گفتگو با مرد عنکبوتی که به خانه یک قاضی تهرانی در طبقه پنجم دستبرد زد + فیلم و عکس بازسازی سرقت


گفتگو با مرد عنکبوتی که به خانه یک قاضی تهرانی در طبقه پنجم دستبرد زد + فیلم و عکس بازسازی سرقت

حوادث رکنا: پسر جوان که با سفر به تهران وارد یک باند سرقت شده بود در نقش مرد عنکبوتی از دیوار خانه ها تا طبقه پنجم بالا می رفت و نقشه سرقت را به اجرا می رساند.

حجم ویدیو: 56.24M | مدت زمان ویدیو: 00:08:45
حجم ویدیو: 56.24M | مدت زمان ویدیو: 00:08:45

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، ساعت 9 شامگاه 12 بهمن ماه امسال ماموران کلانتری 123 نیاوران در حال گشت زنی در خیابان آذر مینا بودند که به 3 پسر جوان مشکوک شدند و در همین لحظه 3 جوان مرموز با مشاهده ماموران پا به فرار Escape گذاشتند و تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد.

ماموران در این عملیات موفق به دستگیری یکی از آنها شده و 2 جوان دیگر سوار بر خودروی پژو 405 موفق به فرار از دست پلیس Police شدند.

پسر جوان که میلاد نام دارد در تحقیقات ابتدایی خود را بیگناه معرفی کرد و علت فرارشان را ترس از پلیس عنوان کرد با داستانسرایی سعی بر گمراه کردن ماموران را داشت.

میلاد اصرار بر بیگناهی داشت که بازپرس علی وسیله ایرد موسی دستور داد تا متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گیرد.

پسر جوان وقتی در تحقیقات فنی و اطلاعاتی ماموران به تناقض گویی پرداخت راهی جز اعتراف پیش روی خود ندید و به 12 سرقت Stealing خانه با همدستانش اعتراف کرد.

کارآگاهان در این مرحله با اطلاعات به دست آمده از میلاد، مخفیگاه یکی از همدستانش در بلوار فردوس را ردزنی کرده و در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری محمد شدند و وی در اعترافاتش از دو سرقت دیگر پرده برداشت.

ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران در ادامه تجسس های فنی از دو متهم پی بردند که 3 جوان دیگر با این افراد همدستی داشته و در مناطق شمال و غرب تهران به شیوه بالکن روی دست به سرقت از خانه ها زده اند.

کاوش های پلیسی نشان از آن داشت که متهمان با اطلاع از دستگیری همدستانشان به غرب کشور سفر کرده اند که با ردیابی های فنی و اقدامات پلیسی مخفیگاه یکی از دزدان شناسایی شد و ماموران که در کمین سارق جوان به نام میلاد بودند ساعت 8 صبح 9 اسفند ماه امسال وی را در که خروج از خانه شان را داشت دستگیر کردند.

کارآگاهان در این مرحله با راهنمایی میلاد ساعت 8 شامگاه همان روز در عملیات پلیسی موفق دستگیری عزیز و سعید شدند و متهمان به سرقت از خانه به شیوه بالکن روی اعتراف کردند.

گفتگو با سعید در بازسازی صحنه سرقت

سعید 22 ساله در دو باند سرقت خانه فعالیت داشت صبح روز دوشنبه 14 اسفند ماه امسال از پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران به شهرک صدرا در بزرگراه آزادگان منتقل شد و صحنه 2 سرقت را بازسازی کرد.

سعید در حالیکه دستبند و پابند داشت ابتدا خانه ای را که در شهرک صدرا هدف قرار داده بود را در بزرگراه آزادگان نشان داد.

سابقه داری؟

نه

ازدواج کردی؟

تا مرحله عقد رفتم اما چون پولی برای شروع زندگی نداشتم طلاق گرفتم.

خانواده ات خبر داشتند در تهران دزدی theft می کنی؟

نه ، ابتدا هم به تهران آمدم دزدی نکردم و در یک پیک موتوری کار می کردم اما پس از تطیل شدن پیک موتوری مجبور شدم دزدی کنم.

چرا دنبال کار دیگری نرفتی؟

کاری نبود و به خاطر بیکاری دزدی کردم.

بیکاری بهتر است یا دزدی؟

آدم بمیره بهتره تا اینکه دزدی کنه و واقعا پشیمانم.

وقتی با شاکیان پرونده ات رو در رو می شدی چه حسی داشتی؟

خجالت می کشیدم.

چقدر پول به جیب زدی؟

شاید 5 میلیون تومان.

ولی شنیدم در دو سرقت 100 میلیون تومان پول و طلا به جیب زدید؟

نمی دانم من فقط 5 میلیون تومان پول گرفتم.

چطور خانه ها را شناسایی می کردید؟

پرسه می زدیم ، اگر خانه ای چراغ هایش خاموش بود را شناسایی می کردیم و پس از نیم ساعت تا 40 دقیقه خانه را زاغ زنی می کردیم و با اطمینان از اینکه کسی داخل خانه نیست برای سرقت وارد عمل می شدیم.

از چه مسیری وارد خانه می شدی؟

ما فقط از شیوه بالکن روی وارد خانه ها می شدیم و دست به سرقت می زدیم.

شنیدم در دو باند فعالیت می کردی؟

بله، ابتدا با یک باند همکاری داشتم که به خاطر سهم و پولی که به من می دادند اختلاف پیدا کردیم به همین خاطر از آنها جدا شدم و با یک باند دیگر شروع به کار کردم.

چطور وارد خانه طبقه پنجم شدی؟

از مسیر سنگ نما روی دیوار ساختمان بالا رفتم.

خانه ها حفاظ نداشت؟

در زمان سرقت بالکن طبقه سوم و پنجم حفاظ نداشت.

در بالکن را چطور باز می کردی؟

تنها وسیله ای که همراهمون بود فقط یک پیچ گوشتی بود.

چرا از راه پله وارد خانه نمی شدی؟

درها ورودی به خانه ها سخت باز می شود و سر و صدا زیادی ایجاد می شود اما از مسیر بالکن هیچ سر و صدایی ندارد و کسی متوجه حضور ما نمی شود.

از چه مسیری خارج می شدی؟

از همان مسیر که بالا رفته بودم پس از سرقت خارج می شدم.

5 طبقه روی سنگ نما بالا رفتی و برگشتی نمی ترسیدی اتفاقی برای تو رخ بدهد؟

نه، ارتفاع بیشتر از این هم می روم.

از این خانه در طبقه پنجم چقدر پول به جیب زدی؟

200 هزار تومان و یک بدل و طلا هم سرقت کردم.

شنیدم طلاهایی که سرقت می کردید به قیمت خیلی پایینی می فروختید؟

بله، به طور مثال اگر 100 میلیون طلا سرقت می کردیم مالخرها سنگ های قیمتی را از روی آن برمی داشتند و ادعا می کردند که پلاستیک یا شیشه است و عیار طلا را 13 عیار عنوان می کردند و در قبال این طلاها تنها 7 میلیون تومان به ما می رسید.

صاحبخانه طبقه پنجم که یک قاضی Judge در تهران است وقتی در برابر ادعاهای دزد The Thief خانه اش قرار گرفت به خبرنگار رکنا گفت: هیچ وقت فکر نمی کردم دزدان از روی دیوار تا طبقه پنجم بالا بیایند و اگر کسی بخواهد تا این بالا بیاید باید قید جانش را بزند، به همین خاطر برای بالکن حفاظی نصب نکردم و پس از سرقت حفاظ را نصب کردم.

وی افزود: روز سرقت 30 میلیون تومان پول برای خیریه جمع کرده بودیم و داخل خانه بود و همراه همسرم از خانه خارج شدیم و اصلا فکر نمی کردیم کسی وارد خانه شود اما وقتی به خانه بازگشتیم با توجه به اینکه خانه به هم ریخته بود فهمیدیم دزد خانه را زده و از مسیر بالکن وارد خانه شده است.

سعید پس از بازسازی صحنه سرقت سوار بر خودروی پلیس شد و دومین خانه ای را که همراه همدستش هدف سرقت قرار داده بود را در شهرک صدرا نشان داد و ادعا کرد که در این سرقت همدستش نقش مرد عنکبوتی را داشته و وارد خانه شده است اما پس از دقیقه وقتی از خانه خارج شد تنها یک گونی گردو و بادام آور و هیچ پولی به دست نیاوردیم.

این ادعا در حالی بود که وقتی برای بازسازی صحنه وارد طبقه سوم ساختمان شدیم مرد صاحبخانه به خبرنگار رکنا گفت: ماه رمضان بود که برای افطار به خانه یکی از بستگانمان رفتیم و ساعت 22:30 دقیقه بود که به خانه بازگشتیم، ابتدا همسر و فرزندانم وارد خانه شدند که با صحنه به هم ریخته شدن وسایل داخل خانه روبرو شدند و متوجه شدیم که دزدان از مسیر نمای دیوار وارد خانه شدند که نزدیک به 100 میلیون پول و طلا از خانه مان به سرقت رفته بود.

سعید وقتی در برابر حرفهای شاکی پرونده اش قرار گرفت ادعا کرد که شاید همدستم پول و طلاها را برداشته و به دروغ کیسه بادام و گردو را به من داده است.

بنا به این گزارش، سعید و دیگر همدستانش برای تحقیقات بیشتر و شناسایی خانه هایی که هدف سرقت قرار داده اند به دستور بازپرس علی وسیله ایردموسی از شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 در اختیار ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته اند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

وقتی فهمیدم زنم با شوهر سابقش ارتباط پنهانی دارد از خود بی خود شدم! + عکس

عجیب ترین حکم دادگاه برای مردی که از سفر زنده برگشته بود!

این مرد یک روز بعد از اعدام بیگناهی اش ثابت شد + عکس

مردم روستا،«ترامپ» را بیرون انداختند! + عکس

فیلم وحشتناک از طوفان شدید شن در فهرج کرمان

شدت وزش طوفان شن جان شتر را در بیابان کرمان گرفت + فیلم

راز ارتباط های پنهانی المیرا زن شوهردار با همکار 27 ساله اش + عکس

دختر جوان با داماد خیالی عروسی کرد / پدربزرگش ساقدوش او شد! +عکس

خوش شانس ترین دختر 40 ساله دنیا + عکس

مردی در غرب تهران دستش را تا آرنج در کاسه دستشویی فرو برد +عکس

بعد از سربازی به خانه دختر آرزوهایم رفتم اما افسوس که دیر رسیدم و شب عروسی او بود

کارت بانکی لیلا دست جوان خبیث بود نیت کثیف زود لو رفت

دلیل دستگیری رحیم مشایی چه بود!

عکس شوم یک زن در صندلی جلوی ماشین مردجوان !

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟