 112 کیلومتربرساعت برابر با 55.8 متر است. در مقام مقایسه، مرسدس G550 از چسبندگی 0.56جی در پیست مخصوص برخوردار شده و برای توقف از سرعت 112 کیلومتربرساعت به 58.2 متر مسیر آسفالت نیاز دارد.

بررسی جناب تویوتا لندکروزر 2018
رانندگی در سطح شهر با تویوتا لندکروزر مستلزم رعایت نکات خاصی است. فرمان سبک آن باعث می‌شود تا راننده پیش از هرگونه تغییر جهت، مجبور به بررسی کامل مسیر پیش روی خود شود.
پدال ترمز حس نرمی و پفکی بودن را به راننده منتقل می‌نماید و بدنه آن مانند قایق روی دریا دچار تکان‌های گوناگون است.


از نظر ما اگر به دنبال یک خودرو شاسی بلند سه ردیف هستید، می‌‌توانید از دیگر محصولات مشابه با هندلینگ بهتر و قیمتی کمتر از 85,610 دلار استفاده نمایید.

بررسی جناب تویوتا لندکروزر 2018


تجهیزات استاندارد تویوتا لندکروز 2018 شامل چراغ‌های جلو LED، کلید مجاورت به همراه استارت دکمه‌ای، روکش چرمی صندلی‌ها به همراه گرمکن و سردکن برای صندلی‌های جلو، صفحه نمایشگر لمسی 9 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی به همراه سامانه مسیریابی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک چهارگانه، هشدار انحراف از مسیر، نور بالای خودکار، کروز کنترل تطبیق‌پذیر و مانیتورینگ نقاط کور است.
با وجود خودروهایی نظیر شورولت تاهو و کادیلاک اسکالاد در بازار، تویوتا لندکروزر با حریفان قدری مواجه است که با برخورداری از بهای کمتر و ظاهر جذابتر می‌توانند بر فروش این خودروی ژاپنی در بازار ایالات متحده تاثیرگذار باشند. اما همان پایگاه متمول و کم جمعیت مشتریان لندکروزر است که برای سالها لندکروزر را در خط تولید نگه داشته و ما از تویوتا بخاطر این تداوم طولانی مدت تشکر می نماییم.

منبع: automobilemag

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی