طرز تهیه پای سیب خانگی خوشمزه


طرز تهیه پای سیب خانگی خوشمزه

اگر از طرفداران پر‌و‌پا‌قرص کیک و شیرینی خانگی هستید، امروز با طرز تهیه یک پای سیب خانگی لذیذ و هیجان‌انگیز آشنا می‌شوید. با این دستورالعمل به‌راحتی یک شیرینی حرفه‌ای و سالم تدارک خواهید دید. با ما همراه باشید. وقتی اسم پای سیب می‌آید فکر نکنید طرز تهیه آن سخت یا عجیب‌و‌غریب است. شما...

اگر از طرفداران پر‌و‌پا‌قرص کیک و شیرینی خانگی هستید، امروز با طرز تهیه یک پای سیب خانگی لذیذ و هیجان‌انگیز آشنا می‌شوید. با این دستورالعمل به‌راحتی یک شیرینی حرفه‌ای و سالم تدارک خواهید دید. با ما همراه باشید.

وقتی اسم پای سیب می‌آید فکر نکنید طرز تهیه آن سخت یا عجیب‌و‌غریب است. شما به‌راحتی می‌توانید با مواد اولیه سالم و درجه یک بهترین پای سیب را در منزل بپزید و با خیال راحت آن را نوش جان کنید. اگر یک مهمانی عصرانه در پیش دارید، دست به کار شوید و این شیرینی را امتحان کنید.

مواد لازم برای پای سیب خانگی

مواد خمیر پای سیب خانگی

آرد: دو و نیم پیمانه (۳۲۰ گرم) کره ذوب‌نشده: یک پیمانه (۲۲۶ گرم) نمک: یک قاشق چایخوری (۵ گرم) شکر: دو قاشق غذاخوری (۳۰ گرم) تخم‌مرغ : یک عدد (هم‌زده) آب یخ: سه تا چهار قاشق غذاخوری

مواد داخل پای سیب خانگی

سیب پوست‌گرفته و برش‌زده: ۷۵۰ گرم شکر: نصف پیمانه (۱۰۰ گرم) نشاسته ذرت: یک‌چهارم پیمانه (۳۰ گرم) دارچین: سه‌چهارم قاشق چایخوری (۲ گرم) جوز هندی: یک‌چهارم قاش چایخوری (۱ گرم) آب لیموی تازه: یک قاشق غذاخوری (۱۵ میلی‌لیتر) رنده پوست لیمو: کمی تخم‌مرغ: یک عدد برای روی پای شکر: یک قاشق چایخوری (۵ گرم) برای روی پای

طرز تهیه پای سیب خانگی

ابتدا خمیر پای را آماده می‌کنیم. آرد، شکر و نمک را در کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید. کرۀ ذوب‌نشده را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید. تکه‌های کره را در آرد بریزید و با استفاده از مخلوط‌کن مخصوص، خمیر یا پشت چنگال کره را در آرد له کنید تا با هم مخلوط شوند.

حالا یک تخم‌مرغ را کمی هم بزنید تا زرده و سفید آن مخلوط شوند و به مواد اضافه کنید. دو تا سه قاشق آب یخ در مواد بریزید و همۀ مواد را با هم مخلوط کنید و ورز دهید تا خمیری یکدست ایجاد شود.

آموزش آشپزی: طرز تهیه ماکارونی با پنیر ویژه گیاه‌خواران

خمیر را به دو بخش تقسیم کنید و در پلاستیک بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خمیر عمل بیاید.

حالا نوبت آماده کردن مواد داخل پای است.

سیب‌ها را پوست بکنید و تقریباً نازک برش بزنید.
در یک کاسه کوچک شکر، نشاسته ذرت، دارچین و جوز هندی را مخلوط کنید. برای عطر و طعم بهتر کمی پوست لیمو در این مخلوط رنده کنید.

حالا برش‌های سیب را در کاسه‌ای بزرگ بریزید و کمی آب‌لیموی تازه روی آن‌ها بریزید. مخلوط شکر و نشاسته را اضافه کنید و با تکان‌دادن کاسه همه برش‌های سیب را به این مخلوط آغشته کنید.

در این فاصله فر را روی ۲۰۰ درجۀ سانتی‌گراد یا ۴۰۰ درجۀ فارنهایت تنظیم کنید تا گرم شود.

حالا خمیر را بیرون بیاورید و از پلاستیک خارج کنید.

قالب مخصوص پای به قطر ۲۰ تا ۲۳ سانتی‌متر انتخاب کنید.

حالا روی تخته آشپزی کمی آرد بپاشید و خمیر را با وردنه صاف کنید تا دایره‌ای به قطر ۳۰ سانتی‌متر ایجاد شود (روی خمیر هم کمی آرد بپاشید و وردنه را هم کمی آردی کنید تا راحت وردنه بکشید). لایۀ خمیر را مانند آنچه در ویدئو می‌بینید در قالب پای قرار دهید و کاملاً به شکل داخل قالب در بیاورید. لبه‌های اضافه خمیر را ببرید و برای تزئین کنار بگذارید. در این مرحله برش‌های سیب مزه‌دار‌شده را در قالب پوشیده با خمیر بریزید و خوب در قالب پخش کنید. حالا بخش دوم خمیر را با وردنه صاف کنید تا دایره‌ای به قطر ۳۰ سانتی‌متر ایجاد شود. حالا این لایۀ خمیر را روی قالب بگذارید. دور اضافی خمیر را ببرید. با دست لبه‌های خمیر زیر و رو را به هم بچسبانید و شکل دهید.

حالا باقی‌مانده خمیر را که از دور لایه خمیر بریدید را کمی ورز دهید و با وردنه روی تخته پهن کنید. در ویدئوی حاضر، این لایۀ نازک برای تزئین پای سیب به‌صورت برگ‌های کوچک برش‌زده‌شده است. شما می‌توانید به شکل دلخواه این لایه را قالب بزنید و شکل دهید.

یک تخم‌مرغ را کمی بزنید تا زرده و سفیدۀ آن مخلوط شود و آن را با قلم مو یا فرچه آشپزی روی پای بمالید. برش‌های نازک خمیر را که به شکل دلخواه در آورده‌اید روی پای بچینید. با نوک چاقو وسط پای چند شکاف ایجاد کنید.

حالا دوباره با برس روی پای تزیین‌شده کمی تخم‌مرغ بمالید و کمی شکر بپاشید.

قالب را به مدت ۲۰ دقیقه در فری با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

بعد از ۲۰ دقیقه در فر را باز کنید و فویل آلومینیومی روی قالب قرار دهید. فویل فقط باید اطراف لبه‌های قالب را بپوشاند و وسط قالب باید خالی باشد.

قالب را دوباره به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فری با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

بعد از اتمام زمان پخت اجازه دهید پای سیب خانگی شما سه ساعت خنک شود بعد آن را سرو کنید.

طرز تهیه پای سیب خانگی خوشمزه

می‌توانید برای سرو آن از کمی بستنی یا خامه فرم‌گرفته استفاده کنید.

همچنین بخوانید:

آموزش طرز تهیه بروسکتای گوجه‌فرنگی / غذای ایتالیایی

منبع

طرز تهیه پای سیب خانگی خوشمزه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا