راه های درمان اسهال گربه


گربه ها گاهی به دلیل مشکلات گوارشی دچار اسهال می شوند و شما باید برای درمان اسهال گربه تان زودتر اقدام کنید. معمولاً اسهال یک روز یا بیشتر طول می کشد اما اگر چند روز طول بکشد می تواند باعث کم آبی بدن، کاهش وزن و بی حالی شود نوشته راه های درمان اسهال گربه اولین بار در نت نوشت پدیدار شد.

0

گربه ها گاهی به دلیل مشکلات گوارشی دچار اسهال می شوند و شما باید برای درمان اسهال گربه تان زودتر اقدام کنید. معمولاً اسهال یک روز یا بیشتر طول می کشد اما اگر چند روز طول بکشد می تواند باعث کم آبی بدن، کاهش وزن و بی حالی شود. هنگامی که گربه شما این علائم را نشان می دهد، به احتمال زیاد شما باید دارو درمانی کنید و رژیم غذایی گربه تان را بازبینی کنید. در ادامه در نت نوشت راه های درمان اسهال گربه را خواهیم گفت.

راه های درمان اسهال گربه

درمان اسهال گربه با دارو

۱. اگر اسهال گربه شما بیش از چند روز طول کشید یا استفراغ کرد یا خیلی آرام به نظر رسید نیاز به ویزیت دامپزشک دارد. برای درمان اسهال گربه با دامپزشک خود تماس بگیرید و در صورتی که دامپزشک شما بخواهد تجزیه و تحلیل نمونه را انجام دهد، می توانید نمونه ای از مدفوع را با خود همراه داشته باشید.

۲. گربه خود را نزد دامپزشک ببرید. یک نمونه مدفوع تازه (کمتر از ۱۲ ساعت دفع شده) بردارید. مقدار کمی خون قرمز در مدفوع ممکن است یک مسئله جزئی باشد. اگر مدفوع سیاه و چسبنده بود ممکن است نشان دهنده این باشد که خون هضم شده از معده آمده و احتمالاً گربه زخم معده داشته باشد.دامپزشک شما احتمالاً از خون گربه آزمایش بگیرد ومدفوع را برای انگل های داخلی با اشعه ایکس و اولتراسوند تجزیه و تحلیل کند.اگر دامپزشک شما انگل های روده ای را در مدفوع گربه پیدا کند، داروهای مناسب تجویز می کند. اگر این انگل روده ای نبود، دامپزشک ممکن است یک دارو برای کاهش اسهال، مانند مترونیدازول، پیش بینیولون یا تیلوسین تجویز کند.

راه های درمان اسهال گربه

۳. داروی تجویز شده برای گربه را با استفاده از یک سرنگ در کنار دهان گربه بگذارید و دارو را در دهان گربه خالی کنید. اطمینان حاصل کنید که گربه دارو را بلعیده است. اگر‌ بخواهید می توانید دارو را به‌ کمک آب (که هم دمای محیط اتاق است) به گربه بدهید،این کار کمک می کند طعم دارو را از دهانش پاک کنید.

۴. از دامپزشک خود اطمینان حاصل کنید که گربه شما بهبود یافته است .بعضی از بیماری های مزمن مانند بیماری التهابی روده ممکن است برای چند ماه، شاید برای مدت طولانی، به طول بیانجامد. اگر برنامه درمان برای گربه شما به درستی پیش رود، اسهال باید به طور کامل بهبود یافته باشد .علائم بیماری التهاب روده (IBD) عبارتند از: کاهش وزن، کم آبی، استفراغ و اسهال. دامپزشک شما باید آزمایش های لازم را برای تعیین اینکه آیا گربه شما دارای IBD، اسهال مزمن مرتبط با سرطان روده یا اسهال منظم است یا خیر، انجام دهد.

راه های درمان اسهال گربهراه های درمان اسهال گربه داروی تجویز شده را توسط یک سرنگ در گوشه دهان گربتان تخلیه کنید

تغییر رژیم گربه:

۱. هر گونه تغییر در غذای گربه را در نظر بگیرید:

اگر اسهال در عرض یک یا دو روز اتفاق بیفتد، مشکل می تواند از تغییر غذاهای گربه باشد.بازگشت به غذای قدیمی درمان آن است و باعث می شود مدفوع به حالت عادی برگردد. هنگامی که مدفوع پایدار می شود، سعی کنید رژیم غذایی را به تدریج تغییر دهید.

۲. اگر گربه شما آلرژی غذایی داشته باشد:

اگر گمان می کنید گربه شما به مواد غذایی حساس است، سعی کنید رژیم غذایی اش را تغییر دهید. حساسیت غذایی (آلرژی) در گربه ها رخ می دهد و ممکن است باعث اسهال شود. بنابراین، هنگام تغییر رژیم غذایی، مطمئن شوید که محتوی تشکیل دهنده مواد غذایی جدید بسیار متفاوت از مواد غذایی قدیمی است. دامپزشک شما همچنین می تواند رژیم غذایی با فیبر بالا را برای گربه شما تجویز کند.

۳. معرفی تدریجی یک غذای جدید:

نسبت خوب برای تغییر غذا: ۹۰ درصد مواد غذایی فعلی و ۱۰ درصد مواد غذایی جدید باشد. به تدریج مقدار آن را افزایش دهید. اجازه دهید گربه شما به شما بگوید که چقدر سریع می توانید رژیم غذایی اش را تغییر دهید. هیچ قانون سفت و سختی برای این کار وجود ندارد.

۴. در غذای گربه از Metamucil استفاده کنید:

اضافه کردن نیمی از قاشق چای خوری متاموسیل به غذای گربه یک تا دو بار در روز به مدت ۵-۷ روز می تواند کمک کننده باشد. کدو تنبل کنسرو شده هم همین تاثیر رامی گذارد.

هر دو‌ فیبر بالایی دارند و برای درمان موثر می باشند.

۵. پروبیوتیک ها را به رژیم گربه اضافه کنید:

پروبیوتیک ها “اشکالات” روده ای را به گاز روده ای برمی گردانند تا با سیستم متعادل کننده ای با اسهال خارج شود. یک گزینه آسان و خوشمزه FortiFlora برای گربه ها است.

۶. تشخیص کمبود آب:

اسهال مداوم می تواند باعث از دست دادن آب شود و حیوان خانگی شما می تواند از آب بیفتد. برای تشخیص کمبود آب، به آرامی پوست پشت گردن را بکشید. هنگامی که یک گربه به طور معمول هیدراته می شود، پوست کشیده شده سر جای خود بر می گردد. اگر که غیر از این بود او را نزد دامپزشک برده و مشکل را با او در میان بگذارید.

راه های درمان اسهال گربهراه های درمان اسهال گربه برای تشخیص دهیدراته شدن گربتان پوست پشت گردنش را بکشید

نویسنده: شادان هاشمی

راه های درمان اسهال گربهراه های درمان اسهال گربه راه های درمان اسهال گربهراه های درمان اسهال گربه
راه های درمان اسهال گربه
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات خانگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت