مصدومیت 38 نفر در حوادث چهارشنبه سوری در تهران /همه چیز تحت کنترل پلیس است/استقرار پلیس در 616 نقطه از تهران/ آماده‌باش 3 هزار نیروی شهرداری در چهارشنبه‌سوری


  مصدومیت 38 نفر در حوادث چهارشنبه سوری در تهران /همه چیز تحت کنترل پلیس است/استقرار پلیس در 616 نقطه از تهران/ آماده‌باش 3 هزار نیروی شهرداری در چهارشنبه‌سوری

نماینده سازمان اورژانس کشور اعلام کرد که تاکنون 38 نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری تهران مجروح شده‌اند.

نماینده سازمان اورژانس کشور اعلام کرد که تاکنون 38 نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری تهران مجروح شده‌اند.

  مصدومیت 38 نفر در حوادث چهارشنبه سوری در تهران /همه چیز تحت کنترل پلیس است/استقرار پلیس در 616 نقطه از تهران/ آماده‌باش 3 هزار نیروی شهرداری در چهارشنبه‌سوری
سید مصطفی موسوی گفت: برابر آخرین آمارهای ما 38 نفر در حوادث تهران مصدوم شدند که یک نفر زن و مابقی مرد هستند.

همچنین سخنگوی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: 50 درصد مصدومین دچار سوختگی و نیمی هم دچار قطع عضو بریدگی، شکستگی و اسیب به چشم و دست شده اند. طی امروز دو نفر دچار قطع عضو شده اند که یکی جوانی 35 ساله و دیگری نوجوانی 12 ساله است، هر دو از ناحیه دست قطع عضو شده اند. در میان مصدومان، کم سن ترین مصدوم 9 ساله و بیشترین، 30 سال دارد.

سازمان اورژانس کشور با اصلاح خبر خود درباره امار فوتی های چهارشنبه‌سوری ، شمار فوتی را 2 نفر در تهران و زنجان اعلام کرد.این در حالیست که پیش از این سه نفر اعلام کرده بود.

سردار حسین رحیمی در حاشیه بازدید استاندار تهران از ستاد فرماندهی و کنترل پلیس پایتخت اظهار کرد: در قرارگاه امام علی و مرکز فرماندهی و کنترل پلیس تهران تمامی سازمان‌ها و نهادهای متولی تامین نظم، امنیت و ایمنی پایتخت حضور داشته و نمایندگان سازمان‌های مختلف از جمله آتش‌نشانی، اورژانس، سپاه، بسیج، هلال‌احمر، شهرداری تهران و... مهمان پلیس در این مرکز هستند.

وی با بیان اینکه از این محل نقاط مختلف شهر رصد می‌شود، گفت: با رصد این نقاط در صورتی که نیاز به اعزام نیرو باشد نمایندگان تام‌الاختیار سازمان‌های مختلف می‌توانند تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کنند.

رحیمی با اشاره به حوادث رخ داده در تهران گفت: از صبح امروز تاکنون سه واقعه عمده در تهران داشتیم. یکی در ساعت 4:20 بامداد امروز در خیابان مرتضوی رخ داده و انفجار محل دپوی مواد محترقه سبب مصدومیت 3 نفر که دو نفرشان آتش‌نشان بودند، شد.

رئیس پلیس تهران افزود: دومین حادثه مربوط به انفجار یک ساختمان در پیکان‌شهر بود که در ساعت 16 رخ داد و در پی انفجار مواد محترقه یک باب ساختمان تخریب شده و یک نفر نیز مجروح شد.

کشف مقادیر قابل توجهی مواد محترقه

رحیمی اضافه کرد: سومین واقعه عملیات پیش‌دستانه پلیس بود که همکاران من با دریافت اطلاعاتی موفق شدند تا در ساعت 16:40 امروز مقادیر قابل توجهی اکلیل سرنج و حدود 100 وسیله شبیه به کوکتل‌مولوتوف را که آماده توزیع در تهران بود، پیش از هرگونه اقدامی کشف و ضبط کنند که در همین رابطه یک نفر دستگیر شد.

رحیمی با بیان اینکه پلیس در 616 نقطه از پایتخت از جمله میادین، تقاطع‌ها، ورودی‌های مترو و... مستقر شده است، گفت: استقرار پلیس براساس اطلاعاتی است که از وقوع حوادث در سال‌های گذشته داشتیم و این استقرار طبق برآوردهای ما انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه چیز در پایتخت تحت کنترل است، گفت: تمامی دستگاه‌ها نیز در آماده‌باش هستند.

رحیمی در پاسخ به سوال ایسنا درباره وضعیت ترافیکی تهران در شب چهارشنبه‌سوری نیز گفت: در حال حاضر وضعیت ترافیکی ما نسبت به روزهای قبل به مراتب بهتر شده و این نشان می‌دهد که مردم به توصیه‌های پلیس برای خودداری تردد غیرضروری در سطح شهر عمل کرده‌اند.

نماینده شهرداری تهران در ستاد فرماندهی و کنترل پلیس پایتخت در گفت‌وگو با ایسنا درباره اقدامات شهرداری تهران در چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: برابر دستورالعمل ابلاغی به مناطق 22 گانه، کلیه نیروهای خدماتی شهرداری در آماده‌باش هستند و تمهیدات لازم برای چهارشنبه‌سوری پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه طبق دستورالعمل صادره مخازن پلاستیکی زباله از سطح شهر تهران جمع‌آوری شده‌اند، گفت: همچنین تعدادی مخزن و تانکر آب در نقاط مختلف شهر مستقر شده تا در صورت بروز حوادثی چون آتش‌سوزی در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به اطفای آن اقدام شود.

نماینده شهرداری تهران در ستاد پلیس با تاکید بر اینکه ماموران خدمات شهری جای ترقه‌ها را همین امشب پاکسازی خواهند کرد، گفت: همچنین پیش‌بینی شده تا نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها و ضایعات به ویژه ضایعات قابل اشتعال در سریعترین زمان ممکن اقدام شود.

به گفته وی، بیش از سه هزار نیروی شهرداری تهران در آماده‌باش هستند.


این خبر بروز رسانی می شود...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس