طرز تهیه شیرینی گردویی قنادی (شیرینی مخصوص عید نوروز)


طرز تهیه شیرینی گردویی قنادی (شیرینی مخصوص عید نوروز)

شیرینی گردویی یکی از محبوبترین انواع شیرینی مخصوص عید نوروز است. در اینجا با طرز تهیه شیرینی گردویی قنادی با سفیده تخم مرغ آشنا شوید.

"شیرینی گردویی" یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین شیرینی‌های مخصوص ایام عید نوروز است. شیرینی گردویی با استفاده از پودر گردو یا گردوی ریزخردشده و سفیده تخم مرغ تهیه می‌شود و طعم بسیار خوبی دارد و در کنار چای ترکیب بسیار عالی ایجاد می‌کند. این شیرینی که جزو شیرینی‌های سنتی و بسیار قدیمی ایرانی است قلق خاصی دارد که در صورتی که نکاتی که در ادامه آمده را رعایت کنید می‌توانید یک شیرینی گردویی خوشمزه و باکیفیت داشته باشید و برای پذیرایی از مهمانان نوروزی خود، از آن‌ها استفاده کنید. با ما همراه باشید تا طرز تهیه شیرینی گردویی قنادی خوشمزه را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی گردویی:

پودر گردو 150 گرم
شکر 300 گرم
سفیده تخم مرغ 150 گرم
آرد برنج 1/2 ق غذاخوری
سرکه 1/2 ق غذاخوری
وانیل 1 ق چای‌خوری
جوش شیرین 1/4 ق چای‌خوری
پودر کاکائو 1/2 ق چای‌خوری
طرز تهیه شیرینی گردویی قنادی (شیرینی مخصوص عید نوروز)

طرز تهیه شیرینی گردویی:

برای تهیه شیرینی گردویی مخصوص عید نوروز ابتدا باید پودر گردو را با شکر حسابی مخلوط کنید. نیمی از سفیده تخم مرغ را به پودر گردو و شکر اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. مخلوط را دوبار از چرخ گوشت رد کنید و یا اینکه حدود 2 دقیقه با دستگاه غذاساز و یا مخلوط کن حسابی میکس کنید تا صاف و یکدست شود. بعد مابقی سفیده تخم مرغ را اضافه کرده و بازهم مواد را خوب مخلوط کنید. حالا مایه را در ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید و حدود ۴۵ دقیقه مرتب هم بزنید. مراقب باشید این مایه به هیچ وجه نباید بجوشد. در دقیقه آخر، پودر کاکائو را افزوده و خوب مخلوط کنید. مایه را از روی حرارت برداشته سپس به آن زمان بدهید تا خوب سرد شود. پس از خنک شدن مایه شیرینی گردویی نوبت اضافه‌کردن جوش شیرین، سرکه، وانیل و آرد برنج است. این مواد را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مایع یکدستی بدست آید. در نهایت با کمک دو قاشق، مقداری از مایه شیرینی را برداشته و با فاصله کف سینی فر که با کاغذ روغنی پوشاندید بگذارید و سینی را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۷۵- ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا شیرینی‌ها پخته شوند. شیرینی گردویی خوشمزه شما آماده است. شما با این مقدار مواد اولیه، حدود ۲۵ تا ۲۷ عدد شیرینی خواهید داشت. توجه کنید که به خاطر حساس‌بودن این شیرینی، حتما سفیده‌ها را بر حسب گرم اندازه بگیرید و حتما موقع هم‌زدن مواد روی حرارت، حرارت بسیار پایین (پایین تر از دم کردن برنج) را رعایت نمایید.
نکته:
این شیرینی را وقتی که هنوز گرم است امتحان نکنید چون بوی نامطبوع تخم مرغ دارد ولی وقتی خنک شد، برطرف می‌شود.
روی این شیرینی‌های گردویی را با کمی پودر هل یا دارچین و پودر شکر تزیین کنید.
امیدواریم از این آموزش نهایت استفاده را برده و بتوانید یک شیرینی گردویی خوشمزه خانگی تهیه کرده و با آن از مهمانان نوروزی خود پذیرایی کنید. نوش جان.
گروه آشپزی ستاره

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک