چگونگی تشخیص جنسیت همسترها


چگونگی تشخیص جنسیت همسترها

تشخیص جنسیت همسترها زمانی حائز اهمیت خواهد شد که بیش از یک همستر در خانه داشته باشید و نخواهید آن ها بچه دار شوند. چند قدم ساده جهت دانستن این موضوع وجود دارد. نوشته چگونگی تشخیص جنسیت همسترها اولین بار در نت نوشت پدیدار شد.

0

آیا تا به حال کنجکاو بوده اید که جنسیت همستر خود را بدانید، اما نمی دانستید که تشخیص جنسیت همسترها چگونه است؟ در واقع فهمیدن آن زمانی حائز اهمیت خواهد شد که بیش از یک همستر در خانه داشته باشید و نخواهید آن ها بچه دار شوند. چند قدم ساده جهت دانستن این موضوع وجود دارد. ممکن است این کار، زیاد برای همستر شما خوشایند نباشد؛ اما این فرآیند وقت زیادی نمی برد و شما به زودی متوجه خواهید شد که حیوان کوچک خانگی شما نر است یا ماده. پس برای یادگیری تشخیص جنسیت همسترها در ادامه همراه نت نوشت باشید.

چگونگی تشخیص جنسیت همسترها

روش اول تشخیص جنسیت همسترها : مهار کردن همستر

۱- منتظر زمان مناسب جهت بررسی کردن همسترتان باشید.

چگونگی تشخیص جنسیت همسترهاچگونگی تشخیص جنسیت همسترها زمان مناسب بررسی همستر

برای تشخیص جنسیت همسترها ، ابتدا باید به پشت و قسمت های درونی همسترتان نگاهی بیاندازید. بهترین زمان بررسی، موقعی است که حیوان آرام باشد. اگر در زمان خواب او و یا هنگامی که حیوان آشفته است این کار را انجام دهید، ممکن است شما را گاز بگیرد.

چگونگی تشخیص جنسیت همسترها

تلاش کنید که به گونه ای توجه همستر را جلب کرده و حواس او را پرت کنید. دمر کردن و برگرداندن این حیوان زیاد خوشایند او نیست (و این دقیقاً همان کاری است که شما می خواهید انجام دهید). پس کاری کنید که همسنر آرام باشد و به نرمی با او رفتار کنید تا این پروسه نیز به آرامی و بدون پرخاش انجام شود.

۲- می توانید این کار را در حالی که همستر در یک کاسه یا جعبه پوشیده شده از حوله است، انجام دهید.

چگونگی تشخیص جنسیت همسترهاچگونگی تشخیص جنسیت همسترها قراردادن همستر در کاسه محتوی حوله

این کار، محیط نرم و مورد علاقه حیوان را برایش مهیا می کند. مخصوصاً زمانی که از شما فرار می کند، این روش کارآمد است. همچنین این کار همستر را یک جا نگه می دارد. اما مواظب باشید که از آن محل نیفتد و فرار نکند.

۳- برای این که حیوان را به طرز صحیح نگه دارید، به آرامی نزدیک شوید، بدون آن که او را بترسانید.

کف یک دست را به طرف بالای همستر ببرید، به گونه ای که انگشت شست و اشاره تان دقیقاً در راستای پهنای شانه هایش باشد. به آرامی پوستی که بین دو شانه قرار دارد را بین انگشتان شست و سبابه تان بگیرید تا هم بتوانید حیوان را کنترل کنید و هم از گاز گرفتن او جلوگیری کنید.

به هیچ وجه پوست همستر را محکم نکشید و یا سعی نکنید که تنها به وسیله پشت گردنش او را بلند کنید. گردن همستر را به شدت نگیرید، زیرا این کار باعث کشیده شدن بیش از حد پلک چشم شده و سبب می شود که چشم های حیوان از حدقه در برود.

۴- همستر را بلند کرده و برگردانید.

چگونگی تشخیص جنسیت همسترهاچگونگی تشخیص جنسیت همسترها بلندکردن و برگرداندن همستر

همستر را روی یک دست قرار دهید تا از بدنش محافظت کنید. سپس او را بلند کرده و برگردانید، هنگامی که او روی کف دست شما قرار دارد، می توانید بررسی را شروع کنید. دقت کنید که تمام وزن همستر روی دست شما قرار داشته باشد.

روش دوم تشخیص جنسیت همسترها : مشخص کردن جنسیت در همسترهای بزرگسال

۱- اندازه همستر را مشخص کنید.

چگونگی تشخیص جنسیت همسترهاچگونگی تشخیص جنسیت همسترها تعیین اندازه همستر

به طور معمول گونه های نر از ماده بزرگ تر هستند. اگر همستر دیگری ندارید تا آن ها را با هم مقایسه کنید، این روش برای مشخص کردن جنسیت به شما کمکی نخواهد کرد. با این حال اگر همستر دیگری در خانه دارید، می توانید اندازه آن ها را با هم مقایسه کنید. اگر چه در این روش، درصد خطای بالایی نیز وجود دارد، اما می توانید از آن، جهت تعیین جنسیت حیوان خانگی خود استفاده کنید.

وقتی که به همستر نر از بالا نگاه کنید، می بینید که پشت این حیوان بیشتر به طرف بالا است، در حالی که همسترهای ماده پشتشان گرد است.

۲- به زیر همستر نگاه کنید؛ جایی کنار دم حیوان.

چگونگی تشخیص جنسیت همسترهاچگونگی تشخیص جنسیت همسترها بررسی ناحیه زیر دم حبوان

همسترها معمولاً در یک دوره ۳۵ روزه به بلوغ می رسند؛ و مشاهده تفاوت های جنسیتی در همسترهای بالغ بسیار آسان تر است. گونه نر این حیوان بیضه های برجسته ای دارد، که باعث می شود پشت آن ها حالت خمیده ای داشته باشد. در حالی که این شکل در همسترهای ماده وجود ندارد.

۳- شکم همستر را جهت داشتن پستان، بررسی و محدوده اطراف دم را ارزیابی کنید.

چگونگی تشخیص جنسیت همسترهاچگونگی تشخیص جنسیت همسترها بررسی غدد پستانی همستر

اگر در همستر بیضه مشاهده کردید، حیوان شما جنسیت نر دارد، در غیر اینصورت، اگر برجستگی پستان ها را دیدید؛، دارای یک همستر ماده هستید. ماده ها شش جفت برجستگی پستان دارند.

در گونه همسترهای کوتوله، همسترهای نر دارای یک غده بسیار برجسته هستند. در همسترهای بالغ، این غده به رنگ زرد است و در نواحی مرکزی بدن او قرار دارد. این ناحیه، در وسط شکم قرار دارد. اگر نتوانستید معلوم کنید که همستر شما نر است یا ماده، احتمالاً حیوان شما هنوز جنسیت مشخصی ندارد.

روش سوم تشخیص جنسیت همسترها : مشخص کردن جنسیت در همستر نابالغ

۱٫محل مقعد و اعضای دستگاه تناسلی را در قسمت های پایین همستر مشخص کنید.

چگونگی تشخیص جنسیت همسترهاچگونگی تشخیص جنسیت همسترها محل مقعد و دستگاه تناسلی همستر

این قسمت معمولاً به صورت نقطه های کوچک صورتی رنگ است که در لبه ها، تعداد آن ها بیشتر هم می شود. مقعد حیوان زیر دم قرار دارد و مکان مجرای ادراری-تناسلی، بالای مقعد و در راستای مرکز شکم است.

۲- فاصله بین مقعد و آلت تناسلی را اندازه بگیرید.

چگونگی تشخیص جنسیت همسترهاچگونگی تشخیص جنسیت همسترها فاصله بین مقعد و آلت تناسلی همستر

تعیین جنسیت در گونه های نابالغ و جوان تر، بسیار سخت می شود، اما این کار را می توان با اندازه گیری فاصله بین مقعد و آلت تناسلی انجام داد. این دو دهانه در همسترهای ماده بسیار نزدیک به هم می باشند. طوری که به سختی می توان گفت این دو از یک دیگر جدا هستند و به نظر می رسد که دهانه آلت تناسلی که در بخش بیرونی دستگاه تناسلی قرار دارد و دهانه مقعد، جزو یک ساختار از بدن حیوان باشند. در همسترهای نر، این دو از هم دورتر هستند، به طوری که فاصله قابل مشاهده ای بین آلت تناسلی و مقعد برقرار است.

همچنین اگر همستر نر دارید، ممکن است در این محل برجستگی های کوچکی ببینید، که همان بیضه ها هستند.

۳- اگر هنوز مطمئن نیستید؛ در زمان دیگری همستر را چک کنید.

چگونگی تشخیص جنسیت همسترهاچگونگی تشخیص جنسیت همسترها چک کردن مجدد فاصله آلت تناسلی و مقعد همستر

اگر فقط یک دهانه در قسمت زیرین همسترتان پیدا کردید، مخصوصاً اگر اندازه آن بزرگ باشد، حیوان شما جنسیت ماده دارد. اما باز هم در این صورت که تنها یک دهانه مشاهده کردید، زمانی دیگر دوباره همستر را چک کنید یا با دامپزشک با تجربه ای مشورت کنید. در همسترهای نابالغ، مجراها می توانند بسیار کوچک و غیر قابل دید باشند؛ خصوصاً اگر از گونه همستر های کوتوله باشند.

رایج ترین همسترهای خانگی، همسترهای سوری، بیشتر گوشه نشین و تنها هستند و بهتر است آن ها را در قفس های جداگانه و تکی قرار دهید. پس در این صورت تعیین جنسیت این گونه زیاد حائز اهمیت نخواهد بود. از سوی دیگر، همسترهای کوتوله، باید در گروه های تک جنسیتی نگه داشته شوند. حتی اگر جنسیت آن ها مشخص باشد، باز هم یک دور دیگر چک کنید. در این صورت اگر چند همستر دارید، از بارداری های غیر مترقبه آنان جلوگیری می شود..

نویسنده: زهرا اسلامی

منبع: wikihow.com

چگونگی تشخیص جنسیت همسترهاچگونگی تشخیص جنسیت همسترها چگونگی تشخیص جنسیت همسترهاچگونگی تشخیص جنسیت همسترها
چگونگی تشخیص جنسیت همسترها
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس