طلبه شهید عبدالرسول شیروی


طلبه شهید عبدالرسول شیروی

این طلبه شهید، چنان‌که خود نوشته، معتقد بود: «تمام این حرکت‌هایی که در زندگی داریم انجام می‌دهیم، وسیله‌ای است که هدف را طی بکنیم. هدف اصلی واقعاً خداست.» ]]>

لاله های روحانی؛

طلبه شهید عبدالرسول شیروی
این طلبه شهید، چنان‌که خود نوشته، معتقد بود: «تمام این حرکت‌هایی که در زندگی داریم انجام می‌دهیم، وسیله‌ای است که هدف را طی بکنیم. هدف اصلی واقعاً خداست.»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طلبه شهید عبدالرسول شیروی
این طلبه شهید، چنان‌که خود نوشته، معتقد بود:
«تمام این حرکت‌هایی که در زندگی داریم انجام می‌دهیم، وسیله‌ای است که هدف را طی بکنیم. هدف اصلی واقعاً خداست.»

دفتر حیاتش به سال 1344 در خمینی شهر اصفهان گشوده شد. پس از اتمام دوره راهنمایی، وارد مدرسه امامیه زادگاهش شده و مشغول فراگیری علوم حوزوی گردید. پس‌از یک سال تحصیل، برای خدمت در نواحی محروم، از طریق روابط عمومی سپاه لردگان، در آن مناطق و نیز چهار ماه در منطقه محروم «داران» به تبلیغ دین مشغول بود.

با آغاز جنگ تحمیلی، حضور در مناطق جنگی را بر همه کارهایش ترجیح داد و خود را برای کمک به رزمندگان اسلام به آن مناطق رسانید. او یک سال در محیط جبهه به دفاع از میهن خویش پرداخت و در عملیات‌های والفجر 2 و 4شرکت کرد.

شهید شیروی پس‌از آن به شهر خود بازگشت و ازدواج کرد. او پس از ازدواج به قم مهاجرت کرد و مدتی در شهر جهاد و اجتهاد به فراگیری علوم متداول مشغول شد. این زندگی شیرین او را اسیر خود نکرد و مانع هدف اصلی‌اش نشد. شهید بزرگوار در آخرین اعزامش به جزیره مجنون، در روز 21 اسفندماه سال 1361 عاشقانه و مظلومانه به دیدار محبوب شتافت.



منبع: وبسایت افق حوزه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوزه علمیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت