مقایسه دو کراس اوور چینی لیفان X60 با چانگان CS35


همواره خرید یک خودرو در میان چندین گزینه مشابه موجود در بازارهای خودرو در سرتاسر جهان، یکی از دغدغه‌های مهم خریداران بوده است و این امر به خودی خود باعث به وجود آمدن شک و تردیدهایی در انتخاب یک خودرو مناسب می‌شود. پیرامون همین موضوع، خریداران در بازار خودرویی ایران نیز از این امر مستثنا نبوده وبا توجه به گزینه‌های موجود، می‌بایست با...

همواره خرید یک خودرو در میان چندین گزینه مشابه موجود در بازارهای خودرو در سرتاسر جهان، یکی از دغدغه‌های مهم خریداران بوده است و این امر به خودی خود باعث به وجود آمدن شک و تردیدهایی در انتخاب یک خودرو مناسب می‌شود. پیرامون همین موضوع، خریداران در بازار خودرویی ایران نیز از این امر مستثنا نبوده وبا توجه به گزینه‌های موجود، می‌بایست با بودجه مورد نظر خود، یک خودرو را برای خرید انتخاب نمایند. حال در این مطلب قصد داریم به مقایسه دو خودرو هم رده و چینی در بازار داخلی کشور با نام‌های چانگان CS35 و لیفان X60 بپردازیم و برتری هر یک را نسبت به دیگری در بخش‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.

مقایسه دو کراس اوور چینی لیفان X60 با چانگان CS35

۱-معرفی کلی

پیرامون معرفی کلی این دو خودرو می‌توان این‌گونه گفت که لیفان x60 به عنوان یک کراس اوور چینی ارزان قیمت از سال ۱۳۹۱ وارد بازار خودرویی ایران شده است و در حال حاضر مدل اتوماتیک این خودرو از سوی گروه صنعتی کرمان خودرو به فروش می‌رسد.

مقایسه دو کراس اوور چینی لیفان X60 با چانگان CS35

اما در سوی دیگر این میدان، چانگان cs350 توسط گروه خودروسازی سایپا به بازار خودرویی کشور عرضه می‌شود. این خودرو در اوایل حضور خود در کشور به صورت وارداتی عرضه شد، اما پس از مدتی با توافق گروه صنعتی سایپا با کمپانی چانگان چین، در حال حاضر cs35 به صورت مونتاژی عرضه می‌شود.

نگاهی دقیق خودروی جدید شرکت Jac / جک S7

مقایسه دو کراس اوور چینی لیفان X60 با چانگان CS35

۲-طراحی ظاهری

همان‌گونه که در مطالب قبلی گفته شد، طراحی ظاهری هر خودرو طبق نظر مشتریان بوده و نمی‌توان به طور قطعی گفت که کدام یک از خودرو نسبت به دیگری زیبا تر است. در همین رابطه، اما به اعتقاد کارشناسان این حوزه، چانگان cs35 با توجه به طراحی بهتر در قسمت ابتدایی و انتهایی، نسبت به لیفان x60 خودرویی امروزی تر به شمار می‌آید.

مقایسه دو کراس اوور چینی لیفان X60 با چانگان CS35

۳-طراحی درونی

اما پیرامون طراحی داخلی و جنس متریال استفاده شده برای ساخت کابین این دو مدل، قطعا چانگان cs35 خودرویی بهتر است. زیرا با توجه به نظارت مستقیم کمپانی چینی چانگان بر روی خط تولید این مدل در کارخانجات سایپا و خط تولید پیشرفته تر چانگان نسبت به لیفان x60، در این مورد نیز می‌بایست چانگان cs35 را پیروز این میدان عنوان کرد. همچنین، کابین چانگان به لطف طراحی بهتر و چینش ادوات بهتر، در دیدگاه مشتریان خودرویی بهتر قلمداد می‌شود.

مقایسه دو کراس اوور چینی لیفان X60 با چانگان CS35

۴-مشخصات فنی و عملکرد

حال نوبت به بررسی مشخصات فنی و عملکرد این دو خودرو می رسد و در بخش اول به سراغ چانگان cs35 می‌رویم. در همین رابطه،‌ چانگان cs35 دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۶ لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۲۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۶۰ نیوتن متر است که این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود

مطلب مرتبط: شاسی بلند بی‌وای‌دی Tang در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شد + تصاویر

مقایسه دو کراس اوور چینی لیفان X60 با چانگان CS35

چانگان cs35 برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی برابر با ۱۴.۹ ثانیه بوده و حداکثر سرع آن در حدود ۱۷۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین، مصرف سوخت این خودرو در مسیرهای شهری و پر ترافیک برابر با ۱۱.۱ لیتر بنزین و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان، مصرف چانگان cs35 برابر با ۶.۱ لیتر بنزین خواهد بود که در سیکل ترکیبی، مصرف کلی این خودرو برابر با ۷.۵ لیتر بنزین در هر صدکیلومتر مسیر است. (چانگان cs35 دارای گنجایش باکی برابر با ۵۲ لیتر بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو۴ است)

مقایسه دو کراس اوور چینی لیفان X60 با چانگان CS35

اما در سوی دیگر این میدان، لیفان x60 دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۸ لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۳۱ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۶۸ نیوتن متر است که این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس اتوماتیک cvt به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

مقایسه دو کراس اوور چینی لیفان X60 با چانگان CS35

لیفان x60 برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی برابر با ۱۴.۱ الی ۱۴.۵ ثانیه بوده و حداکثر سرع آن در حدود ۱۸۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین، مصرف سوخت این خودرو در مسیرهای شهری و پر ترافیک برابر با ۱۱.۹ لیتر بنزین و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان، مصرف لیفان x60 برابر با ۶.۶ لیتر بنزین خواهد بود که در سیکل ترکیبی، مصرف کلی این خودرو برابر با ۸.۴ لیتر بنزین در هر صدکیلومتر مسیر است. (لیفان x60 دارای گنجایش باکی برابر با ۵۵ لیتر بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو۴ است)

مقایسه دو کراس اوور چینی لیفان X60 با چانگان CS35

حال نوبت به اعلام پیروز این بخش می‌رسد و در همین رابطه، با توجه به مصرف سوخت کمتر و راندمان موتور بهتر چانگان cs35 نسبت به لیفان x60، در این بخش نیز می‌بایست پیروز میدان را چانگان cs35 اعلام کرد.

مقایسه دو کراس اوور چینی لیفان X60 با چانگان CS35

۵-امکانات رفاهی

در رابطه با امکانات رفاهی این دو خودرو این گونه باید که در این بخش می‌بایست پیروز این میدان را هر دو خودرو اعلام کرد. زیرا این دو مدل با دارا بودن امکاناتی همچون رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی (چانگان cs35)، سانروف، کروز کنترل، مجهز به سیستم ضد سرقت (Immobilizer)، کامپیوتر اطلاعات سفر، صندلی چرمی، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، سنسور پارک دنده عقب، هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی، دکمه‌های تنظیم بر روی فرمان، قابلیت تنظیم فرمان، چراغهای جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، چراغ مه شکن عقب، زیر آرنجی مرکزی عقب، سیستم تهویه مطبوع، آینه‌های جانبی برقی مجهز به چراغ راهنما، آینه‌های جانبی با قابلیت تاشو برقی، کمربندهای ایمنی مجهز به سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع، ریموت کنترل تاشو، قفل مرکزی، گرمکن شیشه عقب، چراغ مطالعه، ریموت کنترل، برف پاک کن عقب و … خودروهایی برابر در این قسمت هستند.

مقایسه دو کراس اوور چینی لیفان X60 با چانگان CS35

۶-استهلاک و هزینه‌های نگهداری

چانگان cs35 با دارا بودن هزینه‌ای در حدود ۹۵ الی ۱۲۵ هزار تومان برای بررسی و سرویس‌های دورهای در هر ۵۴۵۰ الی ۶۶۰۰ کیلومتر، نسبت به لیفان x60 که در هر ۵۵۰۰ الی ۶۶۵۰ کیلومتر دارای هزینه بررسی و سرویس‌هایی در حدود ۱۰۰ الی ۱۳۵ هزار تومان است، خودرویی اقتصادی تر و بهتر به شمار می‌آید.

مقایسه دو کراس اوور چینی لیفان X60 با چانگان CS35

۷-قیمت در بازار

در حال حاضر قیمت این دو خودرو در بازار داخلی کشور نزدیک به یکدیگر است. در همین رابطه، چانگان cs35 با مدل ساختاری ۱۳۹۷ در بازار داخلی کشور با برچسب قیمتی ۷۴ میلیون تومان عرضه می‌شود و در سوی مقابل، لیفان x60 با مدل ساختاری ۱۳۹۶ برچسب قیمتی ۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

بررسی خودروی نظامی Flyer ارتش آمریکا + تصاویر

مقایسه دو کراس اوور چینی لیفان X60 با چانگان CS35

نتیجه گیری

سرانچام در پایان این مقایسه، نوبت به نتیجه گیری کلی در رابطه با این دو خودرو هم رده می‌رسد. پیرامون همین موضوع ، پیشنهاد ما برای انتخاب مابین این دو خودرو، قطعا چانگان cs35 است. زیرا این خودرو نسبت به لیفان x60 با توجه به نمایندگی‌های گستره تر سایپا در مقایسه با کرمان موتور، از خدمات پس از فروش بهتری برخوردار بوده و یکی از خوردوهای مطرح تولیدی در سطح کشور بوده که در خطوط روباتیک سایپا با استفاده از تکلنولوژی‌های روز و تحت نظارت مستقیم کمپانی چانگان تولید می‌شود.

منبع

مقایسه دو کراس اوور چینی لیفان X60 با چانگان CS35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


من میترسم